Σχετικά με τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών 2017

Ανακοινώθηκαν σήμερα οι βάσεις των πανελλαδικών εξετάσεων 2017. Τα αποτελέσματα είναι από την φύση τους αμφιλεγόμενα. Για εκείνον που πέτυχε να περάσει, οι Πανελλλήνιες είναι το σωστό σύστημα. Για εκείνον που δεν πέτυχε, είναι αφόρητες εξετάσεις που στραγγαλίζουν την νεολαία μας (και δεν την αφήνει να βγει να διασκεδάσει).

Η αλήθεια, ως συνήθως, είναι κάπου στη μέση. Οι Πανελλαδικές δεν είναι το καλύτερο εξεταστικό σύστημα, αλλά είναι το καλύτερο εξεταστικό σύστημα για την Ελλάδα. Έχουν πολλά μειονεκτήματα, αλλά έχουν το μοναδικό πλεονέκτημα που μετρά για την χώρα μας, για την νοοτροπία του λαού μας. Είναι σχετικά αδιάβλητες, ίσως και απόλυτα αδιάβλητες. Η Ελλάδα υποφέρει από πολλά, αλλά κυρίως από διαφάνεια και αξιοκρατία. Οι Πανελλαδικές προσφέρουν στον τομέα αυτό, αν και με έναν αφόρητα δύσκολο τρόπο.

Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν συστήματα εισαγωγής στην Γ΄θμια εκπαίδευση που βασίζονται σε εξετάσεις. Μια – δύο διαφοροποιούνται (Μ. Βρετανία, Ολλανδία), που όμως τα εκπαιδευτικά τους συστήματα είναι πολύ πιο αναβαθμισμένα και πολύ καλύτερα χρηματοδοτούμενα από των υπολοίπων χωρών.

Άρα, πριν πυροβολήσουμε τον μοναδικό αδιάβλητο θεσμό μας, καλύτερα θα ήταν να προσπαθήσουμε να τον βελτιώσουμε. Με ποιον τρόπο? Η πρώτη – πρώτη βελτίωση θα ήταν να αποσπάσουμε τον θεσμό από τον σφιχτό εναγκαλισμό του υπουργείου. Αυτό διότι, στο βωμό λαϊκίστικων πολιτικών επιδιώξεων το υπουργείο επεμβαίνει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στην θεματοδότηση των εξετάσεων.

Τι σημαίνει ότι “πέφτουν” οι βάσεις ή “ανεβαίνουν” οι βάσεις? Αν πέσουν, οι μαθητές μας είναι χειρότεροι και αν ανέβουν γίνονται καλύτεροι? Λαϊκισμοί που απευθύνονται σε ανίδεους. Αποτέλεσμα: οι βάσεις της Ιατρικής να φθάνουν στα 19100 μόρια. Αυτό είναι καλό? ΟΧΙ, είναι απαράδεκτο, διότι φθάνει να εξαρτά την εισαγωγή του κάθε υποψήφιου από την Έκθεση. Όχι από την Βιολογία, την Φυσική ή την Χημεία, αλλά από την έκθεση. Γιατί? Διότι για να “ανέβουν” οι βάσεις, δίνεται οδηγία για “βατά” θέματα και τα παπαγαλάκια γράφουν πχ την Βιολογία με το κόμμα και την τελεία, άσχετο αν δεν πολυκαταλαβαίνουν τι γράφουν και γιατί βάζουν το κόμμα και την τελεία! Και φθάνει η έκθεση – που είναι σημαντικό μάθημα, αλλά όχι το κριτήριο της Ιατρικής – να κρίνει ποιος θα μπει και ποιος όχι.

Τι πρέπει να γίνει? Τα θέματα πρέπει να είναι διαβαθμισμένα και πιο δύσκολα. Αν πέσουν οι βάσεις και μπουν στην Ιατρική με 16000 μόρια πάλι ο ίδιος αριθμός θα μπει. Αλλά σίγουρα θα είναι καλύτερο το ξεσκαρτάρισμα. Και ναι, πρέπει να γίνεται ξεσκαρταρισμα και ας ακούγεται άσχημη λέξη. Όταν λέμε ξεσκαρτάρισμα δεν εννοούμε ότι όσοι δεν μπουν δεν είναι ικανοί. Απλά είναι ικανοί σε άλλους τομείς.

Άρα πάμε στο άλλο σκέλος της εκπαίδευσης, που λέγεται τεχνική εκπαίδευση. Και ου το καθεξής…

Δρ Γεωργαλής Ευάγγελος

Φυσικός PhD, MSc, MEd

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*