Τι να κάνω για να μάθω κάτι πιο εύκολα;

Με αφορμή την εξεταστική  που είναι σε λίγες ημέρες (μπορεί να σας είναι και χρήσιμες συμβουλές για το μέλλον), σας φτιάξαμε έναν οδηγό με χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αποδώσετε περισσότερο στις εξετάσεις και στο διάβασμά σας.


 Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2015, ίσως μας δώσει την απάντηση που είχαν και οι γονείς μας όταν πήγαιναν σχολείο… 


«Μα καλά αν γράψω κάτι 100 φορές θα το μάθω;»

 Η έρευνα αυτή συγκρίνει το γράψιμο με το χέρι , με την γραφή από /πραγματικό/εικονικό πληκτρολόγιο ( εξηγούμε πιο κάτω τι είναι το κάθε ένα)


 Η γραφή με το χέρι ενισχύει τη μνήμη , σε σύγκριση με το γράψιμο σε ένα πραγματικό ή εικονικό πληκτρολόγιο.


 Η ανταπόκριση του εγκεφάλου από τη διαδικασία της γραφής ,μαζί με την αίσθηση του να  αγγίζει κάποιος το χαρτί και το στυλό βοηθά τους ανθρώπους να μάθουν.


 Οι περιοχές του εγκεφάλου που είναι ζωτικής σημασίας για τη γλώσσα , ενεργοποιούνται πιο έντονα από τη φυσική δραστηριότητα.


 Η έρευνα συνέκρινε 36 ανθρώπους που γράφουν με τρεις διαφορετικούς τρόπους:


-Σε ένα πραγματικό πληκτρολόγιο (πληκτρολόγιο υπλογιστή, λάπτοπ)

-Σε ένα εικονικό πληκτρολόγιο (όπως ένα iPad, τάμπλετ)

-Χειρόγραφα.


 Οι εξεταζόμενοι του πειράματος είχαν διαβάσει μια λίστα με λέξεις που έγραψαν μετά από κάτω.


 Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η χειρόγραφη μέθοδος  δεν επηρέασε την αναγνώριση, αλλά χωρίς ανάκληση της λέξης ήταν είχε καλύτερα αποτελέσματα το χειρόγραφο από τους άλλους 2 τρόπους.


 Δεδομένου ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να θυμηθούμε μια λέξη από το να την αναγνωρίσουμε , η μνήμη είναι ισχυρότερη για τις χειρόγραφες λέξεις.


Οι συγγραφείς της έρευνας εξηγούν τα αποτελέσματα :


» Όταν κάποιος γράφει είτε σε ένα εικονικό ή ένα συμβατικό πληκτρολόγιο εξασθενεί ή διαταράσσει τη μνήμη για το τι είναι γραμμένο.

 Ωστόσο, όσον αφορά την ανάκληση της λέξεως , τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι μπορεί να υπάρχουν ορισμένα γνωστικά οφέλη για όσους χρησιμοποιούν χειρόγραφη τακτική»


 Το πλεονέκτημα της γραφής με το χέρι, είναι ότι χρησιμοποιούμε αρκετά μέρη του εγκεφάλου για να πετύχουμε ένα τελικό αποτέλεσμα.


 Αυτό το λέμε, μιας και οι συγγραφείς της έρευνας ανέφεραν ότι το πρόβλημα με τη γραφή του πληκτρολογίου θα μπορούσε να είναι, ότι εν μέρει εμφανίζεται διάσπαση της προσοχής. Συγκεκριμένα αναφέρουν:


«Η οπτική προσοχή των συγγραφέων στο πληκτρολόγιο μοιράζεται ανάμεσα στο αναδυόμενο κείμενο , καθώς και να κοιτάζουν το πληκτρολόγιο στο οποίο γράφουν.

 Ένα πληκτρολόγιο παρέχει  λιγότερα ερεθίσματα για τις αισθητηριακές και οπτικές πληροφορίες στον συγγραφέα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερο ισχυρές νοητικές αναπαραστάσεις των λέξεων»


 Συνοψίζοντας , πάντα απορούσα για την τακτική της Δασκάλας μου στο Δημοτικό να γράφω μια φράση ή λέξη 10 φορές για να την μάθω. 


 Μάλιστα θυμάμαι που γέλασα όταν δυσκολευόμουν να μάθω ένα θεωρητικό μάθημα και μου είπε ένας μεγαλύτερος σε ηλικία «γράψε το και θα το μάθεις«…


 Η αλήθεια όμως είναι ότι … ακόμα να ξεχάσω το μάθημα της Δευτέρας Δημοτικού με την «Κάθοδο των Δωριέων» .

 

Καλή επιτυχία & Keep Smiling 😀


Πηγή έρευνας: Mangen, A., Anda, L.G., Oxborough, G.H., & Brønnick, K. , Handwriting versus Keyboard Writing: Effect on Word Recall , Journal of Writing Research, 7(2), 227-247 , 2015

 

πηγή

Attachments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *