ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ
Την Πέμπτη 20 Αυγούστου συναντήθηκε, μέσω τηλεδιάσκεψης, το ΔΣ της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Στη συζήτηση παρέστησαν η υπουργός, η υφυπουργός καθώς και η γενική γραμματέας.
Η υπουργός μας ενημέρωσε για τα μέτρα που προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση για το άνοιγμα των σχολείων, διευκρινίζοντας ότι οι τελικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν την Δευτέρα.
Η κυβέρνηση προτίθεται να ανοίξει τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου σε πλήρη λειτουργία, δηλαδή χωρίς τον διαχωρισμό των τμημάτων και την εκ περιτροπής διδασκαλία που εφαρμόστηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά, με υποχρεωτική χρήση μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικούς και με διαφορετικά διαλείμματα. Ο καθαρισμός των σχολείων θα γίνεται δύο φορές την ημέρα. Αντισηπτικά και λοιπά αναλώσιμα θα πρέπει να προμηθεύουν οι δήμοι. Θα εκδοθούν επικαιροποιημένες οδηγίες του ΕΟΔΥ προς μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Μαθητές που νοσούν ή έχουν στο οικογενειακό τους περιβάλλον άτομα που νοσούν ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες θα παραμένουν στο σπίτι με δικαιολογημένη απουσία, εφόσον υπάρχει σχετική ιατρική γνωμάτευση. Σε περίπτωση κρούσματος θα κλείνει μόνο το τμήμα του μαθητή και θα ακολουθούν διεργασίες ιχνηλάτησης. Για το συγκεκριμένο τμήμα θα παρέχεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στην εύλογη απορία πως είναι δυνατόν τον Μάϊο που υπήρχαν πολύ λιγότερα κρούσματα και είχε επιβληθεί ως ανώτατο όριο ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τμήμα σε σχέση με σήμερα, να ανοίγουν τα σχολεία σε πλήρη λειτουργία, η υπουργός απάντησε ότι αυτό πρότειναν οι ειδικοί, πως με αυτή τη διαδικασία επανερχόμαστε στην κανονικότητα και ότι στην περιφέρεια υπάρχουν και μικρότερα τμήματα !!! Επισημάναμε ότι με 25 και πλέον μαθητές ανά αίθουσα θα είναι αδύνατον να τηρηθούν αποστάσεις ειδικά σε μικρές αίθουσες 25 έως 30 τετραγωνικών μέτρων.
Επιμείναμε να εκφράζουμε την ανησυχία μας για τον μη χωρισμό των τμημάτων και την εκ περιτροπής διδασκαλία τόσο για την υγεία των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι μάλιστα έχουν υψηλό μέσο όρο ηλικίας. Η υπουργός απάντησε ότι αυτή είναι η τάση στην Ε.Ε. Αναφέραμε παραδείγματα όπως της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Φιλανδίας οι οποίες διαχωρίζουν τα τμήματα προκειμένου να κρατούνται οι ενδεδειγμένες αποστάσεις ασφαλείας. Μάλιστα, στην Ιταλία προσελήφθησαν 50.000 επιπλέον εκπαιδευτικοί και αποφασίστηκε να μοιράζονται δωρεάν ημερησίως 11 εκατομμύρια μάσκες ενώ εξασφαλίστηκαν χιλιάδες νέες σχολικές αίθουσες. Στη Φιλανδία, μεταξύ άλλων μέτρων, αποφασίστηκε οι εκπαιδευτικοί να διδάσκουν μόνο σε ένα σχολείο τη φετινή χρονιά για λόγους ασφαλείας. Μέτρα όπως αυτά είναι πολύ πιο αποτελεσματικά και θα έπρεπε να εφαρμοστούν και στην χώρα μας.
Επισημάναμε ότι σε περίπτωση κρούσματος δεν αρκεί να κλείσει μόνο το τμήμα του νοσούντος μαθητή, καθώς οι μαθητές έρχονται σε επαφή και με άλλα τμήματα, ενώ οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο τμήμα αυτό διδάσκουν και στα υπόλοιπα και το σημαντικότερο είναι ότι υποχρεούνται να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε 4 και 5 σχολικές μονάδες συνθήκες τις οποίες το υπουργείο δε φαίνεται να λαμβάνει σοβαρά υπόψη.
Στην ερώτηση τι θα γίνει σε περίπτωση κρούσματος σε εκπαιδευτικό, απάντησε ότι το εξετάζουν και θα δοθούν σχετικές οδηγίες. Για το αν θα ισχύουν οι ίδιες ειδικές άδειες που ίσχυσαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα μας παρέπεμψε στην απόφαση του υπουργείου εσωτερικών που αφορά όλους τους δημοσίους υπαλλήλους. Στο σημείο αυτό επισημάναμε ότι δεν είναι δυνατόν να εντασσόμαστε στις γενικές διατάξεις των δημοσίων υπαλλήλων καθώς παρατηρείται μεγάλη συσσώρευση πληθυσμού (μαθητές, εκπαιδευτικοί, διοικητικό προσωπικό).
Στην ερώτηση εάν θα προσληφθεί επιπλέον προσωπικό καθαριότητας ή και αν έχουν δεσμευτεί κονδύλια για να χρηματοδοτηθούν τα μέτρα ασφαλείας η υπουργός δήλωσε ότι η καθαριότητα είναι ευθύνη των δήμων.
Στην ερώτηση, για το αν σύμφωνα με την τελευταία ΠΝΠ η τηλεκπαίδευση καθίσταται υποχρεωτική, η υπουργός δεν απάντησε και ανέφερε μόνο ότι θα ακολουθήσει σχετική Υ.Α.
Στην ερώτηση πώς θα καλυφθεί η ύλη που χάθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά και ποια θα είναι η φετινή ύλη, που σημειωτέον θα έπρεπε να έχει ήδη ανακοινωθεί, απάντησε ότι είναι αρμοδιότητα του ΙΕΠ και θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις.
Όσον αφορά τους διορισμούς στην γενική εκπαίδευση και τις προσλήψεις των αναπληρωτών ζητήσαμε να μας ενημερώσουν για το χρονοδιάγραμμα και τον αριθμό των προσλήψεων. Απάντησαν ότι για τους διορισμούς πρέπει να βγουν οι οριστικοί πίνακες και ότι ο αριθμός των προσλήψεων των αναπληρωτών της Α φάσης θα είναι αυξημένος και θα ανακοινωθούν άμεσα.
Για το σοβαρότατο πρόβλημα των λαθών που έχει προκύψει με τους προσωρινούς πίνακες του ΑΣΕΠ επαναλάβαμε ότι είναι τεράστια αδικία να γίνουν από λάθος πίνακες οι προσλήψεις και ότι πρέπει τα σοβαρά λάθη να διορθωθούν άμεσα, καθώς πάρα πολλοί συνάδελφοι βρίσκονται είτε εκτός των πινάκων είτε χιλιάδες θέσεις κάτω από αυτή που τους αναλογεί, λόγω των λαθών στην προσμέτρηση προϋπηρεσίας ή άλλων κριτηρίων καθώς και των προβληματικών διαδικασιών στην πληρωμή του παραβόλου. Η υπουργός δήλωσε ότι λάθη συμβαίνουν πάντα και ότι θα έπρεπε να είμαστε ικανοποιημένοι και για τους διορισμούς που έγιναν στην ειδική αγωγή και για τους προσωρινούς πίνακες που αφορούν τους διορισμούς της γενικής παιδείας.
Τέλος, η ΟΛΜΕ στηλίτευσε για πολλοστή φορά την απαράδεκτη και παράτυπη εγκύκλιο της Γ. Γ. κας Αναστασίας Γκίκα, η οποία επέβαλε μεσούντος του Αύγουστου, με κλειστά τα σχολεία και σε νόμιμη άδεια τους εκπαιδευτικούς να συνεδριάσουν τα υπηρεσιακά συμβούλια προκειμένου να υπολογισθούν κενά – πλεονάσματα και με βάση αυτά να πραγματοποιηθούν όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει όλα τα μέλη των υπηρεσιακών συμβουλίων που με τη στάση τους απέτρεψαν να πραγματοποιηθούν οι παραπάνω συνεδριάσεις.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαίτησε:
- Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
- Να δοθεί δωρεάν ο αναγκαίος αριθμός μασκών σε καθημερινή βάση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές.
- Διενέργεια δωρεάν τεστ για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
- Να διορθωθούν άμεσα όλα τα λάθη στους προσωρινούς πίνακες προκειμένου να γίνουν οι διορισμοί των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
- Ισομερή κατανομή θέσεων μεταξύ Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης τόσο στις προσλήψεις αναπληρωτών όσο και στους διορισμούς στην γενική εκπαίδευση.
Για το αρχείο σε pdf … εδώ