Σταδιακά, η ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια με βάση το απολυτήριο του Λυκείου

Kατάργηση κλειστού αριθμού εισακτέων, νέο Λύκειο, αναβάθμιση απολυτηρίου. Είναι τα τρία βασικά χαρακτηριστικά που σηματοδοτούν τη μεγάλη παρέμβαση που επιχειρείται στο σύστημα εισαγωγής στα ανώτατα Ιδρύματα. Στόχος, να ανοίξει «η προοπτική ελεύθερης πρόσβασης με βάση το απολυτήριο του Λυκείου», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Δεν θα αργήσει η δημοσιοποίηση του σχεδίου για Λύκειο-εξεταστικό. Θα ξεκινήσει και «ζωντανός διάλογος» σε πλατφόρμα του υπουργείου όπου ομάδα ειδικών θα απαντά άμεσα σε ερωτήσεις και προτάσεις. Για την κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων, ο κ. Γαβρόγλου τονίζει: «Δεν μπορεί να γίνει αν δεν ιδρυθούν νέα Τμήματα, αν δεν στελεχωθούν και αν δεν αρχίσει να λειτουργεί το νέο σύστημα με το νέο Λύκειο».

Πολλά, όμως, φαίνεται ότι θα εξαρτηθούν από τη μελέτη που πραγματοποιείται αυτό το διάστημα σχετικά με τις επιλογές σχολών των υποψηφίων. Δεν αποκλείεται να δούμε πολύ νωρίτερα σε ορισμένα Τμήματα να ανοίγει ο αριθμός των εισακτέων. Παράλληλα, τα ΑΕΙ της χώρας αναδιοργανώνονται. Αν ορισμένα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ ολοκληρώσουν γρήγορα τις συνέργειές τους, τότε θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στο μηχανογραφικό του 2018, δηλώνει ο κ. Γαβρόγλου. Οπως, δηλαδή, έγινε με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το οποίο θα αρχίσει να λειτουργεί από την 1η Ιανουαρίου 2018.

• Με τέσσερα μόνον μαθήματα θα παίρνουν απολυτήριο από φέτος τα παιδιά;

Σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ, για τη φετινή Γ’ Λυκείου η μόνη αλλαγή αφορά τις εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς. Δηλαδή για να πάρει κάποιος απολυτήριο Λυκείου, συνυπολογίζονται οι βαθμοί όλων των μαθημάτων, οι οποίοι θα προκύπτουν, όπως πάντα, από πολλούς και διαφορετικούς τρόπους αξιολόγησης (συμμετοχή στην τάξη, εργασίες, ολιγόλεπτα τεστ, ωριαία διαγωνίσματα).

Απλώς στο τέλος της χρονιάς έχει διαπιστωθεί ότι οι απολυτήριες εξετάσεις, οι οποίες, όπως είναι λογικό, προηγούνται των Πανελλαδικών, εντείνουν το άγχος των παιδιών και εξαιτίας αυτού του άγχους τα παιδιά αφιερώνουν ελάχιστη προσπάθεια γι’ αυτές, δεν τις αντιμετωπίζουν με τη δέουσα σοβαρότητα.

Ετσι, η πρόταση του ΙΕΠ είναι να εξεταστούν σε λιγότερα μαθήματα (Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Ιστορία και Βιολογία). Στα υπόλοιπα καθιερώνεται και δεύτερο υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα, που θα πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου.

Η πρόταση αυτή εξασφαλίζει σημαντικό διδακτικό χρόνο στους μαθητές και στις μαθήτριες τόσο της Γ’ τάξης όσο και των υπόλοιπων τάξεων του Λυκείου. Και προφανώς η αύξηση του διδακτικού χρόνου έχει μεγάλη σημασία, γιατί συμβάλλει στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

efsyn.gr/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*