Ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφών-ανανεώσεων εγγραφών-μετεγγραφών περιόδου Σεπτεμβρίου 2020
Σας ενημερώνουμε ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-εγγραφές θα είναι σε λειτουργία από την Πέμπτη 27 Αυγούστου 2020 και ώρα 09.00 έως την Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2020 και ώρα 23.59, προκειμένου να υποβληθούν κατ’ εξαίρεση ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής και μετεγγραφής για ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. από τους γονείς-κηδεμόνες των
ανήλικων μαθητών/τριών ή τους/τις ίδιους/ίδιες εφόσον είναι ενήλικοι/ες,
ΥΑ: «[…] Κατ’ εξαίρεση πραγματοποιούνται εγγραφές τον Σεπτέμβριο και μέχρι την έναρξη των μαθημάτων σε λειτουργούντα τμήματα:
α) για τους/τις μαθητές/τριες που παραπέμφθηκαν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, όπου αυτή προβλέπεται,
β) για τους/τις απόφοιτους Γενικού Λυκείου ή Επαγγελματικού Λυκείου οι οποίοι/ες επιθυμούν την εγγραφή τους σε Επαγγελματικό Λύκειο για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας και οι οποίοι/ες συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του προηγούμενου σχολικού έτους και γ) για τους/τις μαθητές/τριες που αδυνατούσαν να εγγραφούν για λόγους ανωτέρας βίας (π.χ. για λόγους υγείας, σοβαρούς οικογενειακούς λόγους κ.λπ.)».
Για τα Γενικά Λύκεια οι παραπάνω αιτήσεις θα κατανεμηθούν, είτε αυτόματα λόγω ανανέωσης εγγραφής, είτε από την αρμόδια Διεύθυνση Δ.Ε., την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020 από τις 09.00 έως τις 18.00.
Επιπρόσθετα, οι Δ.Δ.Ε. που έχουν διαπιστώσει λάθη στις κατανομές που πραγματοποίησαν κατά την Α΄ ή/και τη Β΄ φάση θα έχουν τη δυνατότητα να στείλουν τις διορθώσεις τους από τη Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020 και ώρα 9.00 έως και την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020 και ώρα 18.00 στο email egelhelp@minedu.gov.gr .
Εν συνεχεία, θα γίνουν οι διορθώσεις από τους διαχειριστές της εφαρμογής στο Υ.ΠΑΙ.Θ., οι οποίες θα είναι ορατές στο ΠΣ myschool μετά την επόμενη μετάπτωση όλων των απαιτούμενων δεδομένων της εφαρμογής, την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020.
Για τα Επαγγελματικά Λύκεια οι παραπάνω αιτήσεις θα κατανεμηθούν την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020 από τις 09.00 έως τις 18.00.
Οι γονείς – κηδεμόνες μαθητών/τριών ή οι ενήλικοι μαθητές/τριες μπορούν να υποβάλουν νέα αίτηση ή τροποποίηση αίτησης μόνο σε τμήματα που έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών για την λειτουργία τους και σε ολιγομελή τμήματα τα οποία έχουν εγκριθεί με απόφαση Π.Δ.Ε. ή με την υπ΄ αριθμ. 105339/Υ2/12-8-2020 Υπουργική Απόφαση (ΑΔΑ: ΩΑΦΒ46ΜΤΛΗ-ΖΩ7).
Σε ολιγομελή τμήματα τα οποία δεν έχουν εγκριθεί, καθώς και σε τμήματα που έχουν συμπληρώσει τον μέγιστο αριθμό μαθητών/τριών που μπορεί να φιλοξενήσουν, βάσει της δυναμικής που είχε δηλωθεί, δεν θα μπορεί να υποβληθεί Ηλεκτρονική Αίτηση .
Σχετικά με τις διαγραφές αιτήσεων (π.χ. για αλλαγή τομέα ή ειδικότητας κ.α.) παρακαλούμε να ληφθεί υπόψη ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τμήμα.
Οι μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες δεν ολοκλήρωσαν την εγγραφή τους εμπρόθεσμα για λόγους ανωτέρας βίας, έχουν τη δυνατότητα να προσέρχονται στη σχολική μονάδα στην οποία έχουν κατανεμηθεί με βάση την ηλεκτρονική τους αίτηση, προκειμένου ο/η Διευθυντής/ντρια να οριστικοποιήσει την αίτησή του/της, αφού ελέγξει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020 και την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2020 οι Διευθυντές/ντριες ΕΠΑ.Λ. μπορούν να οριστικοποιήσουν τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα των κατ’ εξαίρεση ηλεκτρονικών αιτήσεων.
Από την Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2020 στις 19.00, οι μαθητές/τριες και Διευθυντές/ντριες ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. θα μπορούν να ενημερωθούν για το αποτέλεσμα της κατανομής μέσω της εφαρμογής.
Επισημαίνεται ότι, τόσο οι Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., όσο και οι αρμόδιες Δ.Δ.Ε., θα πρέπει να διευκολύνουν και να ενημερώνουν τους γονείς-κηδεμόνες ή τους/τις μαθητές/τριες, αν είναι ενήλικοι/ες, προκειμένου να γνωρίζουν όλοι/ες το σχολείο φοίτησής τους.
Από τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020 και ώρα 09.00 π.μ. έως και την Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020 και ώρα 14.00 η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-εγγραφές θα είναι σε λειτουργία προκειμένου να υποβληθούν εκπρόθεσμες ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής για ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. από τους γονείς-κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή τους/τις ίδιους/ίδιες εφόσον είναι ενήλικοι/ες, βάσει της ανωτέρω ΥΑ.
Σύμφωνα με τις υποπαρ. 2 και 3 της παρ. Β του άρθρου 9 της εν λόγω ΥΑ, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει: «2. Εκπρόθεσμη εγγραφή πραγματοποιείται μετά από έγκριση του/της οικείου/ας Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έως δέκα (10) ημέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων.
Οι απουσίες των μαθητών/τριών για το χρονικό διάστημα από την έναρξη των μαθημάτων μέχρι την εκπρόθεσμη εγγραφή λογίζονται στο ακέραιο.
3. Σε κάθε περίπτωση εκπρόθεσμων εγγραφών οι μαθήτες/τριες εντάσσονται σε τμήματα που ήδη λειτουργούν. Αν αυτό δεν είναι εφικτό στη σχολική μονάδα στην οποία εντάσσεται ο/η μαθητής/τρια, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο παρόν άρθρο, ο/η μαθητής/τρια εγγράφεται σε τμήμα που ήδη λειτουργεί σε όμορο σχολείο, με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Διευκρινίζονται τα εξής:
1. Οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων, οι Συντονιστές/στριες Εκπαίδευσης Προσφύγων και οι
ασκούντες/ούσες την επιμέλεια ή κατά τον νόμο υπεύθυνοι/ες μπορούν να υποβάλουν και σε αυτήν την φάση ηλεκτρονικές αιτήσεις για μαθητές/τριες, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. Φ1α/75919/Δ4/17-6-2020 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., αφού στείλουν υπογεγραμμένη υπεύθυνη δήλωση (την οποία μπορούν να βρουν στα «Χρήσιμα Έγγραφα»), στα email egelhelp@minedu.gov.gr ή e-epal@minedu.gov.gr ,προκειμένου να τους δοθεί η συγκεκριμένη δυνατότητα από τους διαχειριστές της εφαρμογής .
2. Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν αλλαγή τύπου Λυκείου, (π.χ. από ΓΕ.Λ. σε ΕΠΑ.Λ. και το
αντίστροφο), εφόσον έχουν ήδη τοποθετηθεί σε σχολική μονάδα, δεν θα έχουν τη δυνατότητα νατροποποιήσουν την αίτησή τους μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-εγγραφές, αλλά θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση μετεγγραφής. Εξαιρούνται οι μαθητές/τριες που εξετάζονται κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου και επιθυμούν αλλαγή τύπου σχολείου. Οι εν λόγω μαθητές/τριες μπορούν να διαγράψουν την αίτησή τους και να υποβάλουν νέα.
3. Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν αλλαγή ομάδας προσανατολισμού στα ΓΕ.Λ. θα πρέπει να
απευθυνθούν στο σχολείο φοίτησής τους και να υποβάλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση μέχρι την έναρξη των μαθημάτων. Οι αλλαγές αυτές δεν θα γίνουν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-εγγραφές.
4. Οι κηδεμόνες των μαθητών/ τριών ή οι μαθητές/τριες ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. που θα υποβάλουν
εκπρόθεσμη ηλεκτρονική αίτηση (7-17 Σεπτεμβρίου 2020), θα πρέπει να την τυπώσουν και να την καταθέσουν μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά στον/στην Δ/ντή/ντρια του σχολείου προκειμένου να τη διαβιβάσει υπηρεσιακά στον/στη Δ/ντή/ντρια Δ.Δ.Ε. προς έγκριση.
Οι εκπρόθεσμες ηλεκτρονικές αιτήσεις δεν θα καταχωριστούν στο Π.Σ. myschool αυτόματα, αλλά η διαδικασία αυτή θα γίνει από τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολείων μετά την απόφαση έγκρισης από τους/τις οικείους/ες Δ/ντές /ντριες Δ.Δ.Ε. και σε κάθε περίπτωση, μετά το πέρας της προθεσμίας υποβολής εκπρόθεσμων αιτήσεων.
5. Σε αυτή τη φάση το πληροφοριακό σύστημα myschool θα είναι ενεργό για μετεγγραφές αλλά κλειδωμένο για νέες εγγραφές. Οι Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. δεν θα μπορούν να κάνουν οποιαδήποτε τροποποίηση/διαγραφή στην εφαρμογή e-εγγραφές. Ωστόσο, οφείλουν με την έκδοση των αποτελεσμάτων της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου να ενημερώσουν άμεσα το ΠΣ myschool, ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα η κατανομή των μαθητών/τριών από τις Δ.Δ.Ε. στις σχολικές μονάδες.
6. Τέλος, παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. και οι Διευθυντές/ντριες Δ.Δ.Ε. να εισέρχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-eggrafes (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr) και όχι μόνο στο διαχειριστικό περιβάλλον των Διευθυντών/ντριών, προκειμένου να ενημερώνονται για οτιδήποτε αναρτάται σχετικά από την αρμόδια Διεύθυνση του Υ.ΠΑΙ.Θ. στην πρώτη σελίδα της εφαρμογής