ΔΑΚΕ: Η άποψη του Συλλόγου Διδασκόντων στοιχείο της διαδικασίας επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης

Η κρίση του συλλόγου να είναι διαπιστωτική ως προς την ικανότητα άσκησης καθηκόντων της θέσης ευθύνης.

Η ΔΑΚΕ Δ.Ε θεωρεί ότι η άποψη του Συλλόγου πρέπει να αποτελεί στοιχείο της διαδικασίας επιλογής.

H άποψη αυτή κατατέθηκε, γραπτώς από τη ΔΑΚΕ Δευτεροβάθμιας Εκαίδευσης στο 17ο  Συνέδριο της ΟΛΜΕ το 2015.

Μάλιστα η ΔΑΚΕ είχε προτείνει:

Α. Η κρίση του συλλόγου να είναι διαπιστωτική ως προς την ικανότητα άσκησης καθηκόντων της θέσης ευθύνης.

Β.  Ο σύλλογος αποφασίζει χωριστά για κάθε υποψηφιότητα.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ Δ.Ε ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ (Απρίλιος 2015)

Προκειμένου να υιοθετηθεί ένα πάγιο σύστημα επιλογής στελεχών, το οποίο θα βασίζεται στη διαφάνεια και στην αξιοκρατία, η ΔΑΚΕ Δ.Ε έχει προτείνει τα εξής:

Δημιουργείται Σχολή Στελεχών της Εκπαίδευσης. Οι επιτυχόντες στη Σχολή εισέρχονται κατόπιν διαγωνισμού, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ. Οι επιτυχόντες απαλλάσσονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Η φοίτηση θα είναι μονοετής. Επιβάλλεται να γίνει προσπάθεια και η σχολή αυτή να είναι αποκεντρωμένη.

Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιβάλλεται να είναι απόφοιτοι της Σχολής Στελεχών της Εκπαίδευσης. Λαμβάνονται υπόψη πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ετήσιες επιμορφώσεις κ.α.).

Οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων δεν θα είναι απαραίτητο να είναι απόφοιτοι της ανωτέρω Σχολής. Όμως η κατοχή του σχετικού τίτλου θα θεωρείται συνυπολογιζόμενο προσόν.

Τα πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, επιμορφώσεις κ.α.) στον τομέα της Διοίκησης θα έχουν αυξημένη βαρύτητα σε σχέση με αυτά που έχουν αντικείμενο το γνωστικό τομέα.

Η πρόταση αυτή δε μπορεί να υλοποιηθεί τώρα και χρειάζεται ένα εύλογο βάθος χρόνου μιας πενταετίας από την υιοθέτηση της, έτσι ώστε να υπάρχει ικανός αριθμός αποφοίτων της Σχολής Στελεχών και να μην αποτελεί φωτογραφική διάταξη.

Δυστυχώς και για την σημερινή κυβέρνηση, η δημόσια διοίκηση εξακολουθεί να αποτελεί το λάφυρο μιας εκλογικής νίκης. Η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών της Εκπαίδευσης με καθαρά κομματικά κριτήρια,  έρχεται σε αντίθεση με όσα έλεγε πριν λίγο καιρό ο Υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς, ο οποίος ισχυριζόταν ότι θα έχουμε αξιοκρατική επιλογή και ότι η κυβέρνηση δε θα επιλέξει με βάση την κομματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών.

Υπενθυμίζουμε επίσης τα όσα έλεγε ο κ. Κουράκης, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ βρισκόταν στην αντιπολίτευση. Τότε κατήγγειλε την προηγούμενη κυβέρνηση για κομματικές επιλογές, μιλούσε για συναλλαγή και ποσοστώσεις και απαιτούσε αξιοκρατική επιλογή.

Η κυβέρνηση εξαπάτησε τους εκπαιδευτικούς ότι δήθεν πιστεύει στην αξιοκρατία. 450 και πλέον συνάδελφοι υπέβαλαν αιτήσεις γιατί πίστευαν ότι οι κύριοι της κυβέρνησης εννοούσαν τα όσα έλεγαν. Εφόσον θεωρούν πολιτικές τις θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών, όφειλαν να είναι ειλικρινείς. Ας επέλεγαν τα κομματικά τους στελέχη χωρίς να παίξουν αυτή τη φαρσοκωμωδία.

Παρά το γεγονός ότι δεν έχει δημοσιευθεί η πλήρης πρόταση του υπουργείου για την επιλογή των Στελεχών της εκπαίδευσης, οι καινοφανείς προτάσεις που διαρρέονται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αποδεικνύουν ότι βασικό της στόχο έχει την άλωση της Διοίκησης της εκπαίδευσης, με κομματικά της στελέχη.

Με τις προτάσεις αυτές ενισχύεται ο κομματισμός που τόσο έχει βασανίσει τη δημόσια διοίκηση και εκπαίδευση, διαταράσσεται το ήρεμο κλίμα που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων, περιορίζεται απαράδεκτα ο αριθμός των θέσεων ευθύνης που ο εκπαιδευτικός δύναται να διεκδικήσει, απαξιώνεται η διοικητική εμπειρία και επιστημονική κατάρτιση, η διχόνοια και διάσπαση του κλάδου που είχε επιφέρει η λεγόμενη «αξιολόγηση» επιστρέφει με άλλη μορφή.

Η ΔΑΚΕ Δ.Ε θεωρεί ότι η άποψη του Συλλόγου πρέπει να αποτελεί στοιχείο της διαδικασίας επιλογής. Ωστόσο αποτελεί παραδοξότητα το γεγονός ότι δεν δίδεται η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να εκφράσει την εμπιστοσύνη του σε περισσότερους του ενός εκ των υποψηφίων όταν κρίνει ότι αυτοί είναι ικανοί.

Ως εκ τούτου κι εφόσον η κυβέρνηση προχωρά στη θεσμοθέτηση ενός νέου μεταβατικού πλαισίου για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, θα πρέπει τουλάχιστον:

Η κρίση του συλλόγου να είναι διαπιστωτική ως προς την ικανότητα άσκησης καθηκόντων της θέσης ευθύνης. Ο σύλλογος αποφασίζει χωριστά για κάθε υποψηφιότητα.

Η κατάταξη όσων έχουν προεπιλεγεί να γίνεται αποκλειστικά από τα αντικειμενικά μόρια που οι υποψήφιοι διαθέτουν.

Να δίδεται η δυνατότητα σε όσους φιλοδοξούν να ασκήσουν Διευθυντικά καθήκοντα, να διεκδικήσουν το σύνολο των σχολείων μιας Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης  Εκπαίδευσης
πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *