Επιμορφωτική εκδήλωση: Επίλυση προβλήματος στη διδασκαλία των Μαθηματικών

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ:
«ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ».

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής διοργάνωσε διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα: «Επίλυση προβλήματος στη διδασκαλία των Μαθηματικών», η οποία θα πραγματοποιήθηκε την
Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023 και ώρες 18:00-21:00.
Απευθυνόταν σε στελέχη εκπαίδευσης, μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης. Η επιμορφωτική διαδικτυακή εκδήλωση αποσκοπούσε στην ανάδειξη της σημασίας της επίλυσης προβλήματος στη διδασκαλία των Μαθηματικών και των δύο εκπαιδευτικών βαθμίδων.

Εδώ και δεκαετίες, η επίλυση προβλήματος κατέχει κεντρική θέση στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλες τις χώρες του κόσμου. Η λύση προβλήματος αποσκοπεί στην κατανόηση μαθηματικών εννοιών και υπηρετεί την οικοδόμηση γνωστικών διεργασιών που οδηγούν στη λύση. Τα ερευνητικά δεδομένα καταδεικνύουν ότι η δημιουργία και η επίλυση προβλήματος από τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι ισχυρά και αποτελεσματικά μέσα ενεργητικής μάθησης που παρέχουν ευκαιρίες για τη βαθύτερη μελέτη των Μαθηματικών. Σε αυτό το πλαίσιο, ενδεικτικά ερωτήματα που θα προσεγγιστούν στη διαδικτυακή επιμορφωτική μας συνάντηση είναι τα ακόλουθα:
• Στα Μαθηματικά τι είναι πρόβλημα και τι άσκηση;
• Η επίλυση προβλημάτων είναι σκοπός της διδασκαλίας ή μέσον μάθησης των Μαθηματικών;
• Ποιες ικανότητες αναπτύσσουν οι μαθητές ως λύτες μαθηματικών προβλημάτων;

• Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διερεύνηση και επίλυση μαθηματικού προβλήματος από τους μαθητές;
• Μπορεί ο εκπαιδευτικός να διδάσκει γενικές στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων (ευρετικές), να αναπτύσσει μεταγνωστικές δεξιότητες και να τονώνει τη μαθηματική αυτοπεποίθηση όλων των μαθητών;
• Με ποια κριτήρια ο εκπαιδευτικός επιλέγει καλά προβλήματα για τη διδασκαλία του;
• Ποια είναι η σημασία της συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων και της μαθηματικής συζήτησης σε ολόκληρη την τάξη;
Τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Μαθηματικά επιχειρούν να απαντήσουν στις προηγούμενες ερωτήσεις και να αναπτύξουν την κατανόηση του μαθηματικού περιεχομένου, επισημαίνοντας ότι πολλές σημαντικές έννοιες και διαδικασίες διδάσκονται καλύτερα μέσω της διερεύνησης και επίλυσης προβλημάτων. Όμως, δεν συνοδεύονται πάντοτε με κατάλληλα προβλήματα, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από τους διδάσκοντες στη

σχολική τάξη. Για τον εκπαιδευτικό είναι μέλημα ζωτικής σημασίας ο σχεδιασμός και η επιλογή μαθηματικών έργων ή εγχειρημάτων, που μπορούν να αποτελέσουν πνευματικές προκλήσεις για τους μελλοντικούς πολίτες.
Η τηλεσυνάντηση επιδιώκει την ενημέρωση, τον διάλογο της εκπαιδευτικής κοινότητας και την υποστήριξη των διδασκόντων στην προσπάθεια αναβάθμισης της Μαθηματικής Παιδείας των μαθητών και μαθητριών. Φιλοδοξεί να αποτελέσει αφορμή αναστοχασμού της εκπαιδευτικής πράξης και να συγκομίσει γόνιμες προτάσεις για τη βελτίωση της διδασκαλίας του μαθήματος.

Για να την παρακολουθήσετε δεν έχετε παρά να επιλέξετε το κανάλι της ΠΔΕ Αττικής στο YouTube :https://www.youtube.com/watch?v=

Απάντηση