Η μη διδασκαλία της αστρονομίας και οι ήδη αρνητικές και επικίνδυνες συνέπειες

 

Η ΜΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΚΑΙ ΟΙ, ΗΔΗ, ΕΜΦΑΝΕΙΣ

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

Ν. Κ. Σπύρου#

* Ομιλία, η οποία οργανώθηκε από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών  στην Μυτιλήνη, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μυτιλήνης,  και δόθηκε στο τέως «1ο  Γυμνάσιο Αρρένων Μυτιλήνης» στις 24 Ιανουαρίου 2020.

Οι αρνητικές συνέπειες της μη διδασκαλίας της Αστρονομίας στα σχολεία μας κατά την τελευταία, τουλάχιστον, εικοσαετία είναι ήδη εμφανείς σε εθνικό επίπεδο. Διαπιστώνεται η έλλειψη, πρακτικώς, μέχρι μηδενισμού τους, των προτεινόμενων από την Ελλάδα νέων σε  ηλικία αστρονόμων, για να γίνουν μέλη της Διεθνούς Αστρονομικής Ενώσεως. Επίσης, διαπιστώνεται, ότι, λόγω της άγνοιας των αστρονομικών θεμάτων, ως μη διδασκόμενων, οι μαθητές μας, σε διεθνείς διαγωνισμούς, εξ’ υπαρχής, υστερούν έναντι των υπόλοιπων διαγωνιζομένων  άλλων κρατών. Για μία ακόμη φορά,  τονίζονται  τα πλεονεκτήματα και η αναγκαιότητα διδασκαλίας της Αστρονομίας, όπως και  η ανάγκη (ως κραυγή αγωνίας!) για την σωστή, συνεπή και πλήρη  μεταχείριση και μόρφωση της νεολαίας μας στα σχολεία μας με την εισαγωγή στο πρόγραμμα διδασκαλίας των σχολείων  ενός τυπικού και αξιοπρεπούς αστρονομικού μαθήματος, έστω και  επιλογής. Από το αποτέλεσμα αυτής της εισαγωγής, όλοι, αρμόδιοι και μη αρμόδιοι, σύντομα και με ευχαρίστηση, θα εκπλαγούν και θα πεισθούν για την ορθότητά της.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Κ. ΣΠΥΡΟΥ

Απάντηση