ΙΕΠ: Συγγραφή 10 εκπαιδευτικών πακέτων την αναβάθμιση των Ιεροσπουδαστηρίων

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής αποφάσισε να προχωρήσει στη  συγγραφή 10 εκπαιδευτικών πακέτων (Προγράμματα Σπουδών, και διδακτικό υλικό, όπως βιβλία, πολυτροπικό εκπαιδευτικό υλικό, κλπ) των Ιεροσπουδαστηρίων (Γυμνασίου) και την επιμόρφωση των διδασκόντων στα Ιεροσπουδαστήρια και των Ιεροδιδασκάλων που απασχολούνται στα δημόσια σχολεία της Θράκης, για τη χρήση και αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την αναβάθμιση των Ιεροσπουδαστηρίων και την παιδαγωγική υποστήριξη της διδασκαλίας του Κορανίου στους μαθητές μέλη της Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης.

Τα Προγράμματα Σπουδών και τα νέα διδακτικά βιβλία και υλικά θα εμπεριέχουν παιδαγωγικά και θρησκευτικά στοιχεία με βάση το Κοράνιο και τις αρχές της Ισλαμικής θρησκείας, κατάλληλα αναπλαισιωμένα στην πραγματικότητα των μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων Γυμνασίου, δίχως αντιγραφή των γνωστικών αυτών αντικειμένων στο επίπεδο των Ισλαμικών Θεολογικών Σχολών της αλλοδαπής.

Κάθε προτεινόμενο μάθημα θα αναπτυχθεί σε ένα ρεαλιστικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) με στόχο να εισαγάγει τους Μουσουλμάνους μαθητές/τριες σε έναν συμμετοχικό και δημιουργικό τρόπο σπουδής και μάθησης, δίχως να εξαντλεί τη μαθησιακή διαδικασία σε μια τυπική και μετωπική διδασκαλία και εκμάθηση θεμάτων, εκτός εάν τούτο απαιτείται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μαθήματος.

Η υλοποίηση  περιλαμβάνει δύο δράσεις, οι οποίες αναφέρονται:

(α) στην εκπόνηση του διδακτικού υλικού και

(β) στην επιμόρφωση των διδασκόντων στα Ιεροσπουδαστήρια και των ιεροδιδασκάλων που απασχολούνται στα δημόσια σχολεία της Θράκης για την αποτελεσματική αξιοποίησή τους.

Για τον σχεδιασμό, τον συντονισμό και την παρακολούθηση υλοποίησης της Πράξης έχει συγκροτηθεί ειδική Επιστημονική Ομάδα Έργου, αποτελούμενη από την Υπεύθυνη Πράξης (στέλεχος του ΙΕΠ) και 2 μέλη ΔΕΠ.

Ωστόσο προβλέπεται η συμμετοχή 1 ακόμη εμπειρογνώμονα στην Επιστημονική Ομάδα Έργου, η επιλογή του/της οποίου/οποίας θα γίνει μετά από σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (ενδεικτικά κριτήρια επιλογής των υποψηφίων αναφέρονται: να είναι μέλος της μουσουλμανικής μειονότητας, πτυχίο μουσουλμανικών σπουδών Ανώτατης Πανεπιστημιακής Σχολής, πτυχίο ή/και μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών με αντικείμενο τη μελέτη της μουσουλμανικής θρησκείας, του πολιτισμού και των γλωσσών στις οποίες καταγράφεται μουσουλμανική παράδοση, πιστοποιημένη γνώση ή επαγγελματική επάρκεια διδασκαλίας της ελληνικής, της αραβικής και της τουρκικής γλώσσας, θρησκευτική ιδιότητα σε Μουφτεία της Θράκης, προϋπηρεσία ως καθηγητής μουσουλμανικής θεολογίας σε μουσουλμανικό ιεροσπουδαστήριο της Θράκης κλπ).

Η Επιστημονική Ομάδα Έργου έχει την ευθύνη:

  • του σχεδιασμού, οργάνωσης και συντονισμού των απαραίτητων ενεργειών για την υλοποίηση της Πράξης (αποτύπωση εκπαιδευτικών αναγκών, παρακολούθηση της προόδου των εργασιών συγγραφής των εκπαιδευτικών πακέτων, υποστήριξη και ανατροφοδότηση της διαδικασίας, υποστήριξη της Επιτροπής παρακολούθησης και παραλαβής του Έργου κλπ).

Σημειώνεται ότι η Επιστημονική Ομάδα του Έργου, στο πλαίσιο του επιστημονικού της ρόλου, είναι δυνατόν να εισηγηθεί τυχόν τροποποιήσεις των υφιστάμενων γνωστικών αντικειμένων- πεδίων, που διδάσκονται στα Ιεροσπουδαστήρια (Γυμνάσια), καθώς επίσης και την παιδαγωγική υποστήριξη της διδασκαλίας του κορανίου σε μαθητές μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, προκειμένου να εκπληρώνουν στον ύψιστο βαθμό τους παιδαγωγικούς και θρησκευτικούς σκοπούς της εκπαίδευσης και επιδιώκει η υλοποίηση της συγκεκριμένης Πράξης.

Τα υφιστάμενα αντικείμενα (ΦΕΚ 4095/τ. Β ́/20-12-2016) είναι τα εξής:

[α] Φικχ (ερμηνεία ισλαμικού Δικαίου),

[β] Κοράνιο,

[γ] Αραβική Γλώσσα,

[δ] Τουρκική Γλώσσα,

[ε] Ισλαμική Ιστορία,

[στ] Σιρα,

[ζ] Ακαηντ (Θεμελιώδεις αρχές Ισλάμ),

[η] Κορανική Καλλιγραφία,

[θ] Θρησκευτική Μουσική.

  • της επιστημονικής υποστήριξης και παρακολούθησης της εκπόνησης των εκπαιδευτικών πακέτων, με την διαμόρφωση των προδιαγραφών – παιδαγωγικών/ επιστημονικών κριτηρίων για τα διδακτικά πακέτα (για τα 10 διδακτικά αντικείμενα) (βλ. ΠΕ2)
  • της επιστημονικής υποστήριξης των επιμορφωτικών ενεργειών που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο της Πράξης, με την κατάρτιση του επιμορφωτικού προγράμματος και την παραγωγή επιμορφωτικού υλικού, εφόσον καταστεί αναγκαίο (βλ. ΠΕ3) και πραγματοποίηση της επιμόρφωσης.
  • της διαμόρφωσης των κριτηρίων επιλογής των ειδικών επιστημόνων-εμπειρογνωμόνων που θα επιλεγούν κατόπιν πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος (είτε με διαδικασία πρόσκλησης είτε με διαδικασία μητρώου) για την επιλογή συγγραφέων – «εκπονητών» του εκπαιδευτικού/διδακτικού υλικού, σύμφωνα με εισήγηση της Επιστημονικής Ομάδας Έργου.
  • της (εσωτερικής) αξιολόγησης της Πράξης, μέσω της εκπόνησης του πλαισίου και των εργαλείων αξιολόγησης και της σύνταξης σχετικής έκθεσης αξιολόγησης. Η έκθεση αξιολόγησης θα αναφέρεται στο σύνολο των δράσεων που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της Πράξης.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*