ΣΥΝΕΚ: Πρόταση στο 18ο Συνέδριο για αξιολόγηση & δημοκρατία στο σχολέιο

Με ευθύνη   συγκεκριμένων   παρατάξεων, δημιουργήθηκε σοβαρή εμπλοκή στις εργασίες του Συνεδρίου από την κατάθεση της  παρακάτω πρότασης για την Αξιολόγηση (εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων απείλησε ότι θα γράψει 40 ομιλητές «για να μην περάσει τίποτα»).  Oι   ΣΥΝΕΚ   για   να   διευκολύνουν   την   ομαλή συνέχιση   του   Συνεδρίου,   απέσυραν   την   πρότασή   τους   και   πρότειναν   την επικαιροποίηση   της   απόφασης   του   16ου   Συνεδρίου   για   την   αξιολόγηση,   με   την προσθήκη της κατάργησης του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου. Όταν όμως και αυτό  δεν   έγινε δεκτό από τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ κυρίως, προτείναμε την   παραμονή  στην   απόφαση του  16ου   Συνεδρίου της ΟΛΜΕ για   την αξιολόγηση, όπως είχε.

 

α. Αξιολόγηση 

Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, αν δεν καταργηθεί το ισχύον πλαίσιο της αξιολόγησης – χειραγώγησης, είναι ξεκάθαρο ότι σε εποχές μνημονίων και νεοφιλελεύθερων επιταγών, θα οδηγήσει στον ανταγωνισμό, στην κατηγοριοποίηση και το κλείσιμο σχολείων. Με όποιο όνομα και αν προταθεί, η αξιολόγηση των σχολείων θα ανοίξει το παράθυρο στην εξωτερική και την ατομική αξιολόγηση (επιθεωρητισμός, αυθαίρετη ποσοτικοποίηση ποιοτικών κριτηρίων, ανταγωνισμός, χειραγώγηση, κατηγοριοποίηση εκπ/κών, στοχοποίησή τους για την αναποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης και τις επιδόσεις των  μαθητών, κλπ).

Αιτήματα

  • Πλήρης κατάργηση όλου του πλέγματος της αξιολόγησης – χειραγώγησης που έχει νομοθετηθεί τα προηγούμενα χρόνια και συνδέει την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας με την ατομική και την εξωτερική αξιολόγηση:ΠΔ 152,  Ν. 4142/13 (ΑΔΙΠΠΔΕ, άρθρο 9, ββ, γγ) Ν.3848/10, (άρθ. 32, παρ. 7) , Ν. 3879/10 (άρθρο 22, παρ.2),κλπ.
  • Όχι στην ατομική και την εξωτερική αξιολόγηση.
  • Όχι στην αξιολόγηση στελεχών που θα υλοποιεί μνημονιακές δεσμεύσεις.
  • Αποσύνδεση ρόλου των σχολικών συμβούλων από την αξιολόγηση οποιασδήποτε μορφής.
  • Ουσιαστική Επιμόρφωση σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ. Μέτρα παιδαγωγικής και διδακτικής στήριξης του εκπ/κού και του έργου του, σε συνθήκες εργασιακής ασφάλειας, παιδαγωγικής ελευθερίας και συλλογικότητας, σε ένα δημοκρατικό σχολείο.

β. Για τη Δημοκρατία στο σχολείο : Αιτήματα

  • Κατάργηση καθηκοντολόγιου. Νέο θεσμικό πλαίσιο δημοκρατικών αλλαγών στο σύστημα διοίκησης και εποπτείας της εκπαίδευσης, αναβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου, συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό και τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. Ο Σύλλογος κυρίαρχο όργανο σε όλα τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου.
  • Ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου με:

αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, μαζικούς μόνιμους διορισμούς, βελτίωση των όρων και των συνθηκών άσκησης του παιδαγωγικού έργου, εκσυγχρονισμό προγραμμάτων σπουδών, σχολικών βιβλίων και διδακτικών μεθόδων, αντισταθμιστικά μέτρα στήριξης των μαθητώνστελέχωση των σχολείων με το απαραίτητο διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*