Κεραμέως: Συνυπολογισμός των επιδόσεων σε όλο το Λύκειο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια

H Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» αναφέρθηκε στις αλλαγές που θα γίνουν στις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι οι τροποποιήσεις στη διαδικασία των πανελλαδικών δεν αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, καθώς έμφαση δίνεται στις αλλαγές σε ολόκληρη την εκπαιδευτική βαθμίδα.

 

Επίσης, κάνει λόγο για συνυπολογισμό με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη, των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ξεκινώντας με τους μαθητές που θα εισαχθούν στην Α Λυκείου, το έτος 2020-2021.

«Διαχρονικά ως Πολιτεία τείνουμε να εστιάζουμε στις πανελλαδικές εξετάσεις, ωστόσο για εμάς η αλλαγή αυτής της διαδικασίας δεν συνιστά πρώτη προτεραιότητα.

Δίνουμε έμφαση στις αλλαγές από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας προς τα πάνω αρχής γενομένης από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο. Ετσι στοχεύουμε στην καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης στον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών στην εισαγωγή νέων θεματικών την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων», επισημαίνει η Νίκη Κεραμέως.

Οι αλλαγές στο Λύκειο

Η ίδια συνεχίζει, αναφερόμενη στις αλλαγές στο Λύκειο: «Αναφορικά με το Λύκειο σχεδιάζουμε μεταξύ άλλων την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων στην Α’ Λυκείου, από το έτος 2020-2021 και σταδιακά τα επόμενα χρόνια στις υπόλοιπες τάξεις, την αποκατάσταση μαθημάτων γενικής παιδείας στη Γ’ Λυκείου, τον συνυπολογισμό με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη, των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ξεκινώντας με τους μαθητές που θα εισαχθούν στην Α Λυκείου, το έτος 2020-2021, και τούτο προκειμένου να ενισχυθεί ο αυτόνομος παιδαγωγικός ρόλος του Λυκείου και να βελτιωθεί η παρεχόμενη εκπαίδευση».

Αλλαγές σε βιβλία και θεματικές

«Με σχέδιο σταδιακά και χωρίς να αναστατώσουμε τον σχεδιασμό των μαθητών και των οικογενειών τους προχωράμε σε μεταρρυθμίσεις σε βάθος χρόνου βήμα-βήμα με τη συμβολή όλων των σχετικών φορέων και λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις ανάγκες των μαθητών», καταλήγει η υπουργός Παιδείας. Αλλαγές στα σχολικά εγχειρίδια προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας παράλληλα για τις νέες θεματικές που εισάγονται στα σχολεία από το Σεπτέμβριο.

«Τα περισσότερα σχολικά εγχειρίδια είναι ήδη σε διαδικασία επικαιροποίησης και εμπλουτισμού αντιλαμβάνεστε όμως ότι είναι μια διαδικασία που παίρνει χρόνο. Προωθούμε επιπλέον την αξιοποίηση μεθόδων, όπως το πολλαπλό βιβλίο, που προάγουν την κριτική σκέψη και άλλες ήπιες δεξιότητες των μαθητών, καθώς οι μαθητές θα καλούνται να συνδυάσουν πηγές και θα απομακρυνθούν από την πληγή της αποστήθισης».

«Η εντονότερη καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων είναι κατά τη γνώμη μας απαραίτητη. Εκτός από τη σφαιρική προσέγγιση και την εμβάθυνση σε γνωστικά αντικείμενα πρέπει να παρέχονται στους νέους επιπλέον εφόδια που θα τους επιτρέπουν να αναλύουν και να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση και να προσαρμόζονται ευέλικτα σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον», επισημαίνει επιπλέον η υπουργός Παιδείας.

«Ο εμπλουτισμός αυτός δρομολογείται άμεσα με την προσθήκη νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών όπως ο εθελοντισμός η επιχειρηματικότητα η σεξουαλική αγωγή η καταπολέμηση των εξαρτήσεων με την αναμόρφωση των υφιστάμενων σχολικών προγραμμάτων και εγχειριδίων και τον εμπλουτισμό των μεθόδων διδασκαλίας», αναφέρει ακόμα.

Οι νέες θεματικές από το Σεπτέμβριο

Παράλληλα, η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε και στις νέες θεματικές που εισάγονται στα σχολεία από το Σεπτέμβριο. «Να πούμε εισαγωγικά πως οι νέες θεματικές θα διδάσκονται οργανωμένα και συστηματικά στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος, δεν θα είναι με την αποσπασματική μορφή της θεματικής εβδομάδας όπως ίσχυε έως τώρα».

«Τις επόμενες ημέρες οι ενδιαφερόμενοι φορείς συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά εκείνων που υλοποιούν ήδη επιτυχημένα προγράμματα που αφορούν για παράδειγμα τον εθελοντισμό, την οδική ασφάλεια, την πρόληψη από εξαρτήσεις, τη ρομποτική, τη σεξουαλική αγωγή, θα κληθούν από το υπουργείο από κοινού με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να καταθέσουν προτάσεις και προτεινόμενο σχετικό υλικό ανά θεματική». «

Ταυτόχρονα με ολοκληρωμένο σχεδιασμό προχωράμε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα τις διδάξουν. Ως προς τις ώρες διδασκαλίας θα ληφθεί μέριμνα για την ισορροπία και για την πληρότητα για τη μικρότερη διαταραχή του προγράμματος», κατέληξε η υπουργός Παιδείας.

 

Απάντηση