Βάσεις 2017: ‘Αλμα στις βάσεις των Παιδαγωγικών Σχολών – Πτώση τις σχολές του 5ου Επιστημονικού Πεδίου (Οικονομίας και Διοίκησης)

Τα μαθήματα επιλογής που προτιμούν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές είναι

ενδεικτικά των σχολών και των τμημάτων στα οποία στοχεύουν και συνιστούν τους βασικούς παράγοντες που καθορίζουν κάθε χρόνο τις βάσεις

Άνοδο των βάσεων στα Παιδαγωγικά Τμήματα δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία των δηλώσεων των υποψηφίων για τα μαθήματα επιλογής στα οποία θέλησαν να εξεταστούν, είτε ανά ομάδα προσανατολισμού (στα Γενικά Λύκεια) ή ανά ειδικότητα (στα Επαγγελματικά Λύκεια). Η ευκολία των θεμάτων και η μεγάλη ζήτηση από πλευράς υποψηφίων αναμένεται να υπερκεράσουν την περσινή «βουτιά» των βάσεων.

Ειδικότερα, ο αριθμός όσων υποψηφίων από τις Ανθρωπιστικές Σπουδές επέλεξαν να ανοίξουν τα Παιδαγωγικά, εξεταζόμενοι στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, ήταν 11.221, ενώ το 2016 ήταν 5.669. Στην πράξη, δηλαδή, οι υποψήφιοι διπλασιάστηκαν.

Από τις Θετικές Σπουδές ή τις Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής, παρατηρούμε εξίσου ότι ο αριθμός των υποψηφίων που εξετάστηκαν στην Ιστορία Γενικής Παιδείας για να έχουν πρόσβαση στα Παιδαγωγικά αυξήθηκε. Η αύξηση είναι χαρακτηριστική αν συνυπολογιστεί ότι δεν είναι συχνοί τέτοιοι συνδυασμοί στα μαθήματα επιλογής.

Αύξηση καταγράφει και ο αριθμός των υποψηφίων που επέλεξαν να εξεταστούν στη Βιολογία Γενικής Παιδείας για να ανοίξουν παραϊατρικά τμήματα – είτε από τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, είτε από τις Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής. Ωστόσο, η αύξηση δεν είναι τόσο μεγάλη και δικαιολογείται βάσει της συνολικότερης αύξησης του αριθμού των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις.

Στις Ιατρικές Σχολές, για τις οποίες διαγωνίζονται οι υποψήφιοι των Θετικών Σπουδών εξεταζόμενοι σε Φυσική και Χημεία, η δυσκολία των θεμάτων υπήρξε διαβαθμισμένη. Καθοριστικός παράγοντας, έτσι, για την εξέλιξη των βάσεων θα είναι τόσο οι επιδόσεις τους στη Βιολογία, όσο και η μεγάλη μείωση του αριθμού των εισακτέων στα αντίστοιχα τμήματα.

Η δυσκολία των Μαθηματικών αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση τις σχολές του 5ου Επιστημονικού Πεδίου (Οικονομίας και Διοίκησης). Μαζί με τη μικρή αύξηση όσων επέλεξαν να εξεταστούν στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, ο ανταγωνισμός για μια θέση στις σχολές του πεδίου αυτού αναμένεται να ενταθεί.

Όσον αφορά το 1ο πεδίο των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, τόσο ο αριθμός των υποψηφίων βάσει των μαθημάτων επιλογής που διάλεξαν να εξεταστούν, όσο και η δυσκολία των θεμάτων, που ήταν διαβαθμισμένη και ικανοποιητική, δεν αναμένεται να προκαλέσουν μεγάλες διακυμάνσεις στις βάσεις. Παράγοντας κλειδί θα είναι ωστόσο η μείωση των εισακτέων που θα δεχθούν τα αντίστοιχα τμήματα – ενδεικτική μιας ενδεχόμενης ανόδου των βάσεων.

Τέλος, η ζήτηση για το 2ο πεδίο των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών είναι αυξημένη οριακά, βάσει των προτιμήσεων των υποψηφίων, όμως και πάλι τα Μαθηματικά σε συνδυασμό με τη μεγάλη σε ορισμένες περιπτώσεις μείωση του αριθμού των εισακτέων αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για αυξομειώσεις στις βάσεις. Αυτές θα κριθούν από τον τρόπο με τον οποίο θα δηλώσουν σχολές οι υποψήφιοι.

Αυξήθηκε ο αριθμός όσων δήλωσαν συμμετοχή στις εξετάσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που συμμετείχαν φέτος στις Πανελλαδικές εξετάσεις ήταν 85.908, έναντι 82.895 το 2016. Στα Επαγγελματικά Λύκεια οι υποψήφιοι ήταν 19.021 φέτος, έναντι 17.803 το 2016 (2.578 εκ των οποίων με το παλιό σύστημα).

“Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των υποψηφίων αυξάνεται συνεχώς. Και θα συνεχίσει να αυξάνεται, γιατί αφορά μαθητές γεννημένους πριν από την κρίση. Τότε ήταν πολύ χαμηλότερα τα επίπεδα υπογεννητικότητας” εξηγούν αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Παιδείας για τη διενέργεια των Πανελλαδικών. Επισημαίνουν πάντως ότι η αύξηση εξηγείται και βάσει της αποσύνδεσης του απολυτηρίου Λυκείου από τον βαθμό των Πανελλαδικών εξετάσεων: “Λιγότεροι φοβούνται να ρισκάρουν να δώσουν Πανελλαδικές, ήδη από πέρυσι, αφού μια κακή επίδοση δεν θα τους ‘χαλάσει’ το απολυτήριο”.

avgi.gr

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*