Ομοσπονδία Γονέων Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας Γερμανίας: Γκάφα ολκής «Γαβρόγλου»


Άλλα ρώτησαν οι Ευρωβουλευτές , αλλού απάντησε ο υπουργός


Για γκάφα ολκής του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, κάνει λόγο η Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας Γερμανίας, σχολιάζοντας την απάντηση που έδωσε το υπουργείο στους Ελληνες Ευρωβουλευτές για τα κενά εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία στη Γερμανία

«Τις τελευταίες ημέρες ήρθαμε αντιμέτωποι με κάτι πραγματικά πρωτόγνωρο το οποίο θα μπορούσε μάλιστα να χαρακτηρισθεί ως παγκόσμια πρωτοτυπία ή καλύτερα γκάφα ολκής!!! Πρωταγωνιστής ήταν ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου ο οποίος απάντησε στα ερωτήματα μας απευθυνόμενος στους Ευρωβουλευτές, που τον ρώτησαν άλλα!»τονίζει η Ομοσπονδία και σημειώνει:  

Α. Εν ολίγοις, οι Ευρωβουλευτές έκαναν έκκληση για συμπλήρωση των κενών και αυτός απάντησε στα ερωτήματα που του θέσαμε εμείς στις 16/10/17. Άλλα τον ρώτησαν, άλλα απάντησε, και  σε άλλον!

Β. Προφανώς υπάρχει απίστευτη σύγχυση στο Υπουργείο. Έτσι εξηγούνται και οι ανακρίβειες επίσης  στους ισχυρισμούς της απάντησης.

Γ. Παρόλα αυτά έστω και έτσι ξεκαθαρίζονται ορισμένα πράγματα για τις προθέσεις του Υπουργείου.

1.Η ενοχοποίηση εκπαιδευτικών, τους οποίους ο Υπουργός χαρακτηρίζει ως εκβιαστές, και που ο ίδιος διέλυσε τις οικογένειές τους με συνέπεια τη δημιουργία κενών, είναι  άκρως ανήθικη! Οι προθεσμίες και όλες οι ημερομηνίες, που είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου, διαψεύδουν τον ισχυρισμό περί καθυστέρησης των φετινών αποσπάσεων λόγω ενστάσεων συγκεκριμένης ομάδας εκπαιδευτικών.

Στην συνέχεια, όλα τα αναφερόμενα -περί διαδικασιών απόσπασης- μάλλον επιβαρύνουν το Υπουργείο, τη στιγμή, που ήταν γνωστά εδώ και μήνες. Είναι αστείες λοιπόν οι δικαιολογίες! Δεκαετίες τώρα αυτή είναι η διαδικασία των αποσπάσεων!

Η αιτία είναι, ότι ο Υπουργός δεν αρκέστηκε στον 4415/16, αλλά τον τροποποίησε στο επαχθέστερο, με τον νόμο 4485/17 ώστε να είναι σίγουρος, ότι ούτε ένας ταλαίπωρος εκπαιδευτικός δεν θα μείνει στα σχολεία μας!

Εκβιάζουν, λέει ο Υπουργός, οι εκπαιδευτικοί, για να μείνουν στην αλλοδαπή! Τι περίεργο! Θέλουν να μείνουν κοντά στις οικογένειες τους, που δημιούργησαν εδώ στο εξωτερικό και τους κατηγορεί ότι εκβιάζουν. Ενώ αμείβονται μόνο το μισθό της Ελλάδος, τους αντικαθιστά, σε περίοδο μνημονίων, με άλλους που σκοπεύει να τους δώσει και επιμίσθιο!

Επίσης από φέτος, όποιος εκπαιδευτικός έρθει στα σχολεία μας χάνει την οργανική θέση του στην Ελλάδα. Αυτό πάλι γιατί το αποφάσισε ο Υπουργός; Γιατί τιμωρεί όποιον τολμήσει να κάνει αίτηση για τα σχολεία μας; Τον καλούμε λοιπόν να μας διαψεύσει.

2.Ο Υπουργός ισχυρίζεται, ότι η τροποποίηση που προβλέπει γλωσσομάθεια Γ1 για τους εκπαιδευτικούς που έχουν σύζυγο μόνιμα εγκατεστημένο/η στο εξωτερικό, έγινε ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων κατά τη διαδικασία της σταδιακής μετατροπής τους σε δίγλωσσα και μάλιστα τους δίνει τη δυνατότητα να γίνουν διευθυντές στα σχολεία αυτά λόγω της γλωσσομάθειας τους.

Για ποια δίγλωσσα σχολεία μιλάμε; Οι Γερμανοί εδώ και χρόνια επιτρέπουν μόνο στους Έλληνες του κρατιδίου μας  μας με πρωτεύουσα το Ντίσελντορφ, την ύπαρξη αμιγώς ελληνικών σχολείων κάτι που δεν ισχύει για καμία άλλη εθνότητα. Συγκεκριμένα οι Τούρκοι υπέβαλαν την περυσινή σχολικά χρονιά, 69 αιτήσεις, οι οποίες απερρίφθησαν όλες. Δεν χρηματοδοτούν κανένα σχολείο δίγλωσσο, όπως ευελπιστεί το Υπουργείο για να ξεφορτωθεί το κόστος αυτών των σχολείων  Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά  η ελληνική πλευρά.  Άρα τι σκοπό  έχει ο νόμος αυτός για μετατροπή των σχολείων μας σε δίγλωσσα; Εξάλλου έχει ρωτήσει ο Υπουργός πόσες ώρες Γερμανικών και ποια μαθήματα στα Γερμανικά κάνουμε; Πόσο πιο δίγλωσσα ακόμα; Μήπως εννοεί να κάνουμε μόνο μερικές ώρες Ελληνικών;

Έχει συνειδητοποιήσει ο Υπουργός, ότι έρχονται συνέχεια Έλληνες, που έχουν χάσει τις δουλειές τους, τα σπίτια τους, στην κυριολεξία κατατρεγμένοι οι οποίοι ψάχνουν τις λιγοστές πόλεις της Γερμανίας, που έχουν αμιγώς ελληνικά σχολεία για να σώσουν τα παιδιά τους; Ξέρει ο Υπουργός πόσες τάξεις υποβιβάζουν οι Γερμανοί τα ελληνόπουλα που έρχονται από την Ελλάδα και πού τα κατατάσσουν; Ήρθε εδώ να δει τις αγωνίες μας; Από ένα γραφείο στο Υπουργείο αποφασίζει να σβήσει τις ζωές αθώων παιδιών και μαζί τις ήδη κατεστραμμένες ζωές των γονιών τους, που βιώνουν την μοντέρνα προσφυγιά;

Πως θα παρακολουθήσουν τα παιδιά αυτά δίγλωσσα σχολεία τη στιγμή, που ήδη για δυο χρόνια παίρνουν απαλλαγή από τα μαθήματα των Γερμανικών; Αν τα κάνει δίγλωσσα τι θα κάνουν αυτά τα παιδιά;

Θα πάρουν απαλλαγή από τα μισά μαθήματα; Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός πάνω σε αυτό;

Εμείς απλά δηλώνουμε, ότι δεν δεχόμαστε κανένα άλλο πειραματισμό σε βάρος των παιδιών μας!

3. “Τα θέματα, που διαγωνίστηκαν φέτος οι μαθητές των σχολείων της ημεδαπής ήταν διαφορετικά” αναφέρεται στο δελτίο τύπου. Ασύστολο ψεύδος! Ντροπή και μόνο ντροπή. Η ελάχιστη διαφοροποίηση σε κάποιες ερωτήσεις, που μερικές από αυτές ήταν επί τα χείρω σε βάρος των μεταναστών, δεν στοιχειοθετούν διαφορετικά θέματα. Έλεος, κύριε Υπουργέ ΕΛΕΟΣ!!!!! Όποιος καλόπιστος ή κακόπιστος θέλει μπορεί να το ελέγξει αυτό στην Ιστοσελίδα του Υπουργείου ή στο esos.gr. και να μας διαψεύσει. Να μας συγχωρεί ο κ. Υπουργός, τα θέματα ήταν μέχρι και την τελευταία λέξη ίδια σε ποσοστό 98% αν μετρήσουμε όλες τις λέξεις. Για πρώτη φορά στην ιστορία των εξετάσεων των Ομογενών! Οι εξετάσεις επίσης για πρώτη φορά, έλαβαν χώρα στα ίδια εξεταστικά κέντρα, τις ίδιες μέρες με τους γηγενείς για λόγους οικονομίας. Ας το δεχτούμε. Πόσο όμως οικονομικά επιβαρυντική θα ήταν η σύσταση μιας ακόμη επιτροπής η οποία θα είχε στη διάθεσή της τον απαραίτητο χρόνο αλλά κυρίως τη δυνατότητα να επεξεργαστεί θέματα τα οποία βασίζονται στις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης ομάδας υποψηφίων;

4.Όσον αφορά τις μεταγραφές των Ομογενών, που φοιτούν σε ελληνικά Πανεπιστήμια ο/η συντάκτης της απάντησης μάλλον πήρε άλλη μια φορά τον Υπουργό στον λαιμό του/της!! Αναφέρεται στο δελτίου τύπου ότι ο νόμος δεν επιτρέπει μεταγραφές από Α.Ε.Ι. άλλων χωρών στην ημεδαπή!! Μας αναγκάζετε να αναφωνήσουμε ακόμη μια φορά ΕΛΕΟΣ!!

Επειδή ίσως τα ελληνικά μας δεν είναι τόσο καλά, αλλά τουλάχιστον τα μυαλά μας δεν τα έχουμε ακόμα χάσει, σας αναφέρουμε το παρακάτω χαρακτηριστικό παράδειγμα, για να γίνουμε κατανοητοί:

Ο γονέας Φάνης Α. εργάτης σε εργοστάσιο της Γερμανίας, με κόρη που σπουδάζει στη Λάρισα έχει και γιο, που φέτος πέρασε στην Αλεξανδρούπολη. Τα παιδιά αυτά ΔΕΝ δικαιούνται αίτησης μεταγραφής; Αυτό ρωτάμε. Γι’ αυτόν τον αντισυνταγματικό νόμο ρωτάμε. Ο τρόπος εισαγωγής είναι ρετσινιά για τον Φάνη και τον κάθε Ομογενή; Τους στερεί βασικό συνταγματικό δικαίωμα. Τους κατατάσσει στην κατηγορία αλλογενών-αλλοεθνών, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο φετινός νόμος!!! Ποια είναι η διαφορά λοιπόν του παιδιού του Φάνη, από το παιδί του Έλληνα μουσουλμάνου ή από του Έλληνα Κύπριου, που πολύ σωστά δικαιούνται αίτησης μεταγραφής; Εσωτερικού το ξανά τονίζουμε.

Δ.   Ρωτάμε ανοικτά τον κ. Υπουργό, που αναφέρει, ότι του επιτιθέμεθα, προσωπικά και δει απρεπώς;

1.    Νομοθετεί και ουσιαστικά αποψιλώνει τα σχολεία μας από εκπαιδευτικούς ναι ή όχι; Τιμωρεί όποιον εκπαιδευτικό προτίθεται να έρθει στα σχολεία μας με απώλεια της οργανικής του θέσης στην Ελλάδα;

2.    Δεν αναφέρει χαρακτηριστικά ότι οι φετινές αποσπάσεις έγιναν κατ’ εφαρμογήν του ν. 4415/16, νόμος ο οποίος χωρίς κανένα σχέδιο, χωρίς κανένα επιστημονικό προγραμματισμό μετατρέπει τα σχολεία μας γενικά και αόριστα σε δίγλωσσα και μάλιστα από το επόμενο κιόλας σχολικό έτος; Δεν έχουμε δίκιο λοιπόν να μιλάμε για “κλείσιμο” των σχολείων μας;

3.    Δεν ετέθησαν τα ίδια θέματα, για πρώτη φορά στην ιστορία των εξετάσεων των Ομογενών, με αυτά  των επαναληπτικών των μαθητών της ημεδαπής σε ποσοστό που ξεπερνά το 98%;

4.    Δεν στιγματίζει τους Ομογενείς, αναγράφοντας τον τρόπο εισαγωγής τους στο πιστοποιητικό σπουδών ώστε να μη δικαιούνται αίτησης μεταγραφής;

Όλα αυτά είναι στη φαντασία μας ή πραγματικά αδιαμφισβήτητα γεγονότα; Είναι άστοχες αιτιάσεις και προσωπικές επιθέσεις;

Ε. Ως εκ τούτου απαιτούμε:

•    Να μας δώσει ο κ. Υπουργός ξεκάθαρες απαντήσεις και να μας καθησυχάσει, ότι το άρθρο 26 του 4415/2016 θα καταργηθεί εδώ και τώρα. Αλλιώς να μας αποκαλύψει ποιες «διακρατικές διμερείς συμφωνίες με τα Υπουργεία Παιδείας των επιμέρους κρατιδίων» έχει συνάψει το Υπουργείο, όπως υποχρεούται από το συγκεκριμένο νόμο .

•    Εδώ και τώρα τα Ελληνόπουλα του εξωτερικού να αντιμετωπίζονται ισότιμα και να έχουν τα ίδια δικαιώματα μεταγραφής με αυτά που έχουν αντιστοίχως οι Έλληνες Μουσουλμάνοι καθώς και οι Έλληνες Κύπριοι.

•    Να καταργηθεί το αντικίνητρο της απώλειας της οργανικής θέσης για τους εκπαιδευτικούς που ζητούν απόσπαση στο εξωτερικό, όπως επίσης να παρατείνει την απόσπαση όσων εκπαιδευτικών ζητούν να μείνουν κοντά στις οικογένειές τους και οι οποίοι χρόνια τώρα στελεχώνουν τα σχολεία μας μόνο με το μισθό της Ελλάδας.

Ζ. Περιμένουμε την απάντηση του Υπουργού. Ας απαντήσει εν ανάγκη στους Ευρωβουλευτές, αφού δεν καταδέχεται να απαντήσει ευθέως σε εμάς.

Η. Καλούμε όλη την Ομογένεια και αυτούς που έχουν παιδιά στα σχολεία μας αλλά και αυτούς που δεν έχουν, να μας συμπαρασταθούν. Κάνουμε έκκληση στον Πρωθυπουργό και στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας να παρέμβουν.

πηγή

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*