Επαναξιολόγηση της εκπαίδευσης μέσω του διαγωνισμού PISA

Σε επαναξιολόγηση από τους εκπροσώπους του διαγωνισμού PISA του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συγκρότησης και Ανάπτυξης) που γίνεται στις χώρες μέλη του κάθε τρία χρόνια για να μετρήσει τις επιδόσεις των 15χρονων μαθητών στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, καλούνται σύντομα οι Έλληνες μαθητές.

Είναι γνωστό πόση σημασία δίνει ο ΟΟΣΑ στα αποτελέσματα του PISA που στη χώρα μας θα μετρηθούν ξανά, εν αναμονή της νέας έκθεσης του για την εκπαίδευση στην Ελλάδα, η οποία και θα παραδοθεί ως την Άνοιξη του ’18.

Τον Μάρτιο του 2018 ο διαγωνισμός του ΟΟΣΑ θα γίνει ξανά (από την 1 έως την 31η του μήνα) και σε αυτόν θα συμμετάσχουν από τη χώρα μας 268 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια απ’ όλη τη χώρα.

Στον προηγούμενο διαγωνισμό εκπαιδευτικής αξιολόγησης PISA 2015, η Ελλάδα βρέθηκε ως προς το κύριο αντικείμενό της που είναι οι φυσικές επιστήμες, στην ομάδα των χωρών (μεταξύ άλλων μαζί με Σλοβακία, Χιλή και Βουλγαρία) με τις χαμηλότερες επιδόσεις και μάλιστα, αρκετά κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.

Ήδη ωστόσο τα σχολεία που θα συμμετάσχουν φέτος τον διαγωνισμό έχουν επιλεγεί και μάλιστα με τυχαία δειγματοληψία.

Όπως είναι γνωστό, η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην έρευνα είναι υποχρεωτική.

Η έρευνα που αποτελείται από ένα γνωστικό τεστ και ένα ερωτηματολόγιο θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στο Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.) των σχολικών μονάδων, ενώ τις επόμενες ημέρες το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα επικοινωνήσει μέσω email με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων που επελέγησαν, προκειμένου να τους ενημερώσει σχετικά.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής άλλωστε έχει αναλάβει την ευθύνη διεξαγωγής της Έρευνας PISA.

Η αξιολόγηση αυτή θα γίνει σε περισσότερες από 70 χώρες και διερευνά κατά πόσον οι γνώσεις και οι δεξιότητες των 15χρονων μαθητών τούς επιτρέπουν τελικά να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.

Αναλυτικά, τα γνωστικά πεδία που διερευνώνται είναι η κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες και, για τη φετινή διεξαγωγή, το πεδίο γνώσεις και ικανότητες του Πολίτη του Κόσμου.

Στον τελευταίο διαγωνισμό, του 2015, μετείχαν 72 χώρες (35 χώρες του ΟΟΣΑ και 37 συνεργαζόμενες χώρες) και αξιολογήθηκαν περίπου 540.000 μαθητές. Στις φυσικές επιστήμες, όπως και στα Μαθηματικά η Ελλάδα βρέθηκε στη 43η θέση, ενώ στην κατανόηση κειμένου, η χώρα μας βρέθηκε στην 41η.

Η «ετυμηγορία» του διαγωνισμού που τέθηκε και στις συζητήσεις των εκπροσώπων του ΟΟΣΑ στην πρόσφατη επίσκεψη τους στη χώρα μας είναι μια: στο ελληνικό σχολείο δεν καλλιεργούνται η δημιουργικότητα, η σύνθεση και η κριτική σκέψη των μαθητών.

Για να μελετήσει ωστόσο το θέμα το ΙΕΠ έχει συστήσει από πέρυσι ειδική επιστημονική επιτροπή, τα συμπεράσματα της οποίας αναμένονται, σύμφωνα με Τα Νέα.

πηγή

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*