Μετάβαση στο περιεχόμενο
Μενού
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • Αναζήτηση
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Η οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις της: η οικογένεια, το σχολείο, το παιδί

...14/11/20190

Βάζουμε προτεραιότητες: πάνω από όλα μπαίνει η μόρφωση των παιδιών μας

 

Ελένη Λιβανίου

Εducational Psychologist (Ph.D)

Τα τελευταία χρόνια, χιλιάδες συμπολίτες μας έχασαν τις δουλειές τους, μειώθηκαν οι μισθοί κι οι συντάξεις τους, έχασαν τα σπίτια τους και τα αυτοκίνητά τους, μειώθηκαν ή / και έχασαν τις οικονομίες τους, έπεσε το βιοτικό τους επίπεδο και ξύπνησαν ξαφνικά σε μια πρωτόγνωρη κοινωνικο-οικονομική πραγματικότητα. Με δεδομένη αυτήν την κατάσταση – και τον όγκο της πληροφόρησης / παραπληροφόρησης με τον οποίο μας βομβαρδίζουν καθημερινά – είναι σημαντικό να αντιληφθούμε και να ορίσουμε τον πραγματικό βαθμό στον οποίο επηρεάζει αυτή η οικονομική κρίση εμάς τους ίδιους, σαν γονείς κι εκπαιδευτικούς, και κατ’ επέκταση τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτή η καινούργια πραγματικότητα στον ψυχισμό των παιδιών μας και των μαθητών μας.

Τα βασικά «χαρακτηριστικά» αυτής της πραγματικότητας είναι:

αισθήματα ανασφάλειας (οικονομικής και κοινωνικής)
αισθήματα ευαλώτητας
έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους θεσμούς
φοβία και καχυποψία στην καθημερινότητα
αμφισβήτηση για το αύριο

Έρευνες και μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι, σε οποιαδήποτε οικονομική και κοινωνική στάθμη και αν ανήκουν, αντιδρούν με τον ίδιο τρόπο όταν αντιμετωπίζουν απρόσμενες οικονομικές δυσχέρειες. Ο πιο συνηθισμένος μηχανισμός άμυνας είναι η κατάθλιψη, η οποία στα άτομα που έχουν επιρρέπεια σε αυτή (ιδιαίτερα οι άνδρες) γίνεται ακόμη πιο σοβαρή. Η έρευνα επίσης έδειξε ότι η οικογένεια είναι αυτή που πλήττεται άμεσα. Δυστυχώς, σε αυτές τις περιπτώσεις, οι γονείς πολύ σπάνια ζητούν βοήθεια για το πώς θα διαχειριστούν οι ίδιοι τα προβλήματά τους και τι χρειάζεται να προσέξουν στην επικοινωνία τους με τα παιδιά.

Συγκεκριμένα, αυτό που συμβαίνει είναι ότι οι απότομα πτωτικές αλλαγές στα οικονομικά μιας οικογένειας δημιουργούν ένα είδος δίνης που ρουφά μέσα της και κατατροπώνει συνήθειες, σχέσεις, συναισθήματα και συμπεριφορές. Όσο οξύνονται τα προβλήματα, τόσο επιδεινώνεται ο ψυχισμός των γονιών και κατ’ επέκταση η συμπεριφορά τους. Οι γονείς που διαχειρίζονται το άγχος και τα προβλήματά τους με «υγιείς» τρόπους γίνονται μοντέλα προς μίμηση για τα παιδιά τους και κρατούν την οικογένεια σε ισορροπία, τόσο σε ψυχοσυναισθηματικό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο. Έτσι, μαθαίνουν και τα παιδιά πώς να οργανώνονται σε καταστάσεις κρίσης και τι δεξιότητες και συνήθειες να υιοθετούν. Οι γονείς γνωρίζουν το πόσο δύσκολο είναι ν’ αλλάξουν τις συμπεριφορές και τις συνήθειες των παιδιών τους – πόσο μάλλον τις δικές τους. Η αλλαγή είναι μια μεγάλη πρόκληση σ’ αυτές τις περιπτώσεις, όπου χρειάζεται να ξεκινήσει κάνεις με μικρές εφικτές αλλαγές στην καθημερινότητα τη δική του και της οικογένειας του, όπου οι στόχοι θα είναι κοινοί.

Η αλληλεγγύη κι η αλληλοϋποστήριξη είναι η καλύτερη συνταγή επιβίωσης σ’ αυτές τις καταστάσεις.

Δεν κρύβομαι, δεν τα κρατάω όλα στο σπίτι μου ή στον εαυτό μου, δεν υποκρίνομαι ότι όλα είναι καλά. Ζητώ βοήθεια και συζητώ τα προβλήματά μου. Το ότι μπορώ να τα χειριστώ μόνος μου και να βρω μόνος μου διεξόδους, στην πραγματικότητα είναι η αρχή της άρνησης (avoidance), που τελικά οδηγεί σε ψυχοσυναισθηματικό αδιέξοδο κι αποδιοργάνωση, διότι τα οικονομικά προβλήματα δημιουργούν μια πλειάδα πολυεπίπεδων δυσχερειών.

Περνάμε μια κρίση, έναν ύπουλο εχθρό παθητικο-επιθετικής φύσης, που αργά ή γρήγορα θα μας αγγίξει όλους και όλοι θα έχουμε ανάγκη από κάποιου είδους στήριξη. Είναι σημαντικό λοιπόν να οργανωθούμε με έναν τέτοιο τρόπο που να μπορέσουμε να σταθούμε στα πόδια μας και να στηρίξουμε εμείς οι ίδιοι τη δική μας ζωή κι αυτών που εξαρτώνται από εμάς. Πρέπει να αξιολογήσουμε σωστά τις επικείμενες «αλλαγές» και τα προβλήματα που θα φέρουν, ώστε να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για να τα αντιπαρέλθουμε.

Βάζουμε προτεραιότητες: πάνω από όλα μπαίνει η μόρφωση των παιδιών μας – το δικό τους μέλλον αφορά όχι μόνο τα ίδια, αλλά και το μέλλον της Ελλάδας.

Σαν γονείς κaι εκπαιδευτικοί λοιπόν, οφείλουμε να δείξουμε ανθεκτικότητα αντιμετωπίζοντας το εδώ και τώρα με στόχο το αύριο.

europalso.gr

 

Κοινοποιήστε:

  • Facebook
  • X

Μου αρέσει αυτό:

Like Φόρτωση...

Σχετικά

Κατηγορίες
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
Προηγούμενο άρθρο

Μετεγγραφές φοιτητών 2019: Βγήκαν τα αποτελέσματα στο transfer.it.minedu.gov.gr

Επόμενο άρθρο

Επεισόδια στο φοιτητικό συλλαλητήριο – Έσπασαν βιτρίνα – Τραυμάτισαν φωτορεπόρτερ

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΜΑΣ

 

Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ
Ο Ευθύμιος Καξίρας στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο Κίμων Δρακόπουλος στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού φεστιβάλ - 2η ημέρα
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ - 1η ημέρα
Ο κ. Γιάννης Ζουγανέλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο κ. Μανώλης Κέλλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΟΠΣΥΔ: Διευκρινίσεις σχετικά με τη καταχώριση δικαιολογητικών

26/04/2025

Κ. Μητσοτάκης: Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση δεν έχουν θέση στο σύστημα εκπαίδευσης- Με ικανοποίηση άκουσα ότι θα μειωθεί η διδακτέα ύλη

26/04/2025

Το Πρότυπο Λύκειο Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

12/04/2025

Συμμετοχή των Μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

10/04/2025

Μαθηματικά, δημιουργία και έμπνευση στο 11ο ΓΕΛ Λάρισας – Εκδήλωση στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

06/04/2025

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5ο Πανελλήνιο Μαθη(μα)τικό Φεστιβάλ – «Τα Μαθηματικά Είναι Παντού»

05/04/2025

Η 1η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://www.youtube.com/watch?v=_UWm-P4F7Sc&t=174s

Η 2η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/4Ei1t4mK0P0

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/j3bmVKJUt1s

Ο Αθανάσιος Φωκάς στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/vv2lobi-L5Y

Δημοσιεύστε το άρθρο σας εδώ

“Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ”  δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί  να δημοσιεύσει το άρθρο του.

Εάν θέλετε να δημοσιευτεί το άρθρο σας αρκεί να το στείλετε στο kbourazanas@gmail.com

 

 

* Αν κάποια  εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

  • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
  • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πνευματικά δικαιώματα © 2025 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.

Θέμα Codilight απόFameThemes
%d