Ποια είναι η σχέση του Αριθμητικού μας συστήματος με το Κοινωνικό Σύστημα

Oι κανόνες και οι συμπεριφορές στο κόσμο των Αριθμών είναι συναφείς με τους κανόνες και τις συμπεριφορές στο κόσμο των Ανθρώπων !

Γράμμα σ΄ ένα παιδί της 5ης δημοτικού:

_____

“Αγαπημένη μου μαθήτρια ,

Τούτη τη φορά σου γράφω για να σου δείξω ότι ο κόσμος των Αριθμών, δεν είναι ξένος ή αποκομμένος από τον κόσμο των Ανθρώπων! Αντίθετα, οι άνθρωποι δημιούργησαν σιγά σιγά το «αριθμητικό σύμπαν», κατ’ εικόνα και ομοίωση τους

Στην αρχή του βιβλίου των μαθηματικών της τάξης σου, μαθαίνετε για τους πολυψήφιους αριθμούς και για το ποια είναι η αξία της θέσης κάθε ψηφίου μέσα στον αριθμό.

Για παράδειγμα στο 1.067.389: Το 9 έχει τη θέση (την τάξη) των Μονάδων, το 8 είναι της τάξης των Δεκάδων, το 3 ανήκει στις Εκατοντάδες, το 7 είναι της τάξης των Χιλιάδων, το 6 είναι της τάξης των Δεκάδων Χιλιάδων, το 0 είναι της τάξης των Εκατοντάδων Χιλιάδων και το 1 είναι της τάξης των Εκατομμυρίων.

Μπορείς να παρατηρήσεις δηλαδή, ότι το Δεκαδικό Αριθμητικό μας σύστημα είναι θεσιακό – ταξικό, διότι κάθε ψηφίο ενός αριθμού αποκτά την αξία που του δίνει η θέση του ( η τάξη του).

Όμοια ταξικό είναι και το Κοινωνικό Σύστημα των Ανθρώπων! Δηλαδή κάθε άνθρωπος έχει την αξία που του δίνει η κοινωνική του θέση.

Π.χ. ένας μεγαλοβιομήχανος ή ένας εφοπλιστής, έχει πολύ μεγαλύτερη αξία από έναν εργάτη του εργοστασίου ή έναν εργάτη ναυπηγείου, λόγω της θέσης του.

Ή ένας διευθυντής τραπέζης, έχει πολύ μεγαλύτερη αξία από έναν αγρότη, πάλι λόγω της θέσης του. Ή ένας πρωθυπουργός έχει πολύ μεγαλύτερη αξία από έναν απλό πολίτη, επίσης λόγω της θέσης του!

Είναι αστείο το ότι στο Αριθμητικό μας σύστημα το 0 ή το 1 μπορεί γενικά να είναι πολύ μικρότεροι του 8 ή του 9, όμως ως ψηφία ενός αριθμού όπως το 1.067.389, αποκτούν πολύ μεγαλύτερη αξία λόγω της θέσης (της τάξης) τους.

Δηλαδή, όπως είπα και προηγουμένως, το 0 έχει την θέση των εκατοντάδων χιλιάδων και παίρνει την αξία των εκατοντάδων χιλιάδων, ενώ το 9 έχει τη θέση των μονάδων και έχει την αξία των «φτωχών» μονάδων. Το 1 παίρνει την αξία εκατομμυρίου, ενώ το 8 έχει απλώς την αξία των δεκάδων.

Έτσι και στην κοινωνία των Ανθρώπων… Ο μεγαλοβιομήχανος μπορεί ως Άνθρωπος να είναι ένα μηδενικό, να μην έχει σημαντική μόρφωση, να είναι κλέφτης, απατεώνας, ψυχρός δολοφόνος, αλλά λόγω της θέσης του ως βιομηχάνου, αποκτά μεγαλύτερη αξία από κάποιον εργάτη που δουλεύει σκληρά και πολλές φορές με κίνδυνο της ζωής του!

Ή ο διευθυντής τραπέζης μπορεί να είναι ένας τιποτένιος καιροσκόπος και κερδοσκόπος, που παρασιτεί στους κόπους των άλλων, αλλά λόγω της θέσης του ως τραπεζιτικού, αποκτά μεγαλύτερη αξία από τον αγρότη που φροντίζει τη γη και παράγει κάτι πραγματικά ωφέλιμο και αναγκαίο.

Ή ο πρωθυπουργός μπορεί ως Άνθρωπος να μη πιάνει πολλά πράγματα. Να είναι αδέξιος, διεφθαρμένος, τεμπέλης… κι όμως να αξίζει λόγω του πόστου του, πολύ περισσότερα σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο πολίτη.

Ο εργάτης, ο αγρότης ή ο απλός πολίτης μπορεί ως άτομα να αντιστοιχούν στο 8 ή στο 9 των αριθμών, αλλά χάνουν σε αξία επειδή δε βρίσκονται σε καλή θέση, όπως το 8 και το 9 βρίσκονται σε θέση χαμηλής αξίας μέσα στο 1.067.389 .

Ο βιομήχανος, ο υψηλόβαθμος τραπεζιτικός ή ο πρωθυπουργός, μπορεί ως άτομα να αντιστοιχούν στο 1 ή στο 0 των αριθμών, αλλά κερδίζουν σε αξία λόγω της ισχυρής τους θέσης. Όπως το 1 και το 0 κερδίζουν σε αξία λόγω θέσης μέσα στο 1.067.389.

Τελικά οι κανόνες και οι συμπεριφορές στο κόσμο των Αριθμών είναι συναφείς με τους κανόνες και τις συμπεριφορές στο κόσμο των Ανθρώπων. Και οι δύο κόσμοι είναι ταξικοί!

Με αγάπη,

η δασκάλα σου

Υ.Γ. Φαντάσου στη θέση του 1 να πάει το 9. Δηλαδή την ισχυρή, την αρχηγική θέση, να καταλάβει ένα «απ’ τον εαυτό του» μεγάλο και σημαντικό ψηφίο! Και στη θέση του 0 να πάει το 8. Θα έχουμε τον αριθμό 9.867.301 ο οποίος, σύμφωνα με τους κανόνες της διάταξης των αριθμών, είναι μεγαλύτερος του 1.067.389 , δηλαδή αξίζει περισσότερο.

Έτσι και σ’ ένα κοινωνικό σύνολο, αν την αρχηγική και τις ισχυρές θέσεις τις κατέχουν Άνθρωποι που είναι πραγματικά άξιοι ως άτομα, τότε η κοινωνία αναβαθμίζετε και ακμάζει.

_______

 

Απάντηση