Το παγόβουνο της ΔΕΠΥ

Η ΔΕΠΥ μπορεί να συγκριθεί με ένα παγόβουνο όπου τα περισσότερα από τα προβλήματα είναι κρυμμένα κάτω από την επιφάνεια και μόνο η αιχμή του προβλήματος είναι ορατή!

Συνήθως, οι δάσκαλοι και οι γονείς βλέπουν πρώτα την προφανή άκρη: τα προβλήματα των παιδιών, όπως να μην κάνουν σχολικές εργασίες, να δρουν παρορμητικά, να χάνουν πράγματα, να αντιμιλούν και να μαλώνουν.

Ωστόσο, για πολλούς εφήβους, η ΔΕΠΥ είναι πολύ πιο περίπλοκη από αυτές τις προφανείς συμπεριφορές.

Το σχολείο είναι συχνά εξαιρετικά δύσκολο λόγω έλλειψης προσοχής, ελλείμματα στις εκτελεστικές λειτουργίες όπως αποδιοργάνωση, χάσιμο χρόνου, καθυστέρηση, ανάμνηση και οργάνωση σκέψεων για τη σύνταξη μιας εργασίας και απομνημόνευση πληροφοριών. Να θυμάστε ότι τουλάχιστον τα 2/3 με ΔΕΠΥ έχουν μια επιπλέον διάγνωση που συχνά έχει σημαντικό αντίκτυπο στη σχολική εργασία.

Όταν σκέφτεστε τη ΔΕΠΥ, απεικονίστε αυτό το παγόβουνο με μόνο 1/8 της μάζας του ορατό πάνω από τη γραμμή του νερού. Όπως ισχύει και για τα παγόβουνα, συχνά οι πιο δύσκολες πτυχές της ΔΕΠ και της ΔΕΠΥ κρύβονται κάτω από την επιφάνεια. Για παράδειγμα, προβλήματα που έχουν με τον ύπνο, δυσκολίες να φτάνουν κάπου εγκαίρως, να θυμούνται το πίνακα πολλαπλασιασμού, να επαναλαμβάνουν την κακή συμπεριφορά ή να αρχίζουν μια σχολική εργασία είναι εμπόδια που συμβαδίζουν με τα ελλείμματα προσοχής. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν πόσο πολύπλοκη είναι η ΔΕΠ και η ΔΕΠΥ και πόσο δύσκολο είναι να τη διαχειριστούμε. Αυτή η αφίσα με το παγόβουνο είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που δείχνει στους γονείς, τους δασκάλους και τους έφηβους πως να κατανοήσουν καλύτερα τα ελλείμματα προσοχής.

Είκοσι χρόνια πέρασαν από τη δημιουργία του Παγόβουνου της ΔΕΠΥ από τη Chris A. Zeigler Dendy, δημοφιλή συγγραφέα, πρώην εκπαιδευτικό, σχολική ψυχολόγο, επαγγελματία ψυχικής υγείας με 40 χρόνια εμπειρίας, μητέρα τριών μεγάλων παιδιών με ΔΕΠΥ και τον γιό της Alex Zeigler. Για τον εορτασμό της 20ης επετείου το Παγόβουνο μεταφράστηκε σε διάφορες γλώσσες (Γαλλικά, Ισπανικά, Ιαπωνικά, Αραβικά, Πορτογαλικά και Ελληνικά)

Προέλευση: http://www.adhdhellas.org

Απάντηση