Μετάβαση στο περιεχόμενο
Μενού
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • Αναζήτηση
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Το πολύ καθισιό «συρρικνώνει» τον εγκέφαλο

...13/05/20180

Το πολύ καθισιό «συρρικνώνει» τον εγκέφαλο

Νέα μελέτη δείχνει ότι η καθιστική ζωή μειώνει το πάχος εγκεφαλικών περιοχών που σχετίζονται με τη μνήμη

Το πολύ καθισιό – κύριο «συστατικό» του σύγχρονου τρόπου ζωής μας – δεν επιδρά αρνητικά μόνο στο σώμα μας αλλά και στον εγκέφαλό μας, συρρικνώνοντας τις περιοχές του που συνδέονται με τη μνήμη! Αυτό ανακάλυψαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες (UCLA), όπως ανέφεραν σε πρόσφατη δημοσίευσή τους στην επιθεώρηση «PLoS ONE». Ακόμη πιο ανησυχητικό ήταν μάλιστα το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα ευρήματα των επιστημόνων του UCLA, ακόμη και η πολλή άσκηση δεν φάνηκε να μπορεί να αντισταθμίσει την αρνητική επίδραση του καθισιού στον εγκέφαλο.

Η ερευνητική ομάδα μελέτησε τη σύνδεση μεταξύ της καθιστικής ζωής, της άσκησης και του πάχους του μέσου κροταφικού λοβού και των υποπεριοχών του που εμπλέκονται στον σχηματισμό της μνήμης. Οι συμμετέχοντες, ηλικίας 45 ως 75 ετών, απάντησαν σε ερωτηματολόγια σχετικά με το πόσο χρόνο περνούσαν καθιστοί την προηγούμενη εβδομάδα καθώς και πόσο ασκούνταν. Υπεβλήθησαν επίσης σε εξετάσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβανόταν η εξέταση για παραλλαγές του «γονιδίου της νόσου Αλτσχάιμερ» (ΑΡΟΕ). Τέλος, οι ερευνητές υπέβαλαν τους εθελοντές σε μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου ώστε να μετρήσουν το πάχος περιοχών στον μέσο κροταφικό λοβό.

Ούτε η άσκηση έσωζε…

Από τα ευρήματα προέκυψε ότι όσο περισσότερες ώρες καθόταν κάποιος τόσο μεγαλύτερη λέπτυνση εμφάνιζε ο μέσος κροταφικός λοβός καθώς και κάποιες περιοχές εντός του, συμπεριλαμβανομένων του ενδορινικού φλοιού, του παραϊπποκαμπικού φλοιού και του υποθέματος του ιπποκάμπου. Ακρως ενδιαφέρον ήταν το εύρημα ότι η άσκηση δεν φάνηκε να συνδέεται με το πάχος των συγκεκριμένων περιοχών, γεγονός που μαρτυρεί ότι η φυσική δραστηριότητα δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις βλάβες που προκαλεί η καθιστική ζωή.

Οι ερευνητές γράφουν σχετικά ότι «είναι πιθανό η καθιστική συμπεριφορά να αποτελεί σημαντικότερο προγνωστικό δείκτη της δομής του εγκεφάλου και ειδικά του πάχους του μέσου κροταφικού λοβού καθώς και ότι η φυσική δραστηριότητα, ακόμη και σε υψηλά επίπεδα, δεν είναι αρκετή ώστε να αντισταθμίσει την επιβλαβή επίδραση της καθιστικής ζωής». Σημειώνεται επίσης ότι δεν εντοπίστηκε σύνδεση μεταξύ των παραλλαγών του γονιδίου ΑΡΟΕ και του πάχους των εγκεφαλικών περιοχών που εξετάστηκαν.

Κοινοποιήστε:

  • Facebook
  • X

Μου αρέσει αυτό:

Like Φόρτωση...

Σχετικά

Κατηγορίες
  • ΥΓΕΙΑ
Προηγούμενο άρθρο

Η χοληστερίνη του εγκεφάλου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ

Επόμενο άρθρο

Πρωτοποριακή ανακάλυψη από Έλληνα ερευνητή! Αποκωδικοποίησε νευρικά σήματα του ανοσοποιητικού!

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΜΑΣ

 

Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ
Ο Ευθύμιος Καξίρας στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο Κίμων Δρακόπουλος στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού φεστιβάλ - 2η ημέρα
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ - 1η ημέρα
Ο κ. Γιάννης Ζουγανέλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο κ. Μανώλης Κέλλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΟΠΣΥΔ: Διευκρινίσεις σχετικά με τη καταχώριση δικαιολογητικών

26/04/2025

Κ. Μητσοτάκης: Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση δεν έχουν θέση στο σύστημα εκπαίδευσης- Με ικανοποίηση άκουσα ότι θα μειωθεί η διδακτέα ύλη

26/04/2025

Το Πρότυπο Λύκειο Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

12/04/2025

Συμμετοχή των Μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

10/04/2025

Μαθηματικά, δημιουργία και έμπνευση στο 11ο ΓΕΛ Λάρισας – Εκδήλωση στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

06/04/2025

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5ο Πανελλήνιο Μαθη(μα)τικό Φεστιβάλ – «Τα Μαθηματικά Είναι Παντού»

05/04/2025

Η 1η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://www.youtube.com/watch?v=_UWm-P4F7Sc&t=174s

Η 2η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/4Ei1t4mK0P0

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/j3bmVKJUt1s

Ο Αθανάσιος Φωκάς στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/vv2lobi-L5Y

Δημοσιεύστε το άρθρο σας εδώ

“Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ”  δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί  να δημοσιεύσει το άρθρο του.

Εάν θέλετε να δημοσιευτεί το άρθρο σας αρκεί να το στείλετε στο kbourazanas@gmail.com

 

 

* Αν κάποια  εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

  • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
  • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πνευματικά δικαιώματα © 2025 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.

Θέμα Codilight απόFameThemes
%d