Κεραμέως: Από τους νέους πίνακες οι προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή

«Θα συνεχίσουμε τους διορισμούς στην εκπαίδευση για να φύγουμε και από τη στρεβλή εφαρμογή του θεσμού του αναπληρωτή εκπαιδευτικού»

Από τους νέους πίνακες που θα βγάλει το ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή πολύ σύντομα, θα γίνουν οι επόμενοι διορισμοί, όπως εκτίμησε σήμερα η υπουργός Παιδείας κ.Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στο ραδιόφωνο Real fm.

Η κ.Κεραμέως ανέφερε ότι πιστεύει πως πολύ σύντομα  οι πίνακες της Ειδικής Αγωγής θα ανοίξουν από το ΑΣΕΠ και οι νέοι διορισμοί θα γίνουν από τους νέους πίνακες, ενώ πρόσθεσε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνουν και πρόσθετοι διορισμοί στην εκπαίδευση, ώστε να «φύγουμε από τη στρεβλή εφαρμογή του θεσμού του αναπληρωτή εκπαιδευτικού»

Ακόμα η κ.Κεραμέως ανέφερε ότι η επιδότηση ρεύματος στους φοιτητές θα γίνει χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, θα έχει αναδρομική ισχύ από τον Ιανουάριο και ετοιμάζεται η υπουργική απόφαση.

Τέλος για τα πανεπιστήμια ανέφερε ότι ετοιμάζονται 200 ξενόγλωσσα Τμήματα σπουδών, ετοιμάζονται τα λεγόμενα «βιομηχανικά διδακτορικά», έρχεται το εσωτερικό Erasmus και τα διπλά πτυχία, ενώ διευρύνονται οι συνεργασίες με κορυφαία ιδρύματα του εξωτερικού. Τέλος,  ανέφερε ότι ήδη 140 παιδιά από την Ουκρανία έχουν εγγραφεί σε Ελληνικά σχολεία κι ότι ήδη έχουν κατατεθεί 7.000 αιτήσεις εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία.

Ακολουθεί όλη η συνέντευξη της κ.Κεραμέως

Για την επιδότηση ρεύματος στους φοιτητές:

Θα γίνει χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, εντάσσεται σε συνολικό πλέγμα ρυθμίσεων στήριξης, θα έχει αναδρομική ισχύ από τον  Ιανουάριο, αφορά όλους τους φοιτητές που έχουν φοιτητική κατοικία και θα υπάρχει ειδικό πεδίο για συμπλήρωση στη φορολογική δήλωση και θα εκδοθεί υπουργική απόφαση με όλες τις λεπτομέρειες. Δε θα μπορούσαν οι φοιτητές να μείνουν εκτός πλαισίου στήριξης.

Πόσα παιδιά απο Ουκρανία έχουν ενταχθεί στην εκπαίδευση;

Τις τελευταίες μέρες έχουμε μεγάλο κύμα με πολλούς πρόσφυγες. Το ζητούμενο είναι αν θα μείνουν στη χώρα η θα επιστρέψουν. περιμένουν αν δουν τις εξελίξεις γιατί αυτό έχει επίπτωση και στο σχολείο. Εχουμε παντως εναν σημαντικό κύμα προσφύγων που εγγράφονται στα σχολεία κι εμείς ανοίγουμε την αγκαλιά μας για να γραφτούν. Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς, τα στελέχη και τη Γιούνισεφ που μας στηρίζουν. Εχουμε συστήματα διερμηνείας που βοηθούν τους γονείς, αλλά και διερμηνείς στα σχολεία. Επίσης εχουμε προσλάβει προσωπικό για την ενσωμάτωση των παιδιών αυτών. Ηδη έχουν εγγραφεί 140 παιδιά στα σχολεία μας σε όλη την Ελλάδα, και βρέθηκα προχτές σε ένα σχολείο στη Ραφήνα και ήταν συγκινητική και η στάση των προσφύγων αλλά και τα δικά μας παιδιά που τους μαθαίνουν τα δικά μας παιχνίδια κι εκείνα μαθαίνουν στα δικά μας παιδιά τα δικά τους παιχνίδια.

Για νομοσχέδιο που ετοιμάζεται για τα πανεπιστήμια και το εσωτερικό Erasmus:

Είναι μια ρύθμιση που έχει στόχο να ανοίξει ορίζοντες παιδιών που καλούνται στα 17-18 να κάνουν σημαντικές επιλογές για μέλλον τους, ενώ μπορεί να μην έχουν κατασταλάξει όλοι. Προβλέπει ότι ένας φοιτητής της Νομικής πχ, θα μπορεί να πάει για ένα εξάμηνο σε άλλο πανεπιστήμιο, άλλη σχολή οποιαδήποτε, πχ Οικονομικά, η από καλών τεχνών στην Αρχιτεκτονική, ώστε να ανοίξουν οι ορίζοντες. Διεπιστημονική προσέγγιση. Θα επαφίεται στα παιδιά αν θα θελήσουν να αξιοποιήσουν ή όχι τη δυνατότητα. Επίσης θα προβλέπεται ότι οι φοιτητές θα μπορούν να παίρνουν μαθήματα από άλλες σχολές και Τμήματα, μέχρι ένα 10% του προγράμματος σπουδών τους, και ρυθμίσεις για στενότερες συνεργασίες ΑΕΙ με ιδρύματα του εξωτερικού, με δυνατότητα να ιδρύσουν τα πανεπιστημιά μας παραρτήματα στο εξωτερικό, μια εξωστρέφεια, μια ευρύτερη συνεργασία.

Διπλά πτυχία; Θα παρακολουθεί κάποιος δύο σχολές;

Θα μπορούν να εκπονούνται προγράμματα σπουδών δύο πανεπιστημίων, ή δύο Τμημάτων πανεπιστημίων. Και θα μπορούν να οδηγούν σε δύο πτυχία, με συγκεκριμένους όρους. Η προσέγγιση είναι η εξωστρέφεια των συνεργειών. Επίσης υπάρχει εμφαση στη μεγαλύτερη σύνδεση με την αγορά εργασίας. Προβλέπουμε για πρώτη φορά ένα πλήρες πλαίσιο για βιομηχανικά διδακτορικά, που εκπονούνται σε συνεργασία με επιχειρήσεις και τη βιομηχανία, προκειμένου η έρευνα να έχει απτά αποτελέσματα στο πεδίο.

Για τα αγγλόφωνα Τμήματα στα ΑΕΙ, μετά την έξοδο Αγγλίας:

Υπάρχει έμφαση στο κομμάτι αυτό. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο υπήρχαν αρκετά, όμως απελευθερώσαμε και τα προπτυχιακά, αρκεί να σας πω ότι από την εφετινή χρονιά λειτουργεί για πρώτη φορά στη χώρα μας αγγλόφωνη Ιατρική στο Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης. Και σκεφτείτε ότι η ιατρική ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2021, εν μεσω covid με 60 θέσεις, και είχε πάνω από 1000 ενδιαφερόμενους. Ακολούθησε η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, ακολουθούν κι άλλες Ιατρικές. Υπάρχει μεγάλο πεδίο για δράση των πανεπιστημίων.

Βλέπω ότι φέτος οι Ελληνες φοιτητές που δήλωσαν σε βρετανικά ΑΕΙ είναι 47% λιγότεροι από πέρυσι…

Υπάρχει σαφής μείωση του φοιτητικού δυναμικού στο Η.Β μετά το brexit. Τα δικά μας ΑΕι συνεργάζονται πλέον με παρα πολλά ξένα ιδρύματα ολοένα και περισσότερο, με Αμερική και Ευρώπη και με κορυφαία πανεπιστήμια. Αυτό σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες για τα παιδιά μας. Παράδειγμα, το ΕΜΠ έχει ξεκινήσει συνεργασία ενός διπλού πτυχίου με το πανεπιστήμιο Κολάμπια της Ν.Υόρκης. Αυτό σημαίνει ότι οι φοιτητές που θα εισαχθούν στη σχολή, θα μπορέσουν ένα μέρος των σπουδών τους να το κάνουν στις ΗΠΑ και γίνεται και μια προσπάθεια για υποτροφίες, κι αυτό θα τους οδηγήσει σε 2 πτυχία. Αρα δίνουμε περισσότερες ευκαιρίες στα παιδιά μας για το μελλον τους.

Μπορούμε να γίνουμε πόλος έλξης για ξένους φοιτητές όπως η Κύπρος;

Οταν έχουμε 1000 ενδιαφερόμενους για 60 θέσεις Ιατρικής είμαστε σε καλό δρόμο, αν και έχουμε δρόμο γιατί παρα πολλά χρόνια τώρα δεν διεκδικούσαμε τη θέση που άξιζε στα πανεπιστήμια μας στο διεθνή χάρτη. Δεν είναι τυχαίο οτι κορυφαία ξένα ΑΕΙ θέλουν να συνεργαστούν με τα δικά μας. Πριν λίγο καιρό βγαλαμε πρόγραμμα 20 εκ. ευρώ για τη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων μας για ενίσχυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων. Ξέρετε πόσα ενεγράφησαν; 200 ξενόγλωσσα των ελληνικών ΑΕΙ ζήτησαν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ. Μόνο οφέλη μπορούμε να έχουμε από μια τέτοια διεύρυνση.

Πρότυπα και Πειραματικα:

Ηταν δέσμευση της κυβέρνησης η επαναφορά του θεσμού και η ενίσχυσή τους. Απο 60 τέτοια σχολεία το 2019 έχουμε παει στα 120, με τουλάχιστον ένα σε κάθε περιφέρεια χώρας. Ηδη τα 112 λειτουργούν και προστίθενται 8 από επόμενη χρονιά. Αυτό τον καιρό γίνονται οι εγγραφές και να σας πω ότι τις 3 πρώτες μέρες είχαμε σχεδόν 7.000 υποψηφιότητες. Στα Πειραματικά η εισαγωγή γίνεται με κλήρωση, στα δε Πρότυπα με εξετάσεις στο τελος 6ης Δημοτικού. Είναι εξαιρετικά δημόσια σχολεία στα οποία ουσιαστικά επιλεγονται και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.

Για προκήρυξη Ειδικής Αγωγής: Θα έχουμε προσωρινούς πίνακες πριν από τον Αύγουστο; Πότε θα βγει η προκήρυξη;

Οι πίνακες Ειδικής Αγωγής λήγουν τον Αύγουστο και είμαστε σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ εδώ και πολύ καιρό για να ανοίξουν οι πίνακες. Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα ανοίξουν από το ΑΣΕΠ, με στόχο οι προσλήψεις να γίνουν από τους νέους αυτούς πίνακες ενώ συνεχίζονται  και οι προσπάθειες με το Υπουργείο Εσωτερικών για πρόσθετους διορισμούς στην εκπαίδευση. Ξέρετε ότι επί 12 χρόνια δεν είχαν γίνει διορισμοί και η κυβέρνησή μας διόρισε 16.200 εκπαιδευτικούς και πρέπει να συνεχίσουμε για να φύγουμε και από τη στρεβλή εφαρμογή του θεσμού του αναπληρωτή εκπαιδευτικού.

Πότε; Τα οργανικά κενά μόνο των δασκάλων αγγίζουν τις 4.000…

Πέρυσι είχαμε υπολογίσει 5.200 διορισμούς και τελικά κάναμε 11.700. Στο πνεύμα αυτό σκοπεύουμε να συνεχίσουμε, δηλαδή τη διασικασία νέων διορισμών για να καλύψουμε ανάγκες και να κάνει ο αναπληρωτής αυτό που λέει η λέξη, να αναπληρώνει σε περίπτωση εκτακτης ανάγκης κι όχι να αναπληρώνει για 5-10 έτη.

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ 2008: Τι θα κάνετε;

Αυτός ο διαγωνισμός έβγαλε κάποιους πίνακες και εξαντλήθηκαν με βάση τις τότε θέσεις οι διορισμοί που μπορούσαν να γίνουν τότε.

Για όσους δεν προσέφυγαν στα δικαστήρια;

Εχει κριθεί αυτά και στα διοικητικά δικαστήρια. Εμείς γενικά θέλουμε να στηρίξουμε την εκπαιδευτική κοινότητα. Στο πλαίσιο νομιμότητας ότι μπορούμε να κάνουμε θα το κάνουμε.

Ακούστε το ηχητικό:

https://media.real.gr/filesystem/Multimedia/mp3/22-03-2022_Nikh_Keramevs-Xatzhnikolaoy-Makrh_id63287.mp3

Πηγή: alfavita.gr

Απάντηση