Βαθμολογίες Πανελληνίων: Οι πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα

Από δείγμα περίπου 500 γραπτών, το 78% των υποψηφίων των Οικονομικών Σχολών έγραψε κάτω από τη βάση, το ίδιο και το 40% των εξεταζόμενων στα Μαθηματικά, αλλά και τα περισσότερα γραπτά σε Αρχαία και Βιολογία.

Τα πρώτα στοιχεία με τις βαθμολογίες των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις παρουσιάζει το «ΘΕΜΑ». Σύμφωνα με πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, ο αριθμός των αριστούχων εμφανίζεται μειωμένος σε σχέση με πέρυσι, ενώ περισσότεροι είναι οι υποψήφιοι που βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση. Το γεγονός αυτό, που βασίζεται σε ένα ικανό και αντιπροσωπευτικό δείγμα, αφορά και τα 4 Επιστημονικά Πεδία, τουλάχιστον στις περιζήτητες σχολές, με υποχώρηση των βάσεων στο 1ο (Θεωρητικές Σχολές) και στο 4ο Πεδίο (Οικονομικά). Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές Επιστήμες) διαγράφεται πτωτική τάση, ενώ μεγαλύτερη είναι στο 3ο (Σπουδές Υγείας).

Οι βαθμολογίες

Πτώση στις βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων δείχνουν τα γραπτά των υποψηφίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, από δείγμα περίπου 500 γραπτών από τα βαθμολογικά κέντρα προκύπτει:

■ Για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Επιστήμες)

Μόνο 6 γραπτά στα Αρχαία Ελληνικά βαθμολογήθηκαν με άριστα στην κλίμακα 86-95. Επίσης, λείπουν οι μεσαίες βαθμολογίες, αφού οι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν βαθμούς κάτω από τη βάση.

Στα Λατινικά 5 γραπτά βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ η πλειονότητα των γραπτών έλαβε χαμηλότερες βαθμολογίες από τις αντίστοιχες περσινές. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα γραπτά των Λατινικών έχουν περισσότερες βαθμολογίες κάτω από τη βάση από την Κοινωνιολογία, μάθημα στο οποίο εξετάστηκαν πέρυσι οι υποψήφιοι. Η Ιστορία, σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα, συγκεντρώνει την ίδια βαθμολογία με πέρυσι.

Στο μάθημα της Εκθεσης οι βαθμολογίες κυμαίνονται μεταξύ 8-12, ενώ πέρυσι οι αντίστοιχες ήταν 10-14, δηλαδή παρά τις αρχικές εκτιμήσεις των μαθητών ότι ήταν εύκολο το θέμα, οι βαθμολογίες, τουλάχιστον έως τώρα, είναι χειρότερες από πέρυσι.

■ Για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες)

Στα Μαθηματικά το 40% των γραπτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες από βαθμολογικά τμήματα, έπεσε κάτω από τη βάση, ενώ οι άριστες βαθμολογίες μεταξύ 17-20 είναι λιγότερες από πέρυσι. Στη Φυσική οι βαθμολογίες φαίνεται ότι διαμορφώνονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Καλύτερες επιδόσεις από τις αντίστοιχες περσινές είναι μέχρι στιγμής οι βαθμολογίες στη Χημεία.

■ Για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας)

Στη Βιολογία οι αριστούχοι είναι λιγότεροι από πέρυσι. Στα υπόλοιπα μαθήματα, όπως φαίνεται, δεν τους έφτασε ο χρόνος να απαντήσουν ολοκληρωμένα. Η γενική εικόνα, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, είναι ότι τα περισσότερα γραπτά βαθμολογήθηκαν με βαθμούς κάτω από τη βάση.

■ Για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής)

Το 78% των γραπτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, είναι κάτω από τη βάση, την ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν στο 75%. Η Οικονομία ίδια με πέρυσι, η δε Πληροφορική χειρότερη.

Γκρέμισμα βάσεων στο 1ο και το 4ο Πεδίο από τα ρετιρέ έως και τις πιο χαμηλόβαθμες σχολές διαβλέπει ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, καθηγητής Γιάννης Βαφειαδάκης. Εκτιμά μάλιστα ότι στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο θα υπάρχει πτώση, ενώ στο 3ο Πεδίο μια ελαφρώς πτωτική τάση, ο αντίκτυπος της οποίας θα επηρεάσει ακόμα και την Ιατρική. Οπως σημεώνει ο κ. Βαφειαδάκης, «αποδεικνύεται ότι οι Πανελλαδικές δεν είναι διάβασμα μιας χρονιάς, αλλά συστηματικής μελέτης σε όλο το λύκειο».

Ως συμπέρασμα από τη φετινή εικόνα των γραπτών, πάντα σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, καταδεικνύεται ότι οι μαθητές ξέρουν την τεχνική αλλά δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις απαντήσεις, καθώς δεν έχουν την εμπειρία των εξετάσεων.

«Η πανδημία αποτυπώνεται στα γραπτά», λένε οι πρώτες πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα. Πώς γίνεται αυτό; Πολλοί χαμηλοί βαθμοί, που μεταφράζεται, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, στο ότι οι μαθητές «διάβασαν, αλλά δεν μπορούν να αποδώσουν, καθώς δεν έχουν συνηθίσει στις εξετάσεις, δεν ξέρουν πώς να συμπεριφερθούν σε αυτές».

Είσαι Υποψήφιος Φοιτητής; Θες να μείνει ενημερωμένος για τα Αποτελέσματα (Πανελληνίων, Βάσεων), εκτιμήσεις βάσεων, υποβολή μηχανογραφικού, εγγραφές στα Πανεπιστήμια, αναζήτηση φοιτητικής κατοικίας τότε συντονίσου κι εσύ στην ειδική σελίδα ενημέρωσης στο facebook πατώντας εδώ και στο viber εδώ.

Επιπλέον Εκτιμήσεις Ανά Μάθημα

Τα Μαθηματικά αναδεικνύονται στον μεγάλο ρυθμιστή της φετινής εξεταστικής διαδικασίας για τα ΑΕΙ, καθώς ο αυξημένος βαθμός δυσκολίας «ρίχνει» τους υποψηφίους του 4ου Επιστημονικού Πεδίου (Οικονομικών Σπουδών και Σπουδών Πληροφορικής), επηρεάζοντας ταυτόχρονα και εκείνους του 2ου Επιστημονικού Πεδίου (Θετικών Επιστημών).

Μιλώντας στα «Νέα», βαθμολογητές κάνουν λόγο ακόμα και για ιστορικό… χαμηλό στο συγκεκριμένο μάθημα, με το ποσοστό όσων έγραψαν κάτω από 10 να φτάνει το 80%-85% στο 4ο Πεδίο και το 60%-65% συνολικά. Το διαφαινόμενο Βατερλό, πάντως, επαναφέρει το αίτημα για εξέταση των υποψηφίων του 2ου και του 4ου πεδίου σε διαφορετικά θέματα και βιβλία στα Μαθηματικά και όχι σε ίδια, όπως γίνεται σήμερα. Κατά τα άλλα, μετά την πρώτη «κανονική» εξεταστική περίοδο σε τρία χρόνια, οι βάσεις αναμένεται να κινηθούν πτωτικά, όπως και οι βαθμοί των υποψηφίων στα εξεταζόμενα μαθήματα. Συνολικά αναμένεται πτώση των βάσεων για τα ΑΕΙ, η οποία θα καταγραφεί κυρίως στο 4ο πεδίο. Από την εικόνα αυτή φαίνεται ότι «γλιτώνει» μόνο το 3ο επιστημονικό πεδίο των επιστημών Υγείας με μικρές αυξομειώσεις.

Νεοελληνική Γλώσσα

Έμπειρος βαθμολογητής από μεγάλο βαθμολογικό κέντρο της πρωτεύουσας (που βαθμολογεί γραπτά της περιφέρειας) αναφέρει ότι οι επιδόσεις των υποψηφίων θα είναι φέτος λίγο καλύτερες από τις αντίστοιχες περυσινές, και αυτό γιατί τα θέματα στη Λογοτεχνία που συνεξεταζόταν ήταν πιο βατά.

Μαθηματικά

Ο βαθμολογητής και έμπειρος καθηγητής Αλέξανδρος Αλεξανδρής αναφέρει ότι η εικόνα που ο ίδιος έχει συναντήσει δείχνει ότι αναμένεται ένα «θεόρατο ποσοστό υποψηφίων με βαθμολογίες κάτω από τη βάση». Όπως εξηγεί, τα θέματα, εκτός από πολύ απαιτητικά, ήταν διαφορετικής φιλοσοφίας από αυτή που είχαν συνηθίσει οι υποψήφιοι. «Κρίνω ότι δεν έπρεπε να γίνει αυτή η στροφή, ειδικά φέτος, που εξετάστηκαν παιδιά τα οποία δεν είχαν καμία εμπειρία οργανωμένων εξετάσεων» λέει. Όπως εκτιμάει, ο πανελλαδικός μέσος όρος των βαθμολογιών θα είναι αρκετά χαμηλότερος από πέρυσι, με μια συμπίεση πολλών υποψηφίων στη βαθμολογική κλίμακα ως το 15 και πολύ περισσότερα γραπτά κάτω από το 10.

Φυσική

Ο επίσης έμπειρος βαθμολογητής σε μεγάλο βαθμολογικό κέντρο της χώρας Χρήστος Παπακωνσταντίνου εξηγεί ότι τα θέματα που επελέγησαν ήταν επιστημονικά σωστά και απαιτούσαν κριτική σκέψη. Ωστόσο, αναφέρει ότι «φέτος είχαμε τα παιδιά-θύματα της τηλεκπαίδευσης, οπότε τα δεδομένα ήταν διαφορετικά». «Το τρίτο θέμα, το οποίο έδινε μάλιστα 25 μόρια, βασιζόταν στην ύλη της Β’ Λυκείου – μίας χρονιάς που για τους συγκεκριμένους υποψηφίους εξελίχθηκε ολόκληρη μέσα στα σπίτια και από τους υπολογιστές» τονίζει. Έχοντας διορθώσει ως σήμερα περισσότερα από 130 γραπτά, όπως λέει, μόνο τα πέντε περιείχαν σαφείς και σωστές απαντήσεις στα θέματα που εξέταζαν την κριτική σκέψη. Σε πολλές περιπτώσεις, συνεχίζει, οι υποψήφιοι δεν μπορούσαν να απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις κατανόησης και απαντούσαν σε άλλες δυσκολότερες, γεγονός που δείχνει ότι η κατανόηση του μαθήματος μέσα στην τάξη δεν είναι απλή υπόθεση. Αναμένεται να καταγραφούν γραπτά με βαθμολογίες γύρω ή και κάτω από τη βάση σε ποσοστό 50%.

Χημεία

Η βαθμολογήτρια Παναγιώτα Στεφανίδου αναφέρει ότι τα θέματα «έδιναν στον υποψήφιο τη δυνατότητα να φτάσει εκεί που άξιζε». Οι επιδόσεις αναμένεται να είναι καλύτερες από πέρυσι, ανεβάζοντας το βαθμολογικό όριο των τμημάτων που επηρεάζουν ή συγκρατώντας την πτώση που θα δημιουργήσουν οι επιδόσεις σε άλλα μαθήματα. Βέβαια, όπως υπογραμμίζει, «για να ξεπεράσεις το 80 στην κλίμακα του 100 χρειαζόταν καλή προετοιμασία. Μόρια στέρησαν από πολλούς υποψηφίους οι αιτιολογήσεις στα ερωτήματα που ζητούνταν». Πάντως, παρότι το μάθημα αναμένεται να φέρει γενικά καλύτερες επιδόσεις, θα έχει αυξημένο αριθμό γραπτών κάτω από τη βάση σε σχέση με εκείνα του προηγούμενου έτους.

Βιολογία

Ο Λευτέρης Χατζηλάρης, βαθμολογητής σε κέντρο της πρωτεύουσας, λέει ότι τα θέματα ήταν δυσκολότερα από πέρυσι, άρα οδηγούν σε χαμηλότερες επιδόσεις. «Στα 30 μόνο τρία καταγράφονταν στην κατηγορία άνω του 90 στην κλίμακα του 100. Και πάνω από 95 θα έλεγα μόνο το ένα. Δυστυχώς, πολλά γραπτά ήταν απογοητευτικά. Φαίνεται το πόσο έχει επηρεάσει η αποχή από τη διά ζώσης εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα στη δυσκολία με την οποία εκφράζονται οι νέοι μας σήμερα» σχολιάζει. Οι εκτιμήσεις δείχνουν συνωστισμό στις βαθμολογίες μεταξύ 45-70 στην κλίμακα του 100.

Αρχαία Ελληνικά

Τα θέματα φέτος ήταν πολύ απαιτητικά και οδηγούν σε πτώση των υψηλών βαθμολογιών. Οι αριστούχοι αναμένεται να είναι αισθητά λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι και οι αποτυχόντες πολύ περισσότεροι.

Λατινικά

Επιχειρήθηκε να διορθωθεί η αστοχία της αυξημένης και δυσνόητης εξεταστέας ύλης με εύκολα θέματα. Συνεπώς, οι βαθμολογίες αναμένεται ότι θα είναι μεν χαμηλότερες από τις αντίστοιχες περυσινές – όταν οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στην Κοινωνιολογία – αλλά αντίστοιχες με αυτές της τελευταίας χρονιάς εξέτασης των Λατινικών.

 

Πηγή: foititikanea.gr

Απάντηση