Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, διοργανώνει διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα: «Η διδασκαλία της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» η οποία θα πραγματοποιηθεί :
Σάββατο 2 Απριλίου και ώρες 10:00-14:00.
Απευθύνεται σε στελέχη εκπαίδευσης, μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ03 αλλά και σε όποιον ενδιαφέρεται για τη διδασκαλία και τη μάθηση της Γεωμετρίας. Η εν λόγω εκδήλωση αποσκοπεί στην ανάδειξη της σημασίας της διδασκαλίας της Ευκλείδειας Γεωμετρίας τόσο στη διατύπωση και αξιολόγηση εικασιών και την ανάπτυξη του αποδεικτικού συλλογισμού στους μαθητές και τις μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όσο και στη χρησιμότητά της στην καθημερινότητα των μελλοντικών πολιτών. Θα σκιαγραφηθούν: η παρούσα κατάσταση του μαθήματος, οι αλλαγές του Νέου Προγράμματος Σπουδών και κριτικές επισημάνσεις για βελτίωση της διδακτέας ύλης. Θα παρουσιαστούν: σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις Δυναμικής Γεωμετρίας για την καλύτερη κατανόηση των εννοιών, διδακτικά παραδείγματα και διερευνήσεις από σχολικές τάξεις.
Η τηλεσυνάντηση επιδιώκει την ενημέρωση και τον διάλογο της εκπαιδευτικής κοινότητας και την υποστήριξη των διδασκόντων στην προσπάθεια αναβάθμισης της Γεωμετρικής Παιδείας. Φιλοδοξεί να αποτελέσει αφορμή αναστοχασμού της εκπαιδευτικής πράξης και να συγκομίσει γόνιμες προτάσεις για τη βελτίωση της διδασκαλίας του μαθήματος.
Υπό αυτό το πρίσμα, έχουμε δημιουργήσει ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής και υποβολής ερωτημάτων, στην οποία μπορείτε να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας και να υποβάλετε σχετικά ερωτήματα προς τους εισηγητές μέχρι την Τετάρτη 30 Μαρτίου και ώρα 22:00 επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://forms.gle/zmB7ridyFfiKP9gy7
Τα ερωτήματα θα απαντηθούν από τους προσκεκλημένους ομιλητές.
Οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης που επιθυμούν βεβαίωση παρακολούθησης[1]θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στη φόρμα επιβεβαίωσης παρακολούθησης:
https://forms.gle/pPfU4ZDb778S2tJ57
χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) της εγγραφής τους. Η φόρμα αυτή θα ενεργοποιηθεί κατά τη διάρκεια της επιμορφωτικής εκδήλωσης.
Η επιμορφωτική εκδήλωση θα προβάλλεται απευθείας, σε ζωντανή μετάδοση (live-streaming) από το YouTube. Για να την παρακολουθήσετε δεν έχετε παρά να επιλέξετε το κανάλι της ΠΔΕ Αττικής στο YouTube :
https://www.youtube.com/c/ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
Η συμμετοχή στο διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο είναι προαιρετική.
Σύντομη περίληψη των εισηγήσεων.
Εισήγηση: «Σκέψεις για τη διδασκαλία της Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
Γεωργία Πετροπούλου, Σύμβουλος Α’ Μαθηματικών, ΙΕΠ.
Κωνσταντίνος Στουραΐτης, Σύμβουλος Α’ Μαθηματικών, ΙΕΠ.
Η Γεωμετρία θεωρείται από τους κλάδους των μαθηματικών που κατ’ εξοχήν καλλιεργούν τη μαθηματική σκέψη (ανάλυση και σύνθεση), μυούν στην αποδεικτική διαδικασία, οξύνουν την παρατήρηση, τη φαντασία και την ακρίβεια. Οι οδηγίες διδασκαλίας δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη αυτών των χαρακτηριστικών της διδασκαλίας της Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Βέβαια, θεωρείται επιβεβλημένη η περαιτέρω ενίσχυσή τους. Τα νέα Προγράμματα Σπουδών και η πιλοτική τους εφαρμογή αναδεικνύουν τα παραπάνω δημιουργώντας ένα ρεαλιστικό υπόβαθρο για τα σχολικά βιβλία Γεωμετρίας που θα συγγραφούν.
Εισήγηση: «Ο ρόλος και η συμβολή των ψηφιακών δομημάτων σε αποδεικτικές και διερευνητικές διαδικασίες στην Ευκλείδεια Γεωμετρία».
Ματθαίος Τσιλπιρίδης, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, Α΄ Αρσάκειο Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης.
Η σημασία των αναπαραστάσεων στα Μαθηματικά για τη σχεσιακή κατανόηση, είναι αδιαμφισβήτητα αποδεκτή. Στην περίπτωση διαμεσολάβησης λογισμικών δυναμικής Γεωμετρίας, οι αναπαραστάσεις μπορούν να αποκτήσουν πρόσθετη διδακτική και παιδαγωγική σημασία, δεδομένου του δυναμικού χειρισμού εφαρμογών τους αλλά και της δυνατότητας σύνθεσης πολλαπλών μορφών τους. Στην ημερίδα, θα παρουσιαστούν επιλεγμένα παραδείγματα ψηφιακών δομημάτων για το Γυμνάσιο και το Λύκειο, με στόχο να αναδειχθεί η συμβολή τους σε αποδεικτικές και διερευνητικές διαδικασίες στην Ευκλείδεια Γεωμετρία.
Εισήγηση: «Η Ευκλείδεια Γεωμετρία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Στόχοι και προτάσεις βελτίωσης της Διδακτικής της».
Εμμανουήλ Βάλβης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών, 3ο ΠΕΚΕΣ Αττικής.
Η εισήγηση έχει αντικείμενο τη Διδασκαλία της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχει στόχο: α) να επιχειρήσει να αναδείξει τη συμβολή της στην καλλιέργεια της Μαθηματικής Παιδείας και την ανάπτυξη συλλογισμών, β) να εξετάσει τη συμβολή της στην κατανόηση της ύλης που μπορεί να έχει η χρήση της Δυναμικής Γεωμετρίας και γ) να καταθέσει Προτάσεις για τη βελτίωση τόσο της διδακτέας ύλης όσο και του διδακτικού βιβλίου, με χρήση παραδειγμάτων.
Εισήγηση: «Προβλήματα διδασκαλίας και προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο».
Γιάννης Θωμαΐδης, τ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών.
Στην εισήγηση θα επιχειρήσουμε μία ανάλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η διδασκαλία της Ευκλείδειας Γεωμετρίας, λαμβάνοντας υπόψη αποτελέσματα ερευνών που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα αλλά και συμπεράσματα μακροχρόνιας διδακτικής και καθοδηγητικής εμπειρίας. Η μελέτη αυτών των προβλημάτων αναδεικνύει ορισμένες βασικές προϋποθέσεις για την αναβάθμιση του μαθήματος, οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τόσο κατά την πιλοτική
εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών όσο και κατά τη συγγραφή των νέων διδακτικών βιβλίων που θα ακολουθήσει.
Εισήγηση: «Η αναβάθμιση της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθηματικών».
Θεοδόσιος Ζαχαριάδης, Ομότιμος Καθηγητής του Τμήματος Μαθηματικών του Ε.Κ.Π.Α.
Τις τελευταίες δεκαετίες ο ρόλος της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στα σχολικά μαθηματικά είναι υποβαθμισμένος. Ιδιαίτερα στο Λύκειο, η διδασκαλία της ουσιαστικά αποτελεί μια τυπική διαδικασία. Με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών επιχειρείται αναβάθμιση αυτού του ρόλου. Αντικείμενο της εισήγησης είναι οι λόγοι για τους οποίους κρίθηκε αναγκαία αυτή η αναβάθμιση, καθώς και πως αυτή προωθείται μέσα από το νέο Πρόγραμμα Σπουδών.