Σειρά νομοτεχνικών βελτιωτικών αλλαγών κατέθεσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ. Οι αλλαγές Ειδικότερα,
1. Από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με αναπηρία Ενσωματώθηκαν οι περισσότερες από τις προτάσεις της που αφορούσαν ενδεικτικά στα άρθρα 3, 45 60 και 65 προκειμένου να διασφαλίζεται πληρέστερα τόσο η φυσική, όσο και ψηφιακή προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις υποδομές και τις υπηρεσίες των Α.Ε.Ι., καθώς και η αιτούμενη απαλοιφή από το άρθρο 17 για τον Εκτελεστικό Διευθυντή που αφορούσε στη δυνατότητα παύσης λόγω αδυναμίας εκτέλεσης καθηκόντων για λόγους υγείας ή αναπηρίας, σωματικής η πνευματικής.
2. Από τη Συνομοσπονδία Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού Ενσωματώθηκε σχεδόν το σύνολο των προτάσεών της, όπως: ο καθορισμός της Συνέλευσης του Τμήματος, ως καθ΄ύλην αρμόδιου οργάνου, για τα θέματα μελών ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ (άρθρο 30) η αύξηση της εκπροσώπησης των μελών ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ στη Γενική Συνέλευση του Τομέα από έναν εκπρόσωπο, σε έναν εκπρόσωπο ανά κατηγορία ειδικού διδακτικού προσωπικού (άρθρο 34) η δυνατότητα εκλογής αναπληρωτή εκπροσώπου ανά κατηγορία ειδικού διδακτικού προσωπικού στα όργανα διοίκησης των ακαδημαϊκών μονάδων (άρθρο 41) ο καθορισμός του επαγγελματικού έργου που δύναται να αναγνωρίζεται για την πρόσληψη των μελών ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ κατ΄ αναλογία του επαγγελματικού έργου που αναγνωρίζεται για τα μέλη ΔΕΠ (άρθρο 162) η αναδιατύπωση του έργου που επιτελούν τα μέλη ΕΤΕΠ κατ΄ αντιστοιχία των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων τους (άρθρο 165).
3. Από τη Συνομοσπονδία Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού Ενσωματώθηκαν οι περισσότερες από τις προτάσεις της, όπως: αποσαφήνιση ότι τα μέλη ΕΔΙΠ ασκούν κάθε μορφής επιστημονικό -ερευνητικό έργο, καθώς και ότι όσοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος αναλαμβάνουν αυτοδύναμο διδακτικό έργο και την επίβλεψη προπτυχιακών και μεταπτυχιακών εργασιών (άρθρο 164) δυνατότητα λήψης αμοιβών από δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας τόσο για τα ΕΕΠ, όσο και για τους ΕΔΙΠ (άρθρο 164) ρητή αναφορά του γνωστικού αντικειμένου στις θέσεις των μελών ΕΔΙΠ σύμφωνα με το Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων του Τμήματος (άρθρο 164)
4. Από τη Σύνοδο Πρυτάνεων και διάφορα Πανεπιστήμια Βελτιωτικές ρυθμίσεις σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία προγράμματος παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, καθώς και την οργάνωση και λειτουργία του Πανεπιστημιακού Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας κάθε Α.Ε.Ι. Αποσαφήνιση ότι διατηρείται το δικαίωμα εξέλιξης των υπηρετούντων λεκτόρων, καθώς και η μονιμότητά τους σε περίπτωση εξέλιξης στη βαθμίδα του Επίκουρου. Προστέθηκε η δυνατότητα έκδοσης υπουργικής απόφασης με την οποία θα καθοριστεί ο τρόπος μεταφοράς των πιστώσεων των αποδοχών που δεν έχουν καταβληθεί κάθε έτος προκειμένου να μπορούν να αξιοποιηθούν οι εν λόγω πόροι από το ΑΕΙ για την πρόσληψη πρόσθετου διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού (άρθρο 161) Αποσαφήνιση ότι οι Υπουργικές Αποφάσεις που έχουν εκδοθεί έως σήμερα και απονέμουν τη χορήγηση ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) συνεχίζουν να ισχύουν. Υιοθετήθηκαν οι περισσότερες προτάσεις του Δικτύου των Επιτροπών Ισότητας των Φύλων στα ΑΕΙ σχετικά με το πειθαρχικό δίκαιο των μελών Δ.Ε.Π. και τις αρμοδιότητες των εν λόγω Επιτροπών Δυνατότητα απόδοσης πιστωτικών μονάδων για την επιτυχή παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια βίου μάθησης
5. Από τη Σύνοδο Προέδρων Ερευνητικών Κέντρων Ενσωματώθηκαν προσθήκες που ρυθμίζουν ότι: το εισαγόμενο θεσμικό πλαίσιο διαχείρισης των έργων/προγραμμάτων εφαρμόζεται και στους ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς που έχουν τη μορφή Ν.Π.Ι.Δ.
6. Από το Σύνδεσμο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών αναδιαμόρφωση του άρθρου 124 περί ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν σύμφωνα με την υφιστάμενη διοικητική τους διάρθρωση και δυνατότητα ανάθεσης πρόσθετων αρμοδιοτήτων στον Οργανισμό του Α.Ε.Ι.
7. Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα αποσαφήνιση ότι αποτελούν ισότιμους ερευνητικούς φορείς της ημεδαπής με τα ερευνητικά κέντρα και τους λοιπούς ερευνητικούς οργανισμούς της χώρας Λοιπές ρυθμίσεις Δυνατότητα απόδοσης πιστωτικών μονάδων στα επιμορφωτικά προγράμματα των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης Αποσαφήνιση ότι οι μόνιμοι λέκτορες που αιτούνται την εξέλιξή τους στη βαθμίδα του Επίκουρου δεν χάνουν τη μονιμότητά τους 8. Από Νίκο Φίλη (ΣΥΡΙΖΑ) Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του ΔΟΑΤΑΠ να είναι υποχρεωτικά μέλη ΔΕΠ
πηγή: i paideia