Μεταβολές στην Παιδαγωγική Αυτονομία της Σχολικής Μονάδας

Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου για τον επανασχεδιασμό των δομών εκπαίδευσης η Παιδαγωγική Αυτονομία δεν εκλαμβάνεται ως αυτονομία διαχείρισης, αλλά ως διαδικασία για τη διαμόρφωση συναντίληψης που οδηγεί σε υπεύθυνες αποφάσεις και συλλογική δράση που αφορά όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, αλλά και την τοπική και την ευρύτερη κοινωνία.

Με την Παιδαγωγική Αυτονομία των σχολικών μονάδων μεταφέρονται αρμοδιότητες ως προς τη λήψη αποφάσεων σε περιφερειακό επίπεδο και στο πλαίσιο αυτό:

α) προβλέπεται ο συντονισμός των δομών υποστήριξης με στόχο την αποτελεσματική οργάνωση της επιστημονικής-παιδαγωγικής καθοδήγησης των σχολικών μονάδων,

β) κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια προσαρμόζει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που εκπορεύονται από το ΥΠΠΕΘ στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των σχολικών της μονάδων,

γ) οι σχολικές μονάδες μπορούν να καθορίζουν τα σημεία έμφασης και να τα εντάσσουν στο σχεδιασμό τους, τεκμηριώνοντας τις επιλογές τους με τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και

δ) οι γονείς και κηδεμόνες καθώς και η τοπική κοινωνία δύνανται να συμμετέχουν ουσιαστικά στη σχολική πραγματικότητα πλαισιώνοντας με τις προτάσεις και τις δράσεις τους το Σχολικό Συμβούλιο της σχολικής μονάδας.

Δείτε  ολόκληρη την πρόταση του υπουργείου ΕΔΩ

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*