Το μετέωρο βήμα της μαθητείας

Κυριολεκτικά στο «παρά πέντε»  – αρχές Δεκέμβρη-, γίνεται δυνατόν να λειτουργήσουν έστω  λίγο λιγότερα από τα μισά τμήματα μαθητείας (180 από περίπου 400) .

Του Ανδρέα Παπαδαντωνάκη, ειδικού γραμματέα της ΟΛΜΕ

Η χθεσινή μόλις πρόσληψη 146 αναπληρωτών ΕΣΠΑ αναμένεται να βελτιώσει την εικόνα και να καλύψει μερικώς τις προσδοκίες περίπου 4.000 μαθητών που έχουν εγγραφεί στα τμήματα μαθητείας.

Αρκεί όμως αυτό;

Γιατί ένας πετυχημένος θεσμός που κέρδισε την εμπιστοσύνη των μαθητών και το ενδιαφέρον των εργοδοτών,  που ενισχύεται με σημαντικές επιδοτήσεις από ευρωπαϊκούς πόρους, χρειάζεται να σχοινοβατεί μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας;

Πώς γίνεται να τίθεται εν αμφιβόλω  η λειτουργία ενός θεσμού που αναβαθμίζει την εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και ενισχύει τη ροή των μαθητών  στην Επαγγελματική εκπαίδευση;

Στο ξεκίνημα της φετινής χρονιάς 70 μόνο από τα 400 τμήματα μαθητείας ήταν σε θέση να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους, αφού μόνο σε τόσα υπήρχαν μόνιμοι εκπαιδευτικοί που μπορούσαν να καλύψουν τις απαιτούμενες ώρες.

Η τάξη μαθητείας γίνεται και αυτή φέτος, θύμα της απουσίας των αναγκαίων πιστώσεων για την  πρόσληψη εκπαιδευτικών.

Και είναι  αυτή η απουσία πιστώσεων που οδήγησε  σε μαζικές συγχωνεύσεις  τμημάτων  για την εξοικονόμηση προσωπικού που κατά προτεραιότητα διατέθηκε για την κάλυψη των κενών στη Γ΄ Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου.

Το μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας πέρασε σε δεύτερο πλάνο.

Το διαχρονικό πρόβλημα  της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού απειλεί ένα θεσμό που όπως και αρκετοί άλλοι,  στηρίζεται στη φιλοτιμία και στην υπερπροσπάθεια συγκεκριμένων ανθρώπων και των εκπαιδευτικών.

Η τάξη μαθητείας όμως,  που είναι απόλυτα αναγκαία για τους μαθητές, την επαγγελματική εκπαίδευση και την αγορά εργασίας  είναι πολύ σοβαρό θέμα για να αφεθεί στην τυχαιότητα των συγκυριακών επιλογών της πολιτικής ηγεσίας.

Είναι άμεση ανάγκη  η έναρξη  μίας διαβούλευσης στην οποία όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς – εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κοινωνικοί εταίροι, διοίκηση  και κυρίως οι  ενεργοί εκπαιδευτικοί- θα καταθέσουν  προτάσεις  που θα  θωρακίσουν και θα  διασφαλίσουν τη μόνιμη και απρόσκοπτη λειτουργία του θεσμού στο παρόν και στο μέλλον

πηγή: https://www.in.gr/

Απάντηση