Διπλή η διδακτική ώρα για όσους εκπαιδευτικούς καλύπτουν κενά από απουσίες

Το ΠΔ 79/2017 σε συνδυασμό με τα σχετικά άρθρα  από το Καθηκοντολόγιο  (2002) διατηρούν το θολό τοπίο σχετικά με την αναπλήρωση ωρών, παρά τις σχετικές προβλέψεις του ΠΔ 79 ότι ο Σ.Δ αποφασίζει για τον τρόπο αναπλήρωσης

Έχουν γίνει πολλές συζητήσεις και έχουν δημοσιευτεί σχετικές γνωμοδοτήσεις στο παρελθόν για την αναπλήρωση ωρών σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού:

 «η αντικατάσταση εκπαιδευτικού, που λείπει ή η κάλυψη κενού ή η απασχόληση των μαθητών με οποιονδήποτε τρόπο, σαφώς συνιστά παροχή διδακτικού έργου, όπως έχει κριθεί και από την νομολογία των Δικαστηρίων».

Πραγματικά είναι μια τεκμηριωμένη γνωμοδότηση βασισμένη στα σχετικά νομικά κείμενα, και αποφάσεις.

 Όσοι έχουν διδάξει,  ξέρουν  ότι και μάθημα να μην κάνεις,  όταν μπαίνεις σε μια  τάξη για να αναπληρώσεις ώρα  εκπαιδευτικού  που απουσιάζει, και μόνο την ευθύνη των μαθητών που έχεις,  είναι σαν να πραγματοποιείς κάτι περισσότερο από  μία ώρα διδακτικής  εργασίας.

Αλλά, εκτός αυτού, ξέρουν  κάτι που μάλλον δε γνωρίζουν όσοι συντάσσουν τους νόμους και υποστηρίζουν ότι δεν είναι μάθημα αλλά απασχόληση:

 Όταν μπαίνεις σε μια τάξη και δεν κάνεις μάθημα και απλά προσέχεις-απασχολείς τους μαθητές, χωρίς κάποιο πλάνο και ρυθμό, είναι πιο δύσκολες οι συνθήκες και ο εκπαιδευτικός επιβαρύνεται περισσότερο από μία συνήθη διδασκαλία.

 Οι μαθητές αντιλαμβάνονται και εκμεταλλεύονται τα «χαλαρό» κλίμα. Η πίεση στον εκπαιδευτικό για τάξη, ησυχία και ασφάλεια είναι μεγαλύτερες. Για αυτό εκπαιδευτικοί, που μπορεί να καλύπτουν κενό, προτιμούν να ασχοληθούν με τη διδασκαλία κάποιου αντικειμένου για να υπάρχει ένας στοιχειώδης ρυθμός και να μην έχουν και τύψεις ότι σκότωσαν άσκοπα  μια ώρα με 20-25 μαθητές.

Η διδασκαλία  στη σχολική τάξη,  δεν είναι μόνο μάθημα, αλλά και όλα τα άλλα που συμβαίνουν μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών: Παρατηρήσεις, ερωτήσεις, απρόοπτα, ασθένειες, απώλειες, τσακωμοί, τηλέφωνα σε γονείς και άλλα πολλά που δε μπορούν να αναφερθούν και να προβλεφθούν γιατί,για όσους δε ξέρουν, μιλάμε για σχολική τάξη.

Σε όλα αυτά πρέπει να αποφασίσει,να παρέμβει, να απαντήσει και να τα διευθετήσει ο εκπαιδευτικός.

Ας σκεφτούμε  επιπλέον ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να ματαιώσει όλες τις  εργασίες που είχε προγραμματίσει στα κενά του διορθώσεις, προετοιμασία διδασκαλίας και μέσων, συζητήσεις, ενημερώσεις, και  ότι το χρόνο που “έχασε” θα πρέπει να τον αναπληρώσει.

Το ΠΔ 79/2017 σε συνδυασμό με τα σχετικά άρθρα από το Καθηκοντολόγιο (2002) διατηρούν το θολό τοπίο σχετικά με την αναπλήρωση ωρών, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα νομικά κείμενα και εγκυκλίους, παρά τις σχετικές προβλέψεις του ΠΔ 79 ότι ο Σ.Δ αποφασίζει για τον τρόπο αναπλήρωσης.Διαβάστε εδώ για τις αντιφάσεις σχετικά με την αναπλήρωση.

Στην ουσία αυτό το πρόβλημα κρύβεται κάτω από το χαλί επιμελώς, όπως βέβαια και το θέμα αναπλήρωσης εκπαιδευτικού που απουσιάζει  για πολλές ημέρες.Πώς άραγε αναπληρώνονται αυτοί οι εκπαιδευτικοί από τη στιγμή που ακόμη δεν έχουν καλυφθεί τα κενά στα σχολεία;

Σημ. Το ΠΔ 79 δεν υποχρεώνει τους ΣΔ να υποβάλλουν σε πρακτικό την απόφασή τους για τον τρόπο αναπλήρωσης σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού.

Πηγή:

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *