Προς αναβολή η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων για το σχ. έτος 2017-18;

Το τριετές σχέδιο για την Παιδεία προέβλεπε ότι μέσα στο Σεπτέμβρη του 2017, που ήδη έφθασε στο τέλος του, θα υπήρχε ένας νέος νόμος  με σκοπό τη βελτίωση του αναστοχασμού και του ελέγχου της εφαρμογής του σχολικού προγραμματισμού μέσω διαδικασιών αυτοαξιολόγησης.

Αυτός ο νέος νόμος, σύμφωνα με το τριετές σχέδιο, θα έδινε νέες αρμοδιότητες στον Σύλλογο Διδασκόντων και θα πρότεινε ένα νέο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές) και του σχολικού συμβούλου για την εκπαιδευτική ευθύνη του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου στην αρχή του σχολικού έτους, την αναπροσαρμογή του στα μέσα του έτους και την αποτίμηση της υλοποίησής του στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Μέσα στο Σεπτέμβρη δεν παρουσιάστηκε ένας τέτοιος νέος νόμος και ήδη οι σχολικές μονάδες έχουν καταθέσει τους προγραμματισμούς εκπαιδευτικού έργου στους Σχολικούς Συμβούλους (σχολικές δράσεις σύμφωνα με το ΠΔ 79/2017).Eπίσης και οι ίδιοι οι Σχολικοί Σύμβουλοι δε γνωρίζουν καλά καλά ποιος θα είναι ο νέος  ρόλος τους, εκτός βέβαια από αυτόν  όπως περιγράφεται στο ΠΔ 79, και ο οποίος δε διαφέρει σημαντικά από τον προηγούμενο.

Από ό,τι φαίνεται λοιπόν υπάρχει μια καθυστέρηση εφαρμογής του τριετούς σχεδίου στο κομμάτι της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Πώς είναι δυνατόν να εφαρμοστεί από τις σχολικές μονάδες το σχολικό έτος 2017-2018 όταν θα λείπει το βασικό στοιχείο της που είναι ο προγραμματισμός σύμφωνα με συγκεκριμένα ζητούμενα και στόχους.

Η καθυστέρηση εφαρμογής της οφείλεται μάλλον στο ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη προετοιμασία και υποστήριξη του συστήματος  σε επίπεδο δομών, στελεχών, ρόλων,διαδικασιών και επιμόρφωσης. Προβλήματα που έχουν επισημανθεί και από σχετικές έρευνες και άρθρα στην Ελλάδα μετά το 2013 .Ό,τι θα γίνει θα είναι μάλλον σε επίπεδο προετοιμασίας.

πηγή

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*