«Φτηνό επικοινωνιακό κόλπο η εξ αποστάσεως διδασκαλία»

ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής

Πάνω απ΄ όλα η υγεία ΟΛΩΝ! ΟΧΙ στα επικοινωνιακά παιχνίδια υπουργείου και κυβέρνησης! Η εξάπλωση του κορονοϊού παγκόσμια έχει ανατρέψει τις ζωές μας σε οικογενειακό, κοινωνικό, εργασιακό επίπεδο. Η καθημερινότητα αλλάζει δραματικά, η κοινωνική ζωή πλήττεται, οι εργασιακές σχέσεις θα επιχειρήσουν να αλλάξουν κι αυτές.

 

Η πλήρης αποδόμηση του δημόσιου συστήματος υγείας με τις πολιτικές όλων ανεξαίρετα των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, δείχνει τώρα τις τραγικές συνέπειες της. Είναι υψίστης σημασίας η ΑΜΕΣΗ στήριξή του για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού, κλινών σε κλινικές και σε ΜΕΘ και η έλλειψη απαραίτητου φαρμακευτικού και υγειονομικού υλικού κλπ.

Στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για τον κορονοϊό εκδόθηκε ΚΥΑ για αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών δομών από 13/3 μέχρι 24/3. Την επομένη το ΥΠΑΙΘ διατυμπάνιζε σε όλα τα μέσα, την έναρξη των εξ αποστάσεως μαθημάτων από 16/3 στους νομούς Ηλείας, Αχαΐας και Ζακύνθου που θα επεκταθούν στην υπόλοιπη χώρα σταδιακά και αρχικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Ακολούθησαν ασαφείς οδηγίες από ΓΓ υπουργείου, ΠΔΕ και ΔΔΕ και εγκύκλιος που δεσμεύει ουσιαστικά μόνο διευθυντές και υποδιευθυντές που γνωρίζουν πολύ καλύτερα από όλους μας ότι σχεδόν όλες, αν όχι όλες, οι διοικητικές εργασίες του σχολείου μπορούν να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά χωρίς την παρουσία τους στο σχολείο!… Πρέπει να σταματήσει η κυβέρνηση και αυτό το καψόνι!…

Δηλώνουμε ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάλιστα σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες, αποτελεί φτηνό επικοινωνιακό κόλπο και πρωτοφανή κίνηση εντυπωσιασμού του Υπουργείου και της κυβέρνησης την ώρα που κινδυνεύουν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές! Μόνο αναστάτωση και σύγχυση δημιουργεί σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και την υπόλοιπη κοινωνία. Χωρίς υποδομές και σχεδιασμό, χωρίς μαθησιακό υλικό και τις απαραίτητες γνώσεις της πλειοψηφίας εκπαιδευτικών και μαθητών, δεν μπορεί να υπάρξει εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Την ίδια ώρα, χιλιάδες μαθητές δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή και σύνδεση στο διαδίκτυο, γεγονός που τους αποκλείει από κάθε τέτοια διαδικασία και άρα καταργεί την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Να τονίσουμε ότι η δημιουργία, επεξεργασία και ανάρτηση μαθησιακού υλικού σε σχολική και δημόσια ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπως το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, είναι θετικές κι ενισχυτικές δράσεις για τους μαθητές μας αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο. Επίσης, αυτό το εκπαιδευτικό υλικό μπορεί να εμπλουτίζεται και να προσφέρεται για την εξάσκηση των μαθητών μας μέσα από τα δημόσια δίκτυα της ΕΡΤ κλπ. Όμως, αυτό δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ουσιαστική δια ζώσης διδασκαλία και την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως θέλει να κάνει αρχικά με πλάγιο τρόπο και πολύ σύντομα και με άμεσο τρόπο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, επιδιώκοντας ανάμεσα στα άλλα να μειώσει τις προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Γι΄ αυτό αφήνουμε στην άκρη την εξ αποστάσεως που ανοίγει τον ασκό του Αιόλου σε διάφορα επίπεδα!

Ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου θεωρούμε απαράδεκτους τους εξ αποστάσεως πειραματισμούς, που μόνο σύγχυση προκαλούν. Σε συνθήκες πανδημίας, όπου κλείνουν καταστήματα και υπηρεσίες και όλα τα μέτρα συνεχώς αυστηροποιούνται, είναι απολύτως ανεύθυνο το ΥΠΑΙΘ, να καλεί εκπαιδευτικούς και μαθητές, όταν μπορεί να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας στην οικογένειά τους, να πειραματίζονται σε μεθόδους διδασκαλίας που δεν γνωρίζουν και στερούνται επιστημονικής και παιδαγωγικής τεκμηρίωσης. Σε άλλες συνθήκες η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να λειτουργήσει βοηθητικά, στο ζωντανό μάθημα της τάξης, με τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών. Δεν ξεχνάμε όμως ότι πρόσφατα η κυβέρνηση προσπάθησε να «καλύψει» εκπαιδευτικά κενά σε Νίσυρο, Κάσο και αλλού με εκπαίδευση εξ αποστάσεως κι αυτή είναι θέση του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών. Άρα, έχουμε κάθε λόγο να ανησυχούμε για τα μελλοντικά σχέδια για τη χρήση της.

Ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας και παιδείας τώρα!!!

Kανείς δεν μπορεί να παίζει με τις ζωές των άλλων, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αλλά και τα μαθησιακά δικαιώματα και την αγωνία των μαθητών. Οι μαθητές μας χρειάζονται κυρίως αυτές τις τόσο κρίσιμες ώρες συναισθηματική, ψυχολογική, οικονομική στήριξη των οικογενειών τους. Τώρα, το Υπουργείο και η κυβέρνηση καλά θα κάνουν να στηρίξουν πρώτα το δημόσιο σύστημα υγείας με μόνιμες προσλήψεις προσωπικού! Έπειτα, το ίδιο επιβάλλεται και στην παιδεία, με γενναία χρηματοδότηση των σχολείων, με στήριξη των οικογενειών των μαθητών ειδικά των άνεργων γονιών, αλλά και αυτών που πλήττονται από την τωρινή κρίση. Κανένας δεν υποχρεώνεται να συμμετέχει ως εθελοντής τηλεμαθήματος και δεν είναι επίσης υποχρεωμένος να παρίσταται στο σχολείο του που είναι ουσιαστικά κλειστό, πρώτα γιατί δεν τον καλεί κανένας και γιατί κινδυνεύει η υγεία του! Δεν πάμε σε σχολεία, ΚΕΣΥ, ΚΠΕ, ΠΕΚΕΣ! Δεν συμμετέχουμε εθελοντικά στην εξ αποστάσεως εκπ/ση!

Απαιτούμε:

Για την παιδεία. Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις. Κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων/ Κανένας συνάδελφος και μαθητής στα σχολεία όσο διαρκεί η πανδημία. Ηλεκτρονική επικοινωνία των σχολείων με κάθε ενδιαφερόμενο. Όλοι οι συνάδελφοι κοντά στις οικογένειες τους/ Άμεση στήριξη των οικογενειών των μαθητών, οικονομική στήριξη ειδικά των άνεργων γονέων. Άδειες σε όλους τους γονείς για την επιμέλεια των παιδιών τους στην πανδημία, χωρίς παρακράτηση μισθών και ενσήμων. Πλήρεις αποδοχές στις άδειες και εκτός της κανονικής / Νόμιμες άδειες ασθένειας και αναρρωτικές σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, ισόχρονες και χωρίς εξαιρέσεις. Πλήρεις αποδοχές για όλους τους εργαζόμενους των σχολείων (μόνιμους, αναπληρωτές, υπαλλήλους καθαριότητας σχολείων, σχολικούς φύλακες κ.λπ.) / Αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση εδώ και τώρα. Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και όλου του αναγκαίου προσωπικού για τη λειτουργία των σχολείων μετά το τέλος της πανδημίας. / Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά δικαιώματά μας και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Γενικότερα. Έκτακτα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για την πρόληψη της επιδημίας, την περίθαλψη και την ανακούφιση του πληττόμενου πληθυσμού και όχι για την προστασία των κερδών επιχειρηματιών και εργοδοτών / Στήριξη του δοκιμαζόμενου από τις χρόνιες μνημονιακές πολιτικές δημόσιου συστήματος υγείας, με μόνιμη πρόσληψη όλου του απαραίτητου ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού. Να εξοπλιστεί τώρα όλο το δημόσιο σύστημα υγείας με τα απαραίτητα υλικά πρώτης ανάγκης και όλη την υλικοτεχνική υποδομή και μηχανήματα που είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ανανέωση των συμβάσεων του επικουρικού και με σύμβαση προσωπικού / Να ανοίξουν τώρα όλα τα δημόσια νοσοκομεία και οι μονάδες υγείας που έκλεισαν στα χρόνια των μνημονίων. Να λειτουργήσουν όλες οι κλειστές ΜΕΘ και τα αντίστοιχα κρεβάτια και να ανοίξουν νέες για την πρόληψη της πανδημίας. Να επιταχθούν τα ιδιωτικά νοσοκομεία και οι ΜΕΘ σε αυτά για όλους τους ασθενείς που θα χρειαστεί / Να σταματήσει κάθε άλλο νομοθετικό έργο της κυβέρνησης (νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, απαγόρευση διαδηλώσεων κ.ά.) εκτός από αυτό της πρόληψης και της πλήρους αντιμετώπισης της επιδημίας / Απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων, ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών, σε υγεία και εργασία, χωρίς αποκλεισμούς, για ασφαλισμένους και μη ασφαλισμένους.

 

Απάντηση