Μετάβαση στο περιεχόμενο
Μενού
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • Αναζήτηση
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Δημοτικό Συμβούλιο: Ενδεχόμενη μείωση των εισακτέων θα καταστρέψει τα Γρεβενά

...27/01/20210

Κραυγή αγωνίας από το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Γρεβενών πως θα ερημώσουν από φοιτητές με συνέπεια να κλείσουν τα 2 τμήματα του Πανεπιστήμιου εκεί.

Κάθε απόφαση προκαλεί ντόμινο εξελίξεων. Ειδικά σε τοπικές κοινωνίες όπου μικρές λεπτομέρειες κρίνουν την βιωσιμότητα τους οι αποφάσεις πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές και να σταθμίζουν κάθε σενάριο πιθανών επιπτώσεων. Στο δήμο των Γρεβενών το δημοτικό συμβούλιο εξέδωσε μια ανακοίνωση που μοιάζει με «διάβημα επιβίωσης» και για αυτό το παραθέτουμε αυτούσιο:

«Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έχουν καταστροφικές συνέπειες για τα περιφερειακά Πανεπιστήμια και ειδικότερα για τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στα Γρεβενά. Υπολογισμοί με βάση τα περσινά στοιχεία δείχνουν ότι η μείωση των εισακτέων στα δύο Τμήματα που λειτουργούν στα Γρεβενά μπορεί να υπερβεί το 95% και επομένως θα κλείσουν».

» Παράλληλα έχει ανακοινωθεί από την κ. Υπουργό ότι επίκειται αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας πριν την κατάθεση των φετινών μηχανογραφικών που δεν γνωρίζουμε εάν περιλαμβάνει και τα Τμήματα των Γρεβενών ή ευρύτερα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Όλα αυτά γίνονται στο μέσο της χρονιάς, με την πανδημία και την απολιγνιτοποίηση σε εξέλιξη και με μια σπουδή από μέρους του Υπουργείου που γεννά πολλές απορίες. Η δημόσια διαβούλευση των 7 ημερών (με προβλήματα λειτουργίας στο site) δεν μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστικός διάλογος.»

» Είναι προφανές ότι η λειτουργία των Πανεπιστημίων έχει τεράστιες αναπτυξιακές επιδράσεις στον τόπο που λειτουργούν. Τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας δίνουν ζωή σε μια πολύπαθη περιοχή, που πλήττεται από την ανεργία, την υποβάθμιση και την εγκατάλειψη από μέρους της πολιτείας.»

» Το κλείσιμο των Τμημάτων θα στερήσει από τα Γρεβενά κάθε προοπτική ανάπτυξης και θα φέρει την απελπισία στους πολίτες, φουντώνοντας παράλληλα το αίσθημα αδικίας. Στα Τμήματα των Γρεβενών έχουν φοιτήσει χιλιάδες παιδιά, που παρόλο που δεν έπιασαν τη λεγόμενη βάση εισαγωγής όπως την εννοεί το Υπουργείο σήμερα, είχαν στη συνέχεια αξιόλογη πορεία».

» Εκατοντάδες απόφοιτοι συνέχισαν σπουδές σε μεταπτυχιακό επίπεδο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ πολλοί εργάζονται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Αποδεικνύεται έτσι ότι δεν θα έπρεπε να τους έχει στερηθεί η δυνατότητα να σπουδάσουν λόγω βάσης εισαγωγής η οποία δημιουργείται με τεχνητό τρόπο από το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που κάθε χρόνο βάζει η οποιαδήποτε επιτροπή».

» Η οποία επιτροπή, χωρίς να έχει τη δημοκρατική νομιμοποίηση (καθώς δεν εκλέγεται από κανέναν) θα καθορίζει μέσω του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων τον αριθμό των εισακτέων κάθε χρόνο, θα καθορίζει με άλλα λόγια το αν θα ζήσει ή θα πεθάνει μια περιοχή όπως τα Γρεβενά. Κάτι τέτοιο είναι απαράδεκτο».

» Καλούμε το Υπουργείο να αποσύρει το νομοσχέδιο καθώς δεν έχει ούτε μία θετική συνέπεια για τα περιφερειακά Πανεπιστήμια και ειδικότερα για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας».

» Καλούμε το Υπουργείο να ξεκινήσει ουσιαστικό διάλογο με τα Πανεπιστήμια και τους τοπικούς φορείς, διάλογο που θα έχει τέτοια έκταση ώστε να δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να ενημερωθούν πλήρως για τις εξελίξεις. Δεν είναι δυνατόν να ψηφιστεί χωρίς διάλογο και εν μέσω της πανδημίας ένα νομοσχέδιο που θα έχει καταστροφικές επιπτώσεις σε περιοχές όπως τα Γρεβενά για δεκαετίες, ενώ θα αποκλείσει χιλιάδες παιδιά από την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μεταξύ των οποίων και παιδιά του τόπου μας. Τέλος, δεν γίνονται δεκτές θολές και αόριστες υποσχέσεις περί ρυθμίσεων και ότι »κάτι θα γίνει για σας»».

» Τα Γρεβενά δεν επαιτούν για να ζήσουν, αντίθετα απαιτούν να μην τους στερηθεί η τελευταία και μοναδική προοπτική ανάπτυξης».

» Αντιλαμβανόμαστε το βαθύτερο πρόβλημα της ελληνικής περιφέρειας. Όταν ένας ολόκληρος και σχετικά μεγάλος για τα δεδομένα δήμος της χώρας, εξαρτάται απόλυτη επιβίωση του από την λειτουργία 2 τμημάτων ενός πανεπιστημίου, τότε πολύ απλά έχουμε αποτύχει οι πάντες. Κεντρική εξουσία, τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες. Κύριοι πρέπει πάντα ένας τόπος να έχει παραπάνω από μία επιλογή οικονομικής ανάπτυξης».

» Δεν είναι φυσιολογικό να μην έχουν όλα αυτά τα χρόνια αναπτυχθεί και άλλοι τομείς της οικονομίας που να συνδράμουν στην βιωσιμότητα ενός τόπου και την ανάπτυξη του και τα πάντα να εξαρτώνται από ένα και μόνο πράγμα. Δεν γνωρίζω αν όλα όσα αναφέρει στην ανακοίνωση του το δημοτικό συμβούλιο ευσταθούν ή έχουν δόση υπερβολής, σε κάθε περίπτωση όμως οι ευθύνες της δημοτικής αρχής ώστε να αναπτύξουν τα Γρεβενά ποιες είναι; Διότι πουθενά δεν το διαβάσαμε αυτό. Για ποιους λόγους ο συγκεκριμένος δήμος στερείται εναλλακτικών πηγών εισροής κεφαλαίων;».

» Πολλά είναι τα ερωτήματα γενικότερα αναφορικά με την ελληνική περιφέρεια και την διαδικασία ερημοποίησης της που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη πολλά χρόνια. Όμως ένα είναι το σίγουρο. Πως η ελληνική περιφέρεια στενάζει και οι πάντες οφείλουν να στρέψουν το βλέμμα τους εκεί, διότι πολύ απλά Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα».

 

πηγή: https://www.tanea.gr/

Κοινοποιήστε:

  • Facebook
  • X

Μου αρέσει αυτό:

Like Φόρτωση...

Σχετικά

Κατηγορίες
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
Προηγούμενο άρθρο

Θεσσαλονίκη: Ρομπότ κάνει μάθημα σε φοιτητές (Βίντεο – Φωτ.)

Επόμενο άρθρο

ΕΜΠ: 16 θέσεις υποψηφίων διδακτόρων στη σχολή Χημικών Μηχανικών

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΜΑΣ

 

Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ
Ο Ευθύμιος Καξίρας στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο Κίμων Δρακόπουλος στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού φεστιβάλ - 2η ημέρα
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ - 1η ημέρα
Ο κ. Γιάννης Ζουγανέλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο κ. Μανώλης Κέλλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΟΠΣΥΔ: Διευκρινίσεις σχετικά με τη καταχώριση δικαιολογητικών

26/04/2025

Κ. Μητσοτάκης: Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση δεν έχουν θέση στο σύστημα εκπαίδευσης- Με ικανοποίηση άκουσα ότι θα μειωθεί η διδακτέα ύλη

26/04/2025

Το Πρότυπο Λύκειο Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

12/04/2025

Συμμετοχή των Μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

10/04/2025

Μαθηματικά, δημιουργία και έμπνευση στο 11ο ΓΕΛ Λάρισας – Εκδήλωση στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

06/04/2025

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5ο Πανελλήνιο Μαθη(μα)τικό Φεστιβάλ – «Τα Μαθηματικά Είναι Παντού»

05/04/2025

Η 1η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://www.youtube.com/watch?v=_UWm-P4F7Sc&t=174s

Η 2η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/4Ei1t4mK0P0

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/j3bmVKJUt1s

Ο Αθανάσιος Φωκάς στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/vv2lobi-L5Y

Δημοσιεύστε το άρθρο σας εδώ

“Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ”  δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί  να δημοσιεύσει το άρθρο του.

Εάν θέλετε να δημοσιευτεί το άρθρο σας αρκεί να το στείλετε στο kbourazanas@gmail.com

 

 

* Αν κάποια  εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

  • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
  • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πνευματικά δικαιώματα © 2025 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.

Θέμα Codilight απόFameThemes
%d