Κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για να επιλέξουν τα Πειραματικά Σχολεία

Να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για να επιλέξουν τα Πειραματικά Σχολεία, καθώς οι απαιτήσεις θα είναι περισσότερες σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία, προτείνει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Σχολών και Τμημάτων.

Επιπλέον για τα Πειραματικά , η Σύνοδος προτείνει:

Α. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στη νησιωτική Ελλάδα και στα πειραματικά της περιφέρειας.

Β. α σχολεία αυτά να ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων της χώρας (μαθητικός πληθυσμός, υποδομές κλπ.) και να ανήκουν σε Παιδαγωγικά Τμήματα ή Τμήματα των Πανεπιστημίων που συνδέονται με την εκπαίδευση -και όχι σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα-, καθώς αυτά τα Τμήματα μπορούν να επιβλέψουν τη λειτουργία τους με δημιουργικό και όχι διαχειριστικό τρόπο.

Ακολουθει το κείμενο των θέσεων  της Συνόδου Προέδρων/Κοσμητόρων  Παιδαγωγικών Τμημάτων/Σχολών 

Η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Σχολών και Τμημάτων πραγματοποιήθηκε την 23η και 24η Νοεμβρίου 2019 και ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην Αθήνα, στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α.. Τα μέλη της Συνόδου συνοψίζουν ακολούθως τις βασικές θέσεις πουδ ιατυπώθηκαν από τα μέλη της:

Ενδοπανεπιστημιακή Επιμόρφωση

Τα Παιδαγωγικά Τμήματα, σε συνεργασία με Τμήματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση εκπαιδευτικών, μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην οργάνωση Κέντρων Ενδοπανεπιστημιακής Επιμόρφωσης για τη στήριξη διδασκόντων/ουσών σε θέματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και προώθησης φοιτητοκεντρικών πρακτικών εκπαίδευσης.

Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια

Στη Σύνοδο διαπιστώθηκε εκ νέου το πρόβλημα της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας των Εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο οποίο είναι αναγκαίο να δοθεί μια ουσιαστική λύση βασισμένη σε επιστημονικά δεδομένα. Με βάση τις προτάσεις που έχουν διατυπωθεί σε προηγούμενες συνεδριάσεις της Συνόδου (σύνδεσμος) και κοινοποιηθεί στο Υ.ΠΑΙ.Θ. και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τα μέλη της δηλώνουν πρόθυμα να παρέχουν τη βοήθειά τους, όταν αυτό τους ζητηθεί από την Πολιτεία.

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη αναγκών πρακτικής άσκησης

Η Σύνοδος θεωρεί ότι οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των Τμημάτων για την Σχολική Πρακτική Άσκηση των φοιτητών/τριών. Ως εκ τούτου η Σύνοδος κρίνει ότι αφενός οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών είναι απαραίτητες και αφετέρου ο αριθμός (με βάση τον αριθμό των φοιτητών/τριών των Τμημάτων), όπως και η σειρά κατάταξης των υποψηφίων που προτείνεται από το Τμήμα, πρέπει να λειτουργούν δεσμευτικά για το Υπουργείο Παιδείας.

Πειραματικά Σχολεία

Αναφορικά με τα Πειραματικά Σχολεία η Σύνοδος θεωρεί ότι ο βασικός στόχος της λειτουργίας αυτών των σχολείων είναι η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών με στόχο αυτές να διαχυθούν σε όλα τα σχολεία αργότερα. Καθώς αυτό αποτελεί βασικό ερευνητικό στόχο των Παιδαγωγικών Τμημάτων, προτείνεται τα σχολεία αυτά να ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων της χώρας (μαθητικός πληθυσμός, υποδομές κλπ.) και να ανήκουν σε Παιδαγωγικά Τμήματα ή Τμήματα των Πανεπιστημίων που συνδέονται με την εκπαίδευση -και όχι σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα-, καθώς αυτά τα Τμήματα μπορούν να επιβλέψουν τη λειτουργία τους με δημιουργικό και όχι διαχειριστικό τρόπο. Επιπλέον, προτείνεται να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για να επιλέξουν τα πειραματικά σχολεία, καθώς οι απαιτήσεις θα είναι περισσότερες σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στη νησιωτική Ελλάδα και στα πειραματικά της περιφέρειας.

Εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων

Η Σύνοδος επαναλαμβάνει τη θέση της ότι τα παιδιά προσφυγικής ή/και μεταναστευτικής καταγωγής, ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς παραμονής και τον προβλεπόμενο χρόνο διαμονής τους στη χώρα, πρέπει να ενταχθούν στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και πρέπει να εγγραφούν σε σχολείο της ευρύτερης περιοχής τους, με ταυτόχρονη ενεργοποίηση από πλευράς πολιτείας κατάλληλων υποστηρικτικών δομών, στελεχωμένων από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Η Σύνοδος προτείνει, στο πλαίσιο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, να αξιοποιηθούν οι υπάρχουσες δομές των Διδασκαλείων που βρίσκονται σε αναστολή (ή και σε συνεργασία με τα ΚΕΔΙΒΙΜ). Τα Διδασκαλεία μπορούν να ενεργοποιηθούν με διαφορετικό τρόπο λειτουργίας και σε συνεργασία με το Ε.Κ.ΕΠ.Ε., ως αποκεντρωμένα κέντρα μικτής (διά ζώσης και εξ αποστάσεως) επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης.

Αναγνώριση πτυχίων Απόφαση Συνόδου Πρυτάνεων Ελληνικών Πανεπιστημίων

Η Σύνοδος συμφωνεί με τις θέσεις του Προεδρείου της Συνόδου των Πρυτάνεων:

“Σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων, προπτυχιακών πρωτίστως σπουδών, και ζητήματα επαγγελματικής ισοδυναμίας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι επαγγελματική ισοδυναμία δεν είναι εύλογο να αποδίδεται σε πτυχιούχους Πανεπιστημίων μη ομοταγών προς τα Ελληνικά σύμφωνα με τους κανόνες που εφαρμόζονται από το ΔΟΑΤΑΠ και όσα ισχύουν σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προς διευκόλυνση όλων, επαγγελματικών ενώσεων αλλά και ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων, το ΔΟΑΤΑΠ μπορεί να δημοσιεύει και να επικαιροποιεί καταλόγους με τα ομοταγή Ιδρύματα στην ιστοσελίδα του.

Η αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε κατόχους πτυχίων μη αναγνωρισμένων Πανεπιστημίων ελλοχεύει κινδύνους υποβάθμισης και αποσταθεροποίησης της αγοράς εργασίας, ενώ βάλλει ευθέως κατά της διαρκούς προσπάθειας αναβάθμισης των δεξιοτήτων των πτυχιούχων του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου.”

 

πηγή

Απάντηση