Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα μετατράπηκαν τα περισσότερα από τα συγγράμματα του τμήματος Μαθηματικών του Ε.Κ.Π.Α, ανοίγοντας το δρόμο σε μαθητές με σοβαρά προβλήματα όρασης να πραγματοποιήσουν το όνειρο τους για πτυχιακές σπουδές στα μαθηματικά, όπως η Ανδριάννα Σαμοϊλη που πήρε πρόσφατα το πτυχίο της και αποτελεί την πρώτη φοιτήτρια με προβλήματα όρασης που αποφοίτησε από τμήμα Μαθηματικών εδώ και 40 χρόνια.
Η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ήταν το επόμενο στοίχημα για την συγκεκριμένη ομάδα.
Το βασικό πρόβλημα ήταν ότι τα περισσότερα αρχεία, φυλλάδια και βιβλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση γράφονται με εφαρμογές γραφείου (word και mathtype).
Η κ. Όλγα Μαλεζά, φυσικός Ειδικής Αγωγής, καθηγήτρια της Ανδριάννας και αρωγός της όλης προσπάθειας δημιούργησε μια γέφυρα μεταξύ μας και σύντομα ο κ. Τσολομύτης και η ομάδα του είχαν στα χέρια τους το αρχείο μου με τα 30 Επαναληπτικά Θέματα της Γ Λυκείου. https://thanasiskopadis.blogspot.com/2018/01/30.html
Η αρχή έγινε με την μετατροπή ενός θέματος σε μορφή Latex. Η έξοδος δεν έδωσε κανένα μαθηματικό λάθος που ενδιέφερε την ομάδα.
Το επόμενο βήμα ήταν η μετατροπή όλου του αρχείου σε Latex αρχικά και σε Braille/Nemeth στη συνέχεια, η οποία χρειάστηκε κάτω από δύο ώρες με το πρόγραμμα latex2nemeth.
https://myria.math.aegean.gr/labs/dt/braille/
Η πρώτη δοκιμή μετατροπής word+mathtype σε latex και στη συνέχεια σε braille ήταν επιτυχής!
Όπως μας έγραψε ο κ. Τσολομύτης: “Με δύο ώρες δουλειά ενός τεχνικά καταρτισμένου ανθρώπου, ένας μαθητής με πρόβλημα όρασης έχει ένα νέο βιβλίο να διαβάσει που θα του κρατήσει συντροφιά για μήνες”.
Το αρχείο των 30 Επαναληπτικών Θεμάτων, το πρώτο αρχείο μαθηματικών (εκτός των σχολικών βιβλίων του Κ.Ε.Α.Τ.) Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Braill/Nemeth, χωρίς σχήματα και πίνακες μονοτονίας.
Το αρχείο το μετέτρεψα σε pdf , ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους βλέποντες συναδέλφους. Δεν έχει αξία για κάποιον με προβλήματα όρασης. Αυτό που χρειάζεται είναι η αρχική μορφή του αρχείου σε odt και με εγκατεστημένο το πρόγραμμα odt2braill στο LibreOffice στέλνεται στον ειδικό εκτυπωτή (embosser).
Συγχαρητήρια στην ομάδα του Πανεπιστημίου Αιγαίου και σε όλους τους εμπλεκόμενους!
Το μέλλον είναι πολύ ελπιδοφόρο, αφού έπεται συνέχεια!