Κολύμβηση με πόνους στο σώμα. Τι Να Προσέξετε

Κολύμβηση με πόνους στο σώμα. Τι Να Προσέξετε

Η  κολύμβηση και η υδρόβια αεροβική άσκηση (όπως, για παράδειγμα, το aqua aerobic) συνιστάται ανεπιφύλακτα σε όσα άτομα υποφέρουν από μυοσκελετικές παθήσεις.

Ο λόγος είναι ότι η θάλασσα προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες άσκησης, λόγω της άνωσης που έχει το θαλασσινό νερό και κάνει τις κινήσεις πιο εύκολες και χωρίς κόπο.

Τι είδος κολύμβηση επιτρέπεται ανάλογα με τα μυοσκελετικά προβλήματα;

ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Δύσκολο στιλ κολύμβησης που απαιτεί πολύ καλή γνώση της τεχνικής του.

Γυμνάζει έντονα όλο το σώμα, αλλά αντενδείκνυται για ασθενείς με οσφυαλγία ή αυχενικό σύνδρομο, γιατί μπορεί να τα επιδεινώσει από τα φορτία που προκαλούνται κατά την εκτέλεσή του.

 

ΠΡΟΣΘΙΟ

Συνήθως το αποκαλούν “βατραχάκι”.

Είναι ένα στιλ κολύμβησης που μπορούν να το κάνουν εύκολα οι περισσότεροι. Πολύ καλή γυμναστική για τα χέρια, τους θωρακικούς μυς και τα πόδια.

Συνιστάται στα άτομα που έχουν δύσκαμπτες αρθρώσεις και δεν πρέπει να τις καταπονούν απότομα. Είναι ιδανικό στις αρθρίτιδες, τις ισχιαλγίες και τις ραχιαλγίες, καθώς και στις περιαρθρίτιδες, την κύφωση και τη σκολίωση.

Εξαιτίας της δύσκολης θέσης που βρίσκεται το κεφάλι και της έντασης, με την οποία ασκούνται τα χέρια, αντενδείκνυται για άτομα που πάσχουν από αυχενικό σύνδρομο ή σύνδρομο υπερακανθίου, ιδιαίτερα αν είναι σε οξεία ή υποξεία φάση.

 

ΕΛΕΥΘΕΡΟ (ΜΠΡΟΥΜΗΤΑ)

Οι παλιοί το γνωρίζουν με το όνομα “κρόουλ”. Είναι πολύ καλή άσκηση για όλο το σώμα, ιδιαίτερα για τα χέρια, τα πόδια και τη μέση. Αντενδείκνυται –υπό προϋποθέσεις- σε άτομα που πάσχουν από αυχενικό σύνδρομο.  Επίσης, μπορεί να προκαλέσει επιδείνωση και σε άτομα που πάσχουν από οσφυαλγία, ισχιαλγία και κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου. Σε εποχή που δεν είναι σε έξαρση, αποτελεί θεραπευτική άσκηση. Με τη χρήση βατραχοπέδιλων αυξάνεται η ένταση της άσκησης άρα και η μυϊκή ενδυνάμωση.

ΥΠΤΙΟ (ΑΝΑΣΚΕΛΑ)

Οι παλιοί το γνωρίζουν ως “απλωτές”. Συνιστά άριστη άσκηση.

Γυμνάζει όλο το σώμα και ιδιαίτερα τους μυς που εργάζονται ενάντια στη βαρύτητα (αντιβαρικοί μύες).

Εξαιτίας της θέσης- ανάσκελα- που εκτελείται, αποτελεί πολύ καλή άσκηση για άτομα που έχουν αυχενικό σύνδρομο, σύνδρομο στάσης (κύφωση, λόρδωση), οσφυαλγία, κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου και προβλήματα γονάτων (μηνίσκοι, χονδροπάθεια κ.α.).

Πρέπει να αποφεύγεται από όσους πάσχουν από οξείες μορφές αυχενο-ωμο-βραχιόνιου συνδρόμου και από όσους πάσχουν από όλες τις οξείες καταστάσεις, όπως οσφυο-ισχιαλγίες, ριζίτιδες και άλλες φλεγμονώδεις καταστάσεις του μυοσκελετικού συστήματος.

 

ΒΑΤΡΑΧΟΠΕΔΙΛΑ

Όταν τα φοράμε αυξάνουμε την αντίσταση- τα φορτία- στους μυς των ποδιών. Αυτό σημαίνει ότι δυναμώνουν περισσότερο, αλλά κουράζονται και πιο γρήγορα, αφού ασκούνται με αντίσταση, όπως όταν αυξάνουμε τα βάρη σε ασκήσεις στο γυμναστήριο.

Συνεπώς, αποτελούν πολύ καλή βοήθεια για την ενδυνάμωση των τετρακέφαλων –ύπτιο, ελεύθερο- ιδιαίτερα σε προβλήματα γονάτων όπως: χονδροπάθεια, συνδεσμικά προβλήματα και μετά από αρθροσκόπηση. Δεν ισχύει το ίδιο σε περίπτωση ατόμων με οσφυαλγία, κήλη δίσκου, ισχιαλγία κ.α. Κι αυτό διότι εκεί φορώντας τα βατραχοπέδιλα αυξάνονται τα φορτία στην οσφυϊκή μοίρα- μέση- με αποτέλεσμα να υπάρχει κόπωση στην περιοχή και να κινδυνεύει το άτομο με επιδείνωση της κατάστασής του ακόμα και με κρίση οσφυαλγίας.

 

Πηγές:
1.  http://www.bowtechcenter.com/poio_stil_kolymbisis_einai_therapeytiko-article-114.html

  1. https://freesunday.gr/ygeia/item/6813-3592

πηγή

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *