Μετάβαση στο περιεχόμενο
Μενού
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • Αναζήτηση
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Ρομπότ στα πεδία των μαχών;

...29/08/20180

Ρομπότ στα πεδία των μαχών;

Μελλοντικά τα ρομπότ μπορεί να αποφασίζουν στα πεδία των μαχών για τη ζωή ή τον θάνατο χωρίς ανθρώπινο έλεγχο. Χάρη στην τεχνολογία οι δυνατότητες των αυτόνομων όπλων συνεχώς βελτιώνονται. Τα ΗΕ συζητούν για το θέμα.

Με ένα δυνατό βουητό, το μίνι μη επανδρωμένο αεροσκάφος μπαίνει σαν σίφουνας σε αίθουσα διδασκαλίας και με πυροβολισμούς στο κεφάλι σκοτώνει συγκεκριμένους φοιτητές. Πρόκειται για ένα εικονικό φιλμ που δείχνουν στο youtube πολέμιοι των λεγόμενων αυτόνομων όπλων. Τα drones στοχεύουν πάνω στα θύματά τους με τη βοήθεια αλγόριθμων. Και όταν βρουν τον στόχο δεν υπάρχει επιστροφή. Τα δεδομένα τους τα αντλούν από τα κοινωνικά δίκτυα. Ιστορία φαντασίας;

Τι θα γίνει όταν στόχος γίνονται άμαχοι;

«Κάθε άλλο» λέει ο Τόμας Κιχενμάιστερ. «Το βήμα για να φτάσουμε εκεί είναι μικρό». Ο Κιχενμάιστερ είναι στο προεδρείο του Facing Finance, μιας γερμανικής οργάνωσης της διεθνούς καμπάνιας «Stop Killer Robots». Όπλα που μπορούν ως ένα βαθμό να κινηθούν αυτόνομα ανήκουν πλέον στην συνήθη προσφορά. Όπως οι πύραυλοι, που ψάχνουν τους στόχους τους και τελικά αποφασίζουν μόνοι τους ποιους θα καταστρέψουν. Βασικά η τηλεκατεύθυνση έχει ανθρώπινο χέρι, αλλά πολύ συχνά χάνεται ο έλεγχος. Ο Κιχενμάιαστερ το βρίσκει πολύ προβληματικό. «Διότι δεν μπορεί έτσι να υπάρξει διάκριση ανάμεσα σε στρατιωτικά και πολιτικά οχήματα». Αλλά αυτό ακριβώς προβλέπει το ανθρωπιστικό δίκαιο. Η διάκριση ανάμεσα σε στρατιώτες και αμάχους είναι σημαντικός κανόνας στο δίκαιο πολέμου, που δεσμεύει τα εμπόλεμα μέρη να προστατεύουν τους άμαχους και τα οικήματά τους.

Σε αυτό το πνεύμα η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού ορίζει ως αυτόνομα όπλα, εκείνα που αναζητούν μόνα τους στόχους, επιτίθενται ή τους καταστρέφουν. Αυτόνομα σημαίνει χωρίς ανθρώπινη ανάμειξη. Και εδώ ακριβώς υπάρχει το πρόβλημα. Τι θα συμβεί, εάν ένας τέτοιος πύραυλος, κατά την αυτόνομη επιλογή του στόχου δεν εξουδετερώσει εχθρικά πυρά, αλλά σκοτώσει και αμάχους; «Δεν είμαστε σε θέση να βάλουμε ένα τσιπάκι με οδηγίες ανθρωπιστικού δικαίου», λέει με νόημα ο Τόμας Κιρχενμάιστερ. Το ότι ο βαθμός αυτονομίας γίνεται συνεχώς μεγαλύτερος, οφείλεται στην ραγδαία πρόοδο στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και στη ρομποτική.

Διαιρεμένη η διεθνής κοινότητα

Στο μεταξύ οι μηχανές δείχνουν ικανότητες μάθησης, επεξεργάζονται εμπειρίες μέσω τεχνητών νευρωνικών δικτύων, όπως και ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Η βιομηχανία εξοπλισμών το εκμεταλλεύεται. Τα όπλα γίνονται όλο και πιο γρήγορα και αποτελεσματικά, την ώρα που ο κίνδυνος για τους στρατιώτες μειώνεται. Αυτό ακριβώς είναι που επιδιώκουν οι στρατοί. Τα όρια όμως είναι ρευστά. Ενώ ένα ρομπότ που αναζητά, αναγνωρίζει και εξουδετερώνει αυτόνομα νάρκες είναι αποδεκτό, όταν αναζητά ορισμένους ανθρώπους και τους πυροβολεί, πρόκειται για μια καθαρή περίπτωση παραβίασης του διεθνούς δικαίου.

Πώς θα υπαχθούν όμως αυτά τα όπλα στο δημόσιο διεθνές δίκαιο; Η διεθνής κοινότητα ερίζει από το 2014, στο πλαίσιο της Συμφωνίας για τα μερικά συμβατικά Όπλα CCW του ΟΗΕ. Από τις ανεπίσημες συνομιλίες πέρασε το θέμα σε επίσημες διαπραγματεύσεις το 2018 με τη συμμετοχή 70 χωρών, επιστημόνων και ΜΚΟ.

Αντικείμενο των συζητήσεων που ξεκίνησαν σήμερα και θα διαρκέσουν μέχρι τέλος του μηνός είναι τα θανατηφόρα αυτόνομα οπλικά συστήματα (Lethal Autonomous Weapon Systems, LAWS). Μπορεί να είναι ένα ρομπότ, που πολεμά στα πεδία των μαχών, αλλά και μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, που δεν υπάρχουν ακόμη βέβαια, αλλά ενδεχομένως στο εγγύς μέλλον. Πολύς χρόνος δεν απομένει. Η διεθνής κοινότητα είναι διαιρεμένη ανάμεσα σε 3 στρατόπεδα. Ανάμεσα σε χώρες που τα πολεμούν και ζητούν απαγόρευση των αυτόνομων όπλων και σε αυτές που προτείνουν μεσαίο δρόμο, ανάμεσά στους η Γερμανία και η Γαλλία. Τέλος, κατά της απαγόρευσης είναι χώρες που επενδύουν πολλά χρήματα στη στρατιωτική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, όπως οι ΗΠΑ, η Ρωσία, το Ισραήλ και η Βρετανία.

πηγή

Κοινοποιήστε:

  • Facebook
  • X

Μου αρέσει αυτό:

Like Φόρτωση...

Σχετικά

Κατηγορίες
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
Προηγούμενο άρθρο

Μεταθανάτιο μήνυμα Μακέιν: Μην κρυβόμαστε πίσω από τείχη, να τα γκρεμίζουμε

Επόμενο άρθρο

Η σύνθετη σκέψη του παπαγάλου

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΜΑΣ

 

Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ
Ο Ευθύμιος Καξίρας στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο Κίμων Δρακόπουλος στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού φεστιβάλ - 2η ημέρα
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ - 1η ημέρα
Ο κ. Γιάννης Ζουγανέλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο κ. Μανώλης Κέλλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΟΠΣΥΔ: Διευκρινίσεις σχετικά με τη καταχώριση δικαιολογητικών

26/04/2025

Κ. Μητσοτάκης: Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση δεν έχουν θέση στο σύστημα εκπαίδευσης- Με ικανοποίηση άκουσα ότι θα μειωθεί η διδακτέα ύλη

26/04/2025

Το Πρότυπο Λύκειο Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

12/04/2025

Συμμετοχή των Μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

10/04/2025

Μαθηματικά, δημιουργία και έμπνευση στο 11ο ΓΕΛ Λάρισας – Εκδήλωση στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

06/04/2025

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5ο Πανελλήνιο Μαθη(μα)τικό Φεστιβάλ – «Τα Μαθηματικά Είναι Παντού»

05/04/2025

Η 1η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://www.youtube.com/watch?v=_UWm-P4F7Sc&t=174s

Η 2η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/4Ei1t4mK0P0

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/j3bmVKJUt1s

Ο Αθανάσιος Φωκάς στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/vv2lobi-L5Y

Δημοσιεύστε το άρθρο σας εδώ

“Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ”  δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί  να δημοσιεύσει το άρθρο του.

Εάν θέλετε να δημοσιευτεί το άρθρο σας αρκεί να το στείλετε στο kbourazanas@gmail.com

 

 

* Αν κάποια  εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

  • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
  • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πνευματικά δικαιώματα © 2025 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.

Θέμα Codilight απόFameThemes
%d