«Ανακαλύπτοντας το STEAM», ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο για όλα τα ελληνικά σχολεία.

 

Η Κυπριακή Εταιρεία ENGINO για ακόμη μια φορά καινοτομεί και αποδεικνύει τη σημασία της έγκαιρης έκθεσης των παιδιών στο STEM/STEAM και τη Ρομποτική. Η Engino μαζί με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ανέπτυξαν  ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα το οποίο έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας Ελλάδος. Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα με τίτλο «Ανακαλύπτοντας το STEAM (Discovering STEAM)» εγκρίθηκε από το Ινστιτούτο με σκοπό την υποστήριξη του Επιχειρηματικού τους Προγράμματος «Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού και Δια Βίου Μάθηση». Στα ελληνικά σχολεία θα διδαχθεί η θεματική ενότητα  η οποία περιλαμβάνει πολλά εργαστήρια δεξιοτήτων για τους μαθητές.

Βασικοί συντελεστές είναι η Σοφία Αλμπάνη, εκπαιδευτικός, διδάκτορας και ερευνήτρια του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και η Ειρήνη Μαρίνου, εκπαιδευτικός, οι οποίες μέσω των επισκέψεων τους σε διάφορα ελληνικά σχολεία θα προωθήσουν το πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας το STEAM (Discovering STEAM. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι διαθέσιμο και διαδικτυακά για οποιοδήποτε εκπαιδευτικό επιθυμεί να το μελετήσει και να το εφαρμόσει στην τάξη του.

Συγκεκριμένα, το υλικό της ENGINO, ιδανικό για τη διδασκαλία μαθημάτων Προγραμματισμού και STEΑM, θα μπορεί να υλοποιείται από εκπαιδευτικούς στα ελληνικά σχολεία στα πλαίσια του μαθήματος “Σενάρια Δεξιοτήτων”,  εντός 8 – 10 διδακτικών ωρών σε διάφορες ηλικιακές ομάδες (4 εργαστήρια για κάθε ηλικιακή ομάδα). Στην πρώτη ηλικιακή ομάδα, η οποία θα αποτελείται από παιδιά νηπιαγωγείου, θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα «Περιπέτεια στο ζωολογικό κήπο» μέσω του ρομποτικού πακέτο κατασκευής: ENGINO Qboidz. Στη δεύτερη ηλικιακή ομάδα, την οποία αποτελούν παιδιά Α’ μέχρι Δ’ Δημοτικού, θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα «Περιπέτειες στο μυστηριώδες νησί», μέσω του ρομποτικού πακέτου κατασκευής: ENGINO STEM & Robotics Mini. Στην τρίτη ηλικιακή ομάδα, την οποία αποτελούν παιδιά από την  Ε’ Δημοτικού μέχρι Α’ Γυμνασίου, θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα «Μικροί μηχανικοί», μέσω του ρομποτικού πακέτου κατασκευής: ENGINO STEM & Robotics Pro. Τέλος, στην τέταρτη ηλικιακή ομάδα, την οποία αποτελούν παιδιά της B’ και Γ’ Γυμνασίου, θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα «Οι εφευρέτες του μέλλοντος» μέσω του ρομποτικού πακέτου κατασκευής: ENGINO STEM & Robotics Produino.

Ο σκοπός της εκπαίδευσης STEAM είναι η καλλιέργεια των απαραίτητων δεξιοτήτων, γνώσεων και εμπειριών των μαθητών ώστε να ανταπεξέλθουν στις τεχνολογικές προκλήσεις του μέλλοντος. Ως εκ τούτου, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ENGINO έχει ως βασικό σκοπό να αναπτύξει σημαντικές δεξιότητες των παιδιών όπως είναι η στρατηγική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό, δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων.

Επίσης, η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η οργανωτική ικανότητα και η παραγωγικότητα είναι εξίσου σημαντικά επιτεύγματα μέσα από τις εκπαιδεύσεις που προσφέρουν τα προγράμματα της ENGINO. Είναι εξίσου σημαντικό να αναφερθεί πως κάθε έννοια διδάσκεται λεπτομερώς, όχι απλά με θεωρητικό και αφηρημένο τρόπο, αλλά μέσω μίας ενεργής διαδικασίας μάθησης σε μικρές ομάδες 3-4 παιδιών μέσω πειραματικών ασκήσεων που προσομοιάζουν με την πραγματική ζωή. Ακόμη, το υλικό είναι εφαρμόσιμο σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες και ταλέντα, ενώ παράλληλα υπάρχει στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα.

Το προτεινόμενο πρόγραμμα καταλήγει στη δημιουργία μοντέλων αλλά και ψηφιακού υλικού με τα οποία δύναται οι μαθητές να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς ρομποτικής, εκθέσεις σε φυσική ή ψηφιακή μορφή, STEM festivals ή και ευρωπαϊκά προγράμματα που θα σχετίζονται με το περιβάλλον, την τεχνολογία και την καινοτομία.

Για περισσότερες πληροφορίες για το εκπαιδευτικό πακέτο της ENGINO « » μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://enginoeducation.com/ και την ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs/913-dimiourgo-kai-kainotomo.

 

 

 

 

 

 

 

 

Απάντηση