Το πείραμα του τετραήμερου σχολείου (με περισσότερες όμως ώρες διδασκαλίας)

 Mικρότερη σχολική εβδομάδα –με περισσότερες όμως ώρες διδασκαλίας

Το Hull-Daisetta είναι ένα από τα ολοένα και περισσότερα σχολεία των ΗΠΑ –τουλάχιστον 1.600 σε 24 αμερικανικές πολιτείες, σύμφωνα με μελέτη του 2021, από μόλις 257 το 1999– που έχουν περάσει σε τετραήμερο πρόγραμμα, δίνοντας σε μαθητές και δασκάλους ρεπό είτε την Παρασκευή είτε τη Δευτέρα, σύμφωνα με αναλυτικό δημοσίευμα του  βρετανικού Guardian

Η μικρότερη σχολική εβδομάδα ανατρέπει την παραδοσιακή εκπαίδευση και η ιδέα της βασίζεται κυρίως στην εξοικονόμηση πόρων. Αν και πολλοί ισχυρίζονται ότι το 4ήμερο σχολείο μπορεί ακόμη και να βελτιώσει την απόδοση των μαθητών, αυτό δεν είναι κάτι που έχει αποδειχτεί, ούτε επιστημονικά, αλλά ούτε και στην πράξη.

Ορισμένες πολιτείες που επέτρεψαν το πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένης της Μινεσότα, του Νέου Μεξικού και της Οκλαχόμα, τελικά το περιόρισαν, ενώ άλλες αποφάσισαν να το επεκτείνουν. Και δεν είναι η πρώτη φορά που τα σχολεία των ΗΠΑ πειραματίζονται με την τετραήμερη σχολική εβδομάδα.

Τη δεκαετία του 1930 τα παιδιά έμεναν στο σπίτι τρεις μέρες και τη δεκαετία του 1970, όταν οι τιμές των καυσίμων εκτινάχθηκαν στα ύψη, η κυβέρνηση προσπάθησε με το 4ήμερο να εξοικονομήσει το κόστος των λεωφορείων και της ενέργειας.

Στον απόηχο της οικονομικής κρίσης του 2008, κι άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υιοθέτησαν αυτό το μοντέλο εκπαίδευσης προκειμένου να μειώσουν τα έξοδα.

Το πιο πρόσφατο στην ιστορία, είναι η πανδημία του κορονοϊού που άλλαξε περιστασιακά μεν, για μεγάλο χρονικό διάστημα δε, τα δεδομένα, κάνοντας την εκπαίδευση εξ αποστάσεως ένα πολύ γερό crash test για την οικονομία, τον τρόπο της διδασκαλίας, αλλά και τα νεύρα των μαθητών και των δασκάλων.

Στις ΗΠΑ η τετραήμερη εβδομάδα εξακολουθεί να περιορίζεται κυρίως σε μικρά σχολεία αγροτικών περιοχών, όπου οι αποστάσεις είναι μεγάλες και η πρόσληψη εκπαιδευτικών είναι δύσκολη. Σε κάποιες Πολιτείες των ΗΠΑ δεν είναι εύκολο να βρεις δασκάλους και καθηγητές. Και τις περισσότερες φορές, όχι μόνο λόγω των αποστάσεων, αλλά γιατί δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα. Εκεί, σε πολλές περιπτώσεις η χρηματοδότηση της λειτουργίας των σχολείων γίνεται από τους δήμους, τις κοινότητες και την περιφέρεια και όχι από έναν κεντρικό φορέα της κυβέρνησης. Σε έρευνες που έγιναν φάνηκε ότι οι μαθητές λατρεύουν το σύστημα των 4 ημερών και ότι και οι δάσκαλοι φαίνεται να έχουν περισσότερο κέφι να διδάξουν.

Έχουν δηλώσει, μάλιστα, ότι η παράταση του σχολικού ωραρίου τούς βγαίνει σε καλό. «Τα 90 λεπτά παραπάνω δεν είναι σπουδαίο, μπροστά στο να έχουμε μια ολόκληρη μέρα άδεια».

πηγή:alfavita

Απάντηση