Ο Π. Διευθυντής Π. Κεραμάρης κατά προέδρου ΕΛΜΕ : “άξιο τέκνο των κυβερνήσεων που κατέστρεψαν τη χώρα μας”

Με ιδιαίτερα σκληρές εκφράσεις επιτέθηκε σήμερα ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης Παν. Κεραμάρης, προσωπικά κατά του προέδρου της ΕΛΜΕ Ροδόπης Μιχάλη Βασιλειάδη, σε απάντηση στην επίσης σκληρή ανακοίνωση που εξέδωσε, κατά πλειοψηφία, η Ενωση

Ο Περιφερειακός Διευθυντής:

Χαρακτηρίζει τον κ. Βασιλειάδη “άξιο τέκνο των κυβερνήσεων που κατέστρεψαν τη χώρα μας”.

Τονίζει προς  τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ροιδόπης  ότι  “η εποχή της ασυδοσίας έχει περάσει ανεπιστρεπτί!!!” ,και ,

Σημειώνει: “Ο κ. Βασιλειάδης και οι συν αυτώ  έχουν μπει οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας”.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΔΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ

Η ΕΛΜΕ Ροδόπης για άλλη μια φορά εκτίθεται στα μάτια των συναδέλφων εκπαιδευτικών, όπως  εκτέθηκε το Νοέμβριο του 2015 με τις προσλήψεις αναπληρωτών, αλλά και το Μάιο του 2017, με υπόθεση που αφορούσε στο Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής. Η πλειοψηφία του ΔΣ οδηγεί την εκπαιδευτική κοινότητα της Ροδόπης σε επικίνδυνο κατήφορο. Οι πολιτικές δυνάμεις που στηρίζουν τον κ. Βασιλειάδη και έφτασαν την πατρίδα μας στο χείλος της καταστροφής και στην αγκαλιά της τρόικας, χαρακτηρίζουν τον σημερινό Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας – Θράκης, ως εκπρόσωπό της. Οι κυβερνήσεις που κατέστρεψαν τη χώρα, των οποίων άξιο τέκνο είναι ο κ. Βασιλειάδης, ζητούν και τα ρέστα από τη σημερινή κυβέρνηση και από την σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Να θυμίσουμε στον κ. Βασιλειάδη πως οι προηγούμενες κυβερνήσεις διέλυσαν την εκπαίδευση στη χώρα, όπως και κάθε τομέα της ζωής των Ελλήνων.

Να θυμίσουμε τις απολύσεις και διαθεσιμότητες των συναδέλφων, τη διαλυμένη τεχνική εκπαίδευση, τα χιλιάδες κενά που καλύπτονταν με καθυστερήσεις μηνών και με αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών,  την ποσόστωση στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του κ. Αρβανιτόπουλου και τόσα άλλα τα οποία είναι γνωστά τοις πάσι. Μη βρίσκοντας κάτι να καταγγείλει και ξεχνώντας το επιτυχημένο άνοιγμα των σχολείων για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, με τους αναπληρωτές καθηγητές να βρίσκονται στη θέση τους πριν την έναρξη των μαθημάτων, διαστρεβλώνει την πραγματικότητα.

Να θυμίσουμε στην ΕΛΜΕ Ροδόπης και στον κ. Βασιλειάδη πως η σημερινή κυβέρνηση επανέφερε τους συναδέλφους στην εργασία, δημιούργησε 538 νέα τμήματα ένταξης (το τελευταίο είχε δημιουργηθεί το 2008), ίδρυσε και λειτουργεί, πλέον, και στην ΚΟΜΟΤΗΝΗ Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο  (ανάλογα σχολεία ίδρυσε τα δύο τελευταία χρόνια και στην Ορεστιάδα, στην Αλεξανδρούπολη. στην Ξάνθη στην Καβάλα και στη Δράμα, καλύπτοντας το σύνολο των αναγκών της Αν. Μακεδονίας – Θράκης). Προσέλαβε περισσότερο προσωπικό στην ειδική εκπαίδευση, τόσο σε εκπαιδευτικούς, όσο και σε ΕΕΠ ΕΒΠ και συγκεκριμένα:

Το σχολικό έτος 2015-2016 οι προσλήψεις αναπληρωτών για την Παράλληλη Στήριξη αλλά και τις Δομές Ειδικής Αγωγής ήταν 337. Οι προσλήψεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), ήταν 98 και 65 αντίστοιχα (σύνολο 163).

Το σχολικό έτος 2016-2017 οι προσλήψεις αναπληρωτών για την Παράλληλη Στήριξη αλλά και τις Δομές Ειδικής Αγωγής, αυξήθηκαν, με αποτέλεσμα να φτάσουν τις 259 για την Π/θμια και τις 116 για τη Δ/θμια Εκπαίδευση (σύνολο 375). Ως προς το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.), οι αντίστοιχες προσλήψεις ήταν 104 και 67 αντίστοιχα (σύνολο 171).
Κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018, έως σήμερα, οι ανωτέρω αριθμοί ξεπέρασαν ήδη τους αντίστοιχους περσινούς, αφού μέχρι και σήμερα, 16 Νοεμβρίου 2017, έγιναν 260 προσλήψεις αναπληρωτών για την Π/θμια Εκπαίδευση και 194 για τη Δ/θμια Εκπαίδευση (σύνολο 454). Ως προς το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.), οι αντίστοιχες προσλήψεις ήταν 104 και 67 αντίστοιχα (σύνολο 183).

Όλα τα ανωτέρω στοιχεία καταδεικνύουν απερίφραστα όχι μόνο το ενδιαφέρον για την ειδική αγωγή αλλά και τις ικανότητες που διαθέτουν όλοι οι εμπλεκόμενοι, καθώς μπορεί να γίνουν συγκρίσεις με το παρελθόν, όταν δεν υφίστατο η πρωτοφανής κατάσταση που βιώνει σήμερα η χώρα μας.

Μιλάει ο κ. Βασιλειάδης για το αναπτυξιακό μοντέλο στο περιφερειακό συνέδριο. Όμως η απογοητευτική του παρουσία σε αυτό  και η απουσία προτάσεων  διαψεύδει  τις όποιες προθέσεις του. Το Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο δεν ήταν τόπος συνδικαλιστικής αντιπαράθεσης  και συνδικαλιστικών διεκδικήσεων,  με ενδεικτικό παράδειγμα  την επαναφορά,  στο προηγούμενο καθεστώς, του ωραρίου των εκπαιδευτικών, που οι προηγούμενες πολιτικές δυνάμεις, υποστηρικτικές του κ. Βασιλειάδη,  εφάρμοσαν με την αύξηση του, πιστοί στις εντολές της τρόικας.

Ας έρθουμε στο σήμερα και στη λειτουργία του συγκεκριμένου σχολείου.

Επικαλείται ο κ. Βασιλειάδης  και η ΕΛΜΕ Ροδόπης τη νομοθεσία , αλλά μάλλον δεν την κατανοεί. Πρέπει να αντιληφθεί ο κ. Βασιλειάδης πως ο Περιφερειακός Διευθυντής Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας – Θράκης, κ. Κεραμάρης, δεν αρνήθηκε τις εισηγήσεις όλων των αρμοδίων, οι οποίες περιήλθαν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης με καθυστέρηση και μετά το άνοιγμα των σχολείων. Το εν λόγω σχολείο λειτουργούσε με ολιγομελή τμήματα χωρίς την έγκριση του αρμόδιου Περιφερειακού Διευθυντή. Ζητήθηκε, λοιπόν, από τη Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και από τη Διεύθυνση του σχολείου να εφαρμοσθεί η νομιμότητα και να αποκατασταθεί η τάξη, όσον αφορά στον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα. Μόλις αυτή πραγματοποιήθηκε  ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης άσκησε τις κατά το νόμο αρμοδιότητές του  και, ήδη, το σχολείο λειτουργεί σύννομα και με ολιγομελή τμήματα.
–    Δεν είναι όμως, τουλάχιστον, περίεργο, πώς στο συγκεκριμένο σχολείο όλα του τα τμήματα ήταν ολιγομελή ή στο όριο του ελάχιστου αριθμού μαθητών;;;
–    Πως λειτουργεί ένα σχολείο χωρίς τις απαραίτητες εγκρίσεις από την προϊσταμένη αρχή;;;
–    Ο σύλλογος διδασκόντων, η Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και ο Σχολικός Σύμβουλος είναι άμοιροι ευθυνών;;;
–    Επιτρέπεται να παρασύρουμε και να εμπλέκουμε και το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων  σε συνδικαλιστικά παιχνίδια;;;

Δεν χρειάζεται να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα. Η εποχή της ασυδοσίας έχει περάσει ανεπιστρεπτί!!!

Η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, όπως με απτά – αριθμητικά στοιχεία καταδείχθηκε παραπάνω, έχει αποδείξει το ενδιαφέρον της για την Ειδική Εκπαίδευση. Επίσης, δείχνει καθημερινά το ενδιαφέρον της,  όπως άλλωστε έχει υποχρέωση, σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Πιστεύει βαθειά πως  η Παιδεία και  Εκπαίδευση είναι τα εργαλεία, που θα  βγάλουν οριστικά την ελληνική κοινωνία από την κρίση  και εργάζεται αόκνως  προς αυτήν την κατεύθυνση. Ο κ. Βασιλειάδης και οι συν αυτώ  έχουν μπει οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Με δημοκρατικότητα, με κοινωνική ευαισθησία και με συναδελφική αλληλεγγύη, ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ….

Ο   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΡΑΜΑΡΗΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ

Ως ΕΛΜΕ Ροδόπης παρακολουθούμε με οργή και αγανάκτηση την κατ’ εξακολούθηση και αδικαιολόγητα πείσμονα προσπάθεια που καταβάλλεται προσφάτως να μειωθούν έτι περαιτέρω τα τμήματα διδασκαλίας στις σχολικές μονάδες του νομού μας από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Κεραμάρη Παναγιώτη. Ο κ. Κεραμάρης ως άξιος εκπρόσωπος της τρόικας και των δανειστών με εφαρμογή του γνωστού πλέον για αυτόν «εντέλλεσθε» διέταξε το Σύλλογο Διδασκόντων του ΕΕΕΕΚ Κομοτηνής να μειώσει τα τμήματα, ξεχνώντας βέβαια ο ίδιος πως το σχολείο αυτό αποτελεί μια ειδική κατηγορία στην Εκπαίδευση του Νομού μας αφενός και αφετέρου είναι σχολείο πρότυπο  στην ειδική αγωγή. Η αναπτυξιακή πορεία της Περιφέρειάς μας και ειδικά της Θράκης, που θα υποστηρίξει και θα προβάλει ο Πρωθυπουργός της χώρας δεν περνά μέσα από μειώσεις τμημάτων στην ειδική αγωγή και συγκεκριμένα στο ΕΕΕΕΚ Κομοτηνής. Αυτή η διαταγή του κ. Κεραμάρη μας θυμίζει άλλες εποχές, οι οποίες περάσανε ανεπιστρεπτί και ελπίζουμε πως δεν εκφράζουν ούτε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και σίγουρα δεν εκφράζουν την τοπική κοινωνία.

Μόλις δύο μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη προχωρήσει σε μειώσεις τμημάτων και σε ένα νέο κύμα υποβιβασμών – συμπτύξεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Με αποκλειστικό γνώμονα τον “εξορθολογισμό” του κόστους στο πλαίσιο του δημοσιονομικού κόφτη, αδιαφορώντας πλήρως για τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Οι συνέπειες όλης αυτής της πολιτικής έφτασαν και στο Νομό μας.  Συγκεκριμένα στο ΕΕΕΕΚ Κομοτηνής (και όχι μόνο) ζητήθηκε από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Παναγιώτη Κεραμάρη για πρώτη φορά να γίνει μείωση τμημάτων υπονομεύοντας άμεσα το εκπαιδευτικό έργο και την ασφάλεια των παιδιών στην ειδική αγωγή, χωρίς ο ίδιος να κατανοεί την ειδική μορφή αυτού του σχολείου. Μη λαμβάνοντας υπόψη ότι οι περιπτώσεις των παιδιών διαφέρουν μεταξύ τους και δεν μπορούν να συνυπάρξουν σε ένα τμήμα, όπως προκύπτει από την συνένωση, παραβλέπει τον σχετικό νόμο   που αναφέρει :

Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ορίζεται από κατ’ ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ’ ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός δύναται να μειώνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης διατυπώνεται ύστερα από ειδικώς αιτιολογημένη πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, εισήγηση του ΚΕΔΔΥ και σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

(Άρθρο 48 Κεφάλαιο Δ´ Νόμος 4415/2016)

Όπως προκύπτει από το παραπάνω άρθρο του νόμου, τα περισσότερα τμήματα του ΕΕΕΕΚ Κομοτηνής εμπίπτουν στο κατ’ ελάχιστο νόμιμο όριο των 4 μαθητών. Συνάμα για τα ολιγομελή τμήματα υπάρχουν οι απαραίτητες επιστημονικές γνωματεύσεις και αιτιολογήσεις από τους αρμόδιους που προβλέπει ο νόμος. Ο σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής, το ΚΕΔΔΥ, ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι οι φορείς που γνωρίζουν τις περιπτώσεις και τις ιδιαιτερότητες των παιδιών καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους για εκπαίδευση. Όλοι αυτοί έχουν συμφωνήσει στη σύνθεση και τον αριθμό των τμημάτων. Ωστόσο,  ο κ. Κεραμάρης αποφάσισε να αγνοήσει τις γνωματεύσεις των αρμόδιων, χωρίς να έχει καμία γνώση και εικόνα του συγκεκριμένου σχολείου.

Αν δεν εγκρίνει τα αιτιολογημένα ολιγομελή τμήματα του ΕΕΕΕΚ Κομοτηνής, όπως ο ίδιος έπραξε σε άλλες περιπτώσεις (θα αναφερθούμε εν καιρώ σε αυτές) είτε στην γενική εκπαίδευση είτε στην ειδική εκπαίδευση, είναι ξεκάθαρο ότι θα καταπατηθούν τα δικαιώματα των μαθητών μας για μία αξιοπρεπή εκπαίδευση και θα μπει σε κίνδυνο η ασφάλειά τους και η ασφάλεια των εκπαιδευτικών. Σε μία χρονική στιγμή, όπου η κυβέρνηση διατυμπανίζει ότι η ειδική αγωγή είναι η προτεραιότητά της, διαψεύδεται εκ των πραγμάτων αυτή η δήλωσή της και υπονομεύονται τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία.

Απ’ ό,τι διαφαίνεται η στόχευση είναι η μείωση ωρών διδασκαλίας και κατά συνέπεια λιγότερο εκπαιδευτικό προσωπικό τον επόμενο χρόνο. Ως αποτέλεσμα, η εξοικονόμηση χρημάτων που θα γίνει από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ θα γίνει στον βωμό της καταπάτησης των δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία και της ακύρωσης όλων των αγώνων των γονέων.

Επειδή οι αρμόδιοι φορείς ΔΙΔΕ Ροδόπης, ΚΕΔΔΥ, Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής έχουν συμφωνήσει ήδη στην διάταξη των υπαρχόντων τμημάτων:

Ζητάμε την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων όπως έχει γίνει σε άλλα ειδικά σχολεία της  Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ειδάλλως καθίσταται αδύνατη η ομαλή λειτουργία του εν λόγω σχολείου και αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό.

Με Τιμή και αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ροδόπης

Υ.Γ. Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ροδόπης ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία. Υπερψήφισαν το σύνολο του κειμένου οι παρατάξεις ΠΕΚ, ΔΑΚΕ, η παράταξη των ΣΥΝΕΚ καταψήφισε τις δύο πρώτες παραγράφους και η παράταξη της ΑΕΣ καταψήφισε την πρώτη παράγραφο.

πηγή

Attachments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*