Πανελλήνιες 2022: Πώς πρέπει να συμπληρωθεί το μηχανογραφικό – Εκτιμήσεις ανά πεδίο

Πανελλήνιες 2022: Οι υποψήφιοι βρίσκονται ένα βήμα πριν ανακοινωθούν οι βαθμολογίες τους. Ποιές οι φετινές αλλαγές με τους συντελεστές βαρύτητας. Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», στη Νεοελληνική Γλώσσα υπήρχαν σημεία, όπως το θέμα αλλά και ο τρόπος βιωματικής μάθησης που ζητήθηκε, που δυσκόλεψαν αρκετούς υποψηφίους.
Ανά πεδίο Στα υπόλοιπα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, σε σύγκριση με το 2021 η εικόνα εκτιμάται:
• Στο 1ο πεδίο: Στα Αρχαία Ελληνικά αναμένεται να βρεθούν κάτω από τη βάση περισσότεροι υποψήφιοι από πέρυσι, καθώς τα θέματα ήταν δυσκολότερα. Στα Λατινικά τα θέματα ήταν εύκολα, αλλά το μάθημα αντικαθιστά την Κοινωνιολογία και οι αριστούχοι θα είναι λιγότεροι από το 27,55%, που ήταν πέρυσι στην Κοινωνιολογία. Στην Ιστορία τα θέματα ήταν αναμενόμενα. Πρόκειται ωστόσο για το μάθημα με τον μεγαλύτερο αριθμό υποψηφίων του πεδίου με βαθμολογία κάτω από 10. Το βασικό κριτήριο για τους υποψηφίους πρέπει να είναι να τους ελκύουν οι σπουδές που επιλέγουν.
• Στο 2ο πεδίο: Τα Μαθηματικά ήταν πιο δύσκολα και αναμένονται χειρότερες επιδόσεις. Στη Φυσική, παράλληλα, αναμένουμε ελαφρώς χαμηλότερες επιδόσεις. Αντίθετα, στη Χημεία τα θέματα ήταν ευκολότερα, οπότε αναμένουμε αύξηση του αριθμού των αριστούχων.
• Στο 3ο πεδίο: Στη Βιολογία τα θέματα ήταν δυσκολότερα, συνεπώς αναμένουμε χαμηλότερες βαθμολογίες, αλλά το αντίστροφο ισχύει για τη Χημεία.
• Στο 4ο πεδίο: Τα Μαθηματικά ετησίως παρουσιάζουν τις χειρότερες επιδόσεις από όλα τα μαθήματα όλων των πεδίων. Κάθε χρόνο το 72% έως 85% γράφει κάτω από τη βάση.
Ο μέσος όρος πέρυσι ήταν 6,9. Φέτος προβλέπεται να είναι κακή χρονιά και οι επιδόσεις αναμένονται ιδιαίτερα χαμηλές. Στην Οικονομία τα θέματα δεν δυσκόλεψαν τους υποψηφίους, όμως στην Πληροφορική αναμένουμε χειρότερες επιδόσεις, λόγω των δυσκολότερων από το 2021 θεμάτων. Για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, όπως λέει στην «Κ» ο μαθηματικός – αναλυτής Στράτος Στρατηγάκης, ένα σημαντικό λάθος που κάνουν ετησίως οι υποψήφιοι είναι ότι συγκρίνουν τις μονάδες που συγκέντρωσαν με τις βάσεις των σχολών του προηγούμενου έτους. Ομως φέτος υπάρχει μια πολύ σημαντική διαφορά: αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων, με την εισαγωγή ξεχωριστών συντελεστών βαρύτητας για κάθε μάθημα σε κάθε τμήμα, οπότε οι βάσεις του 2021 δεν έχουν αντιστοιχία με τα φετινά μόρια των υποψηφίων. Επίσης, πολλοί υποψήφιοι στην αγωνία τους να μην κάνουν λάθος και μείνουν εκτός ΑΕΙ δηλώνουν δεκάδες σχολές.
Ομως, όταν δηλώσουν 70-80 τμήματα χάνουν τον έλεγχο. Οπως τονίζει ο κ. Στρατηγάκης, «το βασικό κριτήριο επιλογής πρέπει να είναι να τους αρέσουν οι σπουδές που επιλέγουν. Είναι πολύ σημαντικό, λοιπόν, να δουν τον οδηγό σπουδών με τα μαθήματα ανά εξάμηνο των τμημάτων που σκέφτονται να δηλώσουν στο μηχανογραφικό».
Βγαίνουν οι βαθμολογίες πανελληνίων 2022: Τι ώρα Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν την Τρίτη 28 Ιουνίου το μεσημέρι. Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζουμε ότι οι υποψήφιοι που έχουν καταχωρίσει το κινητό τους τηλέφωνο στη σελίδα του υπουργείου Παιδείας smsresults.minedu.gov.gr ως τις 24 Ιουνίου, θα ενημερωθούν για τη βαθμολογία τους με γραπτό μήνυμα. Εναλλακτικά, στην εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ results.it.minedu.gov.gr μπορούν να μάθουν τους βαθμούς τους πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και το αρχικό γράμμα από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους χαρακτήρες. Θα ακολουθήσει η υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) και Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου (Π.Μ.Δ.).
Οι βάσεις εισαγωγής αναμένεται να ανακοινωθούν το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να ενημερωθούν για τη σχολή και το τμήμα εισαγωγής τους και με SMS και μέσω της εφαρμογής του ΥΠΑΙΘ. Ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες φέτος είναι 68.394, κατά 10% λιγότεροι από πέρυσι (60.070 το 2021). Στο παραπάνω νούμερο δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις επιτυχόντων στις στρατιωτικές, πυροσβεστικές, αστυνομικές, λιμενικές σχολές και στο Εμπορικό Ναυτικό.
Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων σε αρκετές περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ίδιου γνωστικού αντικειμένου, αναμένεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων. Υπενθυμίζεται ότι για να εισαχθεί ένας υποψήφιος, πρέπει να έχει ίση ή μεγαλύτερη βαθμολογία από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στη Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση, που επιθυμεί. Σημειώνεται ότι 393 Σχολές δεν έχουν αλλάξει τον συντελεστή βαρύτητας σε σύγκριση με πέρυσι.
Κάποια Τμήματα, για παράδειγμα, Γεωπονική Αμαλιάδας, Μουσειολογία Πύργου, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων Αγρινίου, δεν θα δεχτούν φέτος φοιτητές.
Εν τω μεταξύ, η εξέταση των Ειδικών και Μουσικών Μαθημάτων συνεχίζεται μέχρι και την Πέμπτη 30 Ιουνίου. Το παζλ των σχολών, οι ειδικότητες και η αγορά εργασίας Η μεγάλη πλειονότητα των υποψηφίων –και των γονιών τους– προσπαθεί να επιλέξει σπουδές που θα οδηγούν σε πτυχίο με αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.
«Σεβαστή η επιθυμία τους, αλλά πρέπει να γνωρίζουν ότι οι επαγγελματικές προοπτικές των πτυχίων είναι κάτι που αλλάζει γρήγορα και το πτυχίο που σήμερα μοιάζει εξαιρετική επιλογή, σε λίγα χρόνια μπορεί να χάσει τις προοπτικές του στην αγορά εργασίας. Πολλά παραδείγματα είχαμε στο παρελθόν.
Χαρακτηριστικά, τα παιδαγωγικά τμήματα που ήταν υψηλής ζήτησης στα τέλη της δεκαετίας του 2000, έχασαν τη λάμψη τους όταν σταμάτησαν οι διορισμοί στη δημόσια εκπαίδευση λόγω της οικονομικής κρίσης.
Οι σπουδές στα τμήματα πολιτικών μηχανικών επίσης θεωρούνταν καλή και ασφαλής επιλογή για δεκαετίες, αλλά είδαν τη ζήτηση να περιορίζεται όταν ο κατασκευαστικός τομέας κατέρρευσε μετά το 2010», λέει στην «Κ» ο μαθηματικός αναλυτής Στράτος Στρατηγάκης.
Την ίδια στιγμή, όπως σημειώνουν η Στέλλα Ραλλιά και η Ελένη Αλπανίδου, σύμβουλοι της εταιρείας Orientum-Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας, «πολλές φορές ο τίτλος μιας σχολής δεν φανερώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα που δίνει στους αποφοίτους της, ενώ κάποιες φορές σχολές με το ίδιο όνομα μπορεί να οδηγούν σε διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα». Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα που παρουσιάζονται στην έκδοση «Πάμε Πανεπιστήμιο 2022» και την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-pamepanepistimio.gr της Orientum:
• Οι απόφοιτοι του τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας, Πολιτισμού και Παρευξείνιων  χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης δεν αποκτούν τα επαγγελματικά δικαιώματα του φιλολόγου, όπως και οι απόφοιτοι του τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Πατρών στο Αγρίνιο.
• Οι απόφοιτοι στο Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ αποκτούν τα επαγγελματικά δικαιώματα του φιλολόγου.
• Οι απόφοιτοι του τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ανάλογα με την κατεύθυνση που θα επιλέξουν, αποκτούν τα επαγγελματικά δικαιώματα του πτυχιούχου είτε αισθητικής και κοσμητολογίας είτε ακτινολογίας ακτινοθεραπείας είτε ιατρικών εργαστηρίων είτε οδοντικής τεχνολογίας είτε οπτικής και οπτομετρίας. Αντίθετα από το τμήμα Βιοϊατρικών επιστημών Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος οι απόφοιτοι αποκτούν τα επαγγελματικά  δικαιώματα  του πτυχιούχου ιατρικών εργαστηρίων.
• Οι απόφοιτοι του τμήματος Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αποκτούν τα επαγγελματικά δικαιώματα του βιολόγου, ενώ από το τμήμα Βιοτεχνολογίας Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθήνας του γεωπόνου.
• Από τα τμήματα  Διεθνών Ευρωπαϊκών Σπουδών Πανεπιστημίου Πειραιά και Πανεπιστημίου Μακεδονίας οι απόφοιτοι αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα οικονομολόγου, καθώς και από το τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου εάν έχουν παρακολουθήσει μαθήματα οικονομικής κατεύθυνσης.
• Από το τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και  Κοινωνικής Εργασίας Παν.Πατρών οι απόφοιτοι αποκτούν τα επαγγελματικά δικαιώματα του δασκάλου ή  του κοινωνικού λειτουργού, ανάλογα με την κατεύθυνση που θα επιλέξουν.
• Το τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Παν. Μακεδονίας  εντάσσει τους αποφοίτους του στην κατηγορία ΠΕ 71 Δασκάλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, αν επιλέξουν την κατεύθυνση Εκπαίδευση Ατόμων με ειδικές ανάγκες. Αντίθετα το τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Παν. Πελοποννήσου δεν έχει αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα.
• Από τα τμήματα Κοινωνικής Εργασίας οι απόφοιτοι αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα κοινωνικού λειτουργού, ενώ από τα τμήματα Κοινωνικής Πολιτικής του κοινωνιολόγου. • Τα τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ και Παν. Δυτικής Αττικής, με έδρα την Αθήνα δεν έχουν προς το παρόν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Το ίδιο συμβαίνει με το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Παν. Πατρών και το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Παν. Πελοποννήσου, με έδρα την Πάτρα.
• Οι απόφοιτοι του τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος Δημοκρίτειου Θράκης εγγράφονται στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ενώ οι απόφοιτοι του αντίστοιχου τμήματος του Διεθνούς Παν. Ελλάδος προς το παρόν όχι.
• Οι απόφοιτοι του τμήματος Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης Γεωπονικού Παν. Αθήνας αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα γεωπόνου, ωστόσο ανάλογα τον αριθμό των οικονομικών μαθημάτων, μπορούν να εγγραφούν και στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος ως οικονομολόγοι.
• Οι απόφοιτοι του τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης Χαροκόπειου Πανεπιστημίου (πρώην Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας) εγγράφονται στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας ως οικονομολόγοι.
• Οι απόφοιτοι των δύο τμημάτων Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Παν. Μακεδονίας, καθώς και των δύο τμημάτων Πληροφορικής του Οικονομικού Παν. Αθηνών και του Παν. Πειραιά, εκτός από την ένταξή τους στον κλάδο ΠΕ 86 καθηγητών Πληροφορικής, εγγράφονται και στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας ως οικονομολόγοι.
πηγή:i paideia

Απάντηση