Επαγγέλματα του μέλλοντος, Διεπιστημονικότητα και Πανελλαδικές

Παραδείγματα ανα κλάδο, για να αντιληφθεί ο κάθε ενδιαφερόμενος, πως το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών – επι της ουσίας- είναι απλά το πρώτο βήμα. Από κει και έπειτα, στη συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων, μπορούμε να μεταπηδήσουμε διεπιστημονικά και σε πιο δυναμικούς κλάδους

Στον απόηχο των φετινών Πανελλαδικών, πολλοί είναι οι μαθητές που έχουν πιο συγκεκριμένη εικόνα πλέον για την ακαδημαϊκή τους πορεία αλλά σημαντικός είναι και ο αριθμός των μαθητών που δεν βρεθήκαν τελικά στο τμήμα της επιθυμίας τους και σκέφτονται τα επόμενα τους βήματα. Παραδοσιακά, ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής των τμημάτων είναι οι προοπτικές, η απασχολησιμότητα και η σύνδεση με την αγορά εργασίας. Συχνά περιζήτητες ειδικότητες αναφέρονται ως επαγγέλματα του μέλλοντος ενώ προγράμματα σπουδών που σχετίζονται σε αυτά τα επαγγέλματα προσελκύουν το ενδιαφέρον των μαθητών.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια αναδύεται -όλο και περισσότερο- στις συνειδήσεις των μαθητών αλλά και των φοιτητών, η σπουδαιότητα της διεπιστημονικότητας του βασικού πτυχίου. Πρακτικά δηλαδή, μέσω μεταπτυχιακών, επαγγελματικών ή άλλων προγραμμάτων, ο απόφοιτος πλέον μπορεί να μετακινηθεί σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς από όσους ενδεχομένως πιστεύει.

Για παράδειγμα, δεν είναι σπάνιο ή παράξενο, ένας απόφοιτος Αγγλικής Φιλολογίας διεπιστημονικά μέσω ενός μεταπτυχιακού να δραστηριοποιηθεί σε επαγγελματικούς ρόλους που αφορούν σε marketing, HR κ.λπ. και όχι μόνο στην κλασική διέξοδο της εκπαίδευσης.

Η επιστημονική ομάδα της EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας, ανέδειξε και υπογραμμίζει διαρκώς τη διεπιστημονικότητα στο σχεδιασμό της καριέρας και στον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών και των φοιτητών καθώς τους βοηθάει να «χτίσουν» μια διαφοροποιημένη σταδιοδρομία. Μια σταδιοδρομία με διαθεματικές γνώσεις και δεξιότητες που συνδυάζουν διαφορετικά γνωστικά πεδία και τους καθιστά περιζήτητους στην αυριανή αγορά εργασίας.

Ακολούθως, παραθέτουμε, επιγραμματικά, κάποια παραδείγματα ανα κλάδο, για να αντιληφθεί ο κάθε ενδιαφερόμενος, πως το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών – επι της ουσίας- είναι απλά το πρώτο βήμα. Από κει και έπειτα, στη συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων, μπορούμε να μεταπηδήσουμε διεπιστημονικά και σε πιο δυναμικούς κλάδους.

Ο κλάδος του Τουρισμού είναι ένα κλασικό παράδειγμα για την εφαρμογή της διεπιστημονικότητας. Ξεκινώντας από παραδοσιακά θεωρητικά τμήματα όπως π.χ. Φιλολογίας ή τμήματα Οργάνωσης & Διοίκησης επιχειρήσεων, ένας απόφοιτος μπορεί μέσω ενός μεταπτυχιακού στο Tourism Management, να εργαστεί στον Τουριστικό κλάδο, σε ένα εντελώς διαφορετικό πεδίο από π.χ. ένα φροντιστήριο.

Από τμήματα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Στατιστικής να εργαστώ στον κλάδο της Αναλογιστικής ή/και Ασφαλιστικής. Ξεκινώντας από ένα τμήμα Γεωπονίας, να φοιτήσω σε πολλά και καινοτόμα Μ.Π.Σ. που έχουμε στα ΑΕΙ της χώρας μας για εμβάθυνση σε πεδία όπως τα Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας και Ασφάλειας Τροφίμων.

Από την άλλη, ο απόφοιτος της Φαρμακευτικής και της Χημείας να ακολουθήσει πεδία όπως η τοξικολογία κ.ο.κ. Παράλληλα, πολλά δυναμικά επαγγέλματα όπως π.χ. ο Φαρμακευτικός μηχανικός, ο Τηλε-ιατρός, ο Νοσηλευτής γηριατρικής, ο Μηχανικός βιομηχανικού σχεδιασμού, ο Βιογενετιστής, εκ των πραγμάτων, δε στηρίζονται αποκλειστικά και μόνο σε ένα πρόγραμμα σπουδών αλλα προαπαιτούν συνδυαστικά γνώσεις -είτε μέσω εξειδίκευσης είτε μέσω μετεκπαίδευσης- τους προκειμένου να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να τα ασκήσουν αποτελεσματικά.

Συνεπώς, έστω και αν ως υποψήφιοι δεν μπορέσετε να βρεθείτε στο πρόγραμμα σπουδών ή στο επιστημονικό πεδίο που σας ενδιαφέρει, να μην ξεχνάτε πως μέσα από τη διεπιστημονικότητα και τον εύστοχο επαγγελματικό προσανατολισμό, ενδεχομένως να φτάσετε μελλοντικά στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Εξάλλου, στην ηλικία των 18 απλά κάνουμε το πρώτο βήμα από τα πολλά στη καριέρα μας. Με τη συνδρομή εξειδικευμένων επιστημόνων και ειδικών, μπορεί αυτό το βήμα να είναι και το καλύτερο δυνατό!

Πηγή: alfavita.gr

Απάντηση