Μοριοδότηση σχολείων: Κατάταξη σε 13 αξιολογικές κατηγορίες και καθορισμός δυσπρόσιτων

Οδεύουμε σε αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων

Σε δηλώσεις του στο κανάλι “Ελλάδα 24” ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρος Κόπτσης, πριν λίγο καιρό,  αναφέρθηκε σε διάφορα τρέχοντα εκπαιδευτικά θέματα και ανάμεσα σε άλλα στο θέμα της μοριοδότησης σχολείων απομακρυσμένων περιοχών.

Ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ αναφέρθηκε στη μοριοδότηση των σχολείων απομακρυσμένων περιοχών αποκαλύπτοντας ότι το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται στη διαδικασία αλλαγών στη μοριοδότηση ορισμένων περιοχών καθώς υπάρχουν αδικίες από παλιότερα, υπάρχουν δηλαδή σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν έχουν τα ανάλογα μόρια. “Υπάρχουν δυσπρόσιτες περιοχές και κατανομή περιοχών όπου οι εκπαιδευτικοί παίρνουν διαφορετικά μόρια. Οι περιοχές αναδιαμορφώνονται ανά καιρούς και εμείς είμαστε σε φάση που θέλουμε να αλλάξουμε αυτές τις κατανομές γιατί υπάρχουν αδικίες που έχουν γίνει παλαιότερα, περιοχές που είναι πραγματικά απομακρυσμένες δεν έχουν τα αντίστοιχα  μόρια”.

Θυμίζουμε ότι στο ΦΕΚ 3941/11-9-2018 σε πάνω από 400 σελίδες έχει οριστεί από το 2018 η κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και ο καθορισμός των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας χωρίζονται σε 13 αξιολογικές κατηγορίες τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ, και ΙΓ

Τι προβλέπει η Υ.Α. του 2018 που ισχύει σήμερα

Στο ΦΕΚ 3941Β/2018 δημοσιεύθηκε η με αριθ. πρωτ 133529/ΓΔ4/7-8-2018 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και καθορισμός δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων.» Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχώρησε στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξής τους σε κατηγορίες.

Τα βασικά κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αυτά που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193, τ. Α’/18-10-2016) και είναι:

  1. ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,
  2. οι συνθήκες διαβίωσης  των εκπαιδευτικών,
  3. η οργανικότητα,
  4. η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,
  5. οι συγκοινωνιακές συνθήκες
  6. το υψόμετρο

Στην κατηγορία ΙΓ κατατάσσονται:

α) μονοθέσιες και διθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων, καθώς και τα δημοτικά σχολεία της Μεγίστης και των Ψαρών,

β) οι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στην ίδια έδρα με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του α.»

Εκτός των ανωτέρω, για τη διαμόρφωση της πρότασης που υποβλήθηκε προς τα αρμόδια όργανα, από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ λήφθηκαν υπόψη και τα παρακάτω:

  1. Η πρότερη μοριοδότηση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  2. Οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ.
  3. Η γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών.

Στην ανωτέρω Υ.Α ορίζεται ακόμη ότι:

Α) ως δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζουμε όλες τις σχολικές μονάδες που κατατάσσονται στις κατηγορίες Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ από το σχολικό έτος 2018-2019 και

Β) Οι σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης κατατάσσονται στην κατηγορία των σχολικών μονάδων της ίδιας Δημοτικής Κοινότητας ή Τοπικής Κοινότητας και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτές λαμβάνουν τα μόρια της κατηγορίας αυτής αυξανόμενα κατά πέντε (5) μόρια.

Με την παρούσα υπουργική απόφαση επικαιροποιήθηκε, μετά από την παρέλευση δεκαετιών, η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων, εξισώθηκε η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται στην ίδια δημοτική/τοπική κοινότητα να λαμβάνουν τον ίδιο αριθμό μορίων.

Με την νέα μοριοδότηση αίρονται οι υφιστάμενες στρεβλώσεις και εξορθολογίζεται η κατάταξη των σχολικών μονάδων σε κατηγορίες.

πηγη:www.alfavita.gr

Απάντηση