Υφ. Παιδείας: Είναι το Πανεπιστήμιο 4η Λυκείου;-Γιατί δεν βάλαμε βάση 10 στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

“Άμα βάζαμε ένα σκέτο 10, τότε εάν έμπαιναν  εύκολα θέματα, θα περνούσαν όλοι το 10. Αν έμπαιναν δύσκολα θέματα θα έμενε πολύς κόσμος απ έξω. Όταν έχεις την ΕΒΕ ως το μέσο όρο, είτε εύκολα θέματα μπουν, είτε δύσκολα θέματα μπουν, ο μέσος όρος θα είναι πάντοτε ανάλογα με τα θέματα.

Δηλαδή θα ανταποκρίνεται με την κατάσταση των φοιτητών και από εκεί και πέρα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα έχουν την δυνατότητα να θεσπίσουν ένα ποσοστό 0,8% ή 1,2% πάνω ή κάτω από τον μέσο όρο”.

Την παραπάνω εξήγηση έδωσε ο υφυπουργός παιδείας Άγγελος Συρίγος (μιλώντας στο action) στα ερωτήματα που θέτουν αρκετοί πολίτες για η κυβέρνηση  επέλεξε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και όχι τη βάση του 10, ως προϋπόθεση εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ.

“Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι ο μέσος όρος που θα γράψουν οι μαθητές στο συγκεκριμένο πεδίο” τόνισε ο υφ. Παιδείας και σημειώνει: “Δηλαδή στην Ιατρική μπορεί να πάει 10, σε κάποιο άλλο επιστημονικό πεδίο μπορεί να πάει στο 7,5 ή στο 8, γιατί είναι ο μέσος όρος ο οποίος κάθε χρόνο θα μεταβάλλεται οπότε δεν παίζει ρόλο”.

Επίσης ο υφ. Παιδείας, μιλώντας για μια σειρά άλλων θεμάτων είπε τα εξής:

Είναι το Πανεπιστήμιο 4η Λυκείου;

Εδώ τίθεται ένα κεφαλαιώδες ζήτημα. Θέλουμε τα πανεπιστήμια να λειτουργούν ως 4η Λυκείου ή θέλουμε να λειτουργούν ως μία άλλη βαθμίδα της εκπαιδεύσεως; Εάν θέλουμε να λειτουργούν ως 4η Λυκείου, να μπούνε άτομα που έχουν και κάτω από την μονάδα, γιατί έτσι γίνεται αυτή τη στιγμή. Έχουμε πανεπιστήμια που δέχονται κάτω από την μονάδα, δεν τελειώνουν ποτέ το πανεπιστήμιο. Για αυτό έχουμε και τόσο μεγάλο αριθμό ατόμων που εγκαταλείπουν το πανεπιστήμιο, διότι το επίπεδο είναι πολύ χαμηλό.

Εάν λέμε ότι είναι μία άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης και δεν είναι η 4η Λυκείου, τότε πρέπει να έχει κάποια κριτήρια ακαδημαϊκά για να μπορέσει να συνεχίσει. Αυτό είναι βασικό και πραγματικά η ερώτηση που απευθύνω προς την αντιπολίτευση είναι «Είναι το Πανεπιστήμιο 4η Λυκείου;»

Αριθμός υποψηφίων που θα μείνουν εκτός

Μου απηύθυνε και μία ερώτηση ο Σύριζα για αυτό το θέμα σε σχέση με τον αριθμό που θα μείνουν απ έξω. Η πραγματικότητα είναι ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε εγώ ξέρουμε πόσοι θα μείνουν απ έξω. Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει θα μείνουν 30.000 εκτός πανεπιστημίου. Στην ίδια ερώτηση σε άλλο σημείο γράφει ότι θα μείνουν 25.000. Δεν μπορώ να πω διότι αυτό θα το διαπιστώσουμε τον Σεπτέμβριο.

Ο Λαϊκισμός του 2019

Πρόκειται για λαϊκισμό, ο οποίος παίζει με τον πόνο αυτών των παιδιών. Το να πεις σε αυτά τα παιδιά ότι θα τα βάλω οπωσδήποτε στο πανεπιστήμιο, γιατί πρέπει να μπουν στο πανεπιστήμιο κατ’ εξαίρεση όπου θέλουν, πρακτικώς νομίζω ότι είναι συνέχεια του λαϊκισμού του 2019 που μετατρέψαμε τα ΤΕΙ σε ΑΕΙ σε μία νύχτα χωρίς αξιολόγηση, χωρίς τίποτα.
Δηλαδή κάναμε καθηγητές πανεπιστημίου με απόφαση βουλευτών; Και όχι με αξιολόγηση ακαδημαϊκών προσόντων. Κάναμε τμήματα  πανεπιστημιακά, χωρίς να αξιολογήσουμε εάν είναι πανεπιστημιακά τμήματα ή όχι;  Με απόφαση βουλευτών.

Τι δημιούργησε πρόβλημα στα περιφερειακά πανεπιστημιακά τμήματα

Εάν κάτι δημιούργησε πρόβλημα στα περιφερειακά πανεπιστημιακά τμήματα, ήταν η άκριτη δημιουργία ΑΕΙ σε όλη τη χώρα. Αυτή τη στιγμή έχουμε πολύ σοβαρά πανεπιστημιακά τμήματα στο Δημοκρίτειο ή στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, με παράδοση, με σοβαρούς καθηγητές, με χιλιάδες αποφοίτους, τα οποία θα έχουν πρόβλημα λόγω ότι δημιουργήθηκαν αντίστοιχα τμήματα στην Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα κάποιος να επιλέγει να πάει σε ένα τμήμα που έχει τα αντίστοιχα ακαδημαϊκά προσόντα, παρά να πάει στο καλό πανεπιστημιακό τμήμα του Δημοκρίτειου ή του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Για αυτό το λόγο έχουμε πάρει μέτρα για να στηρίξουμε  για εθνικούς λόγους τα Πανεπιστήμια Αιγαίου, το Δημοκρίτειο  και  το Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας.

Τμήματα Μουσειολογίας

Η Γερμανία έχει 6.500 μουσεία, δεν έχει τμήμα Μουσειολογίας. Η Γαλλία έχει 2.100 μουσεία με το Λούβρο. Δεν έχει προπτυχιακό  τμήμα Μουσειολογίας, γιατί γίνεσαι πρώτα αρχαιολόγος ή ανθρωπολόγος ή κοινωνιολόγος ή κάνεις διοίκηση επιχειρήσεων  και μετά κάνεις μεταπτυχιακό στη Μουσειολογία. Εμείς φτιάξαμε τμήμα Μουσειολογίας χωρίς να σκεφτούμε τι θα κάνουν τα 250 παιδιά που μπαίνουν κάθε χρόνο.

Μάλιστα άμα δείτε και το site του συγκεκριμένου τμήματος γράφει μέσα ότι οι απόφοιτοί μας θα μπορέσουν να διδάξουν στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αναρωτιέμαι ως τι;
Έφτιαξε η προηγούμενη κυβέρνηση 37 τμήματα χωρίς καθηγητές, χωρίς τίποτα και χωρίς να διασφαλίσει και τη σύμφωνη γνώμη των Πανεπιστημίων για τη λειτουργία τους.

Εξετάσεις Σεπτεμβρίου

Η εκτίμησή μου είναι ότι οι εξετάσεις του Σεπτεμβρίου θα γίνουν όπως γίνονται και τώρα στις εξετάσεις του Ιουνίου. Άλλες δια ζώσης, άλλες εξ αποστάσεως. Αλλά από τον Οκτώβριο και μετά, με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα των κρουσμάτων και με το γεγονός ότι θα έχουν εμβολιαστεί και τα παιδιά που είναι άνω των 18 ετών, να λειτουργήσουμε κανονικά.

Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (ΟΠΠΙ)

Οι Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (ΟΠΠΙ), όπως θα είναι η άοπλη αστυνομία, που θα είναι στα πανεπιστήμια, είναι ένας μόνο από τους κλάδους που αφορούν σε θέματα αντιμετωπίσεως ποινικών αδικημάτων στη χώρα. Δεν είναι το μοναδικό και είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση, για αυτό το λόγο θα είναι άοπλη και για αυτό το λόγο θα είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου. Αυτό το στοιχείο είναι πολύ σημαντικό, ας μην το ξεχνάμε.

Προκήρυξη: Ποια είναι η απαραίτητη προϋπόθεση

Απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να προσληφθεί κανείς στις ΟΠΠΙ είναι να έχει τελειώσει πανεπιστήμιο.  Δεν θα του είναι ένας άγνωστος χώρος, αυτό είναι πολύ βασικό και συνήθως το προσπερνάμε. Είναι ένας οικείος χώρος και ξέρει πως λειτουργεί ένα πανεπιστήμιο, διότι είναι βασικό να ξέρουμε πως λειτουργούν τα πανεπιστήμια στην πράξη.

Χρονοδιάγραμμα

Αρχίζουν και γίνονται οι προσλήψεις. Μετά θα γίνει η εκπαίδευσή τους, δεν ξέρω πόσο καιρό θα διαρκέσει η εκπαίδευσή τους. Μέχρι μέσα στο φθινόπωρο του 2021 θα μπουν στις πανεπιστημιουπόλεις.

Να διευκρινίσω ότι αυτές οι μονάδες δεν είναι για όλα τα πανεπιστήμια. Έχουν φτιαχτεί για πανεπιστήμια που έχουν πανεπιστημιουπόλεις, όπως δηλαδή το ΕΚΠΑ, ΕΜΠ το ΑΠΘ. Από εκεί και πέρα υπήρχε μία σκέψη για το πανεπιστήμιο Πατρών, δεν ξέρω τι θα γίνει για την Πάτρα, και μία δεύτερη σκέψη για την ΑΣΣΟΕ λόγω των ειδικών συνθηκών. Δεν έχει πανεπιστημιούπολη στην ΑΣΣΟΕ, αλλά έχει πολύ αυξημένη εγκληματικότητα στο παρελθόν.

Πηγή: https://www.esos.gr/

Απάντηση