Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ θα υλοποιήσει επιμορφωτική συνάντηση με τίτλο: «Αποτελεσματικά μοντέλα επιμόρφωσης και υποστήριξης των Στελεχών Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών υπό το πρίσμα της ενταξιακής εκπαίδευσης και προοπτικής», όπως αυτά προκύπτουν από τη διεθνή εμπειρία.
ΙΕΠ / Αποτελεσματικά μοντέλα επιμόρφωσης και υποστήριξης των Στελεχών Εκπαίδευσης
Η εν λόγω δράση προβλέπεται να υλοποιηθεί στο πλαίσιο υποστήριξης των στελεχών εκπαίδευσης τη Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρες 10:00-13:00.
Στην επιμορφωτική δράση καλούνται να συμμετάσχουν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, Σύμβουλοι Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Προϊστάμενοι/ες των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ).
Το αντικείμενο της ημερίδας αφορά στα σύγχρονα μοντέλα επαγγελματικής ανάπτυξης των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών καθώς και επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης για τη διαμόρφωση ενός κοινού πλαισίου δράσης και λειτουργίας των Στελεχών Εκπαίδευσης ως προς τις ενταξιακές διαδικασίες και πρακτικές που θα πρέπει να ακολουθούνται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου και της αξιολογικής διαδικασίας.
Βασική ομιλήτρια της δράσης θα είναι η κ. Pamela J. Winton Senior Scientist and Affiliate, FPG Child Development Institute, Retired Research Professor, School of Education, University of North Carolina at Chapel Hill, NC Educational consultant που θα συμμετάσχει με την εισήγησή της με τίτλο: “Journey To Inclusion: Ensuring Staff Are Prepared and Supported”. Η κ. Pamela Winton θα μοιραστεί στην εν λόγω επιμορφωτική συνάντηση την πολυετή γνώση και την εμπειρία της αφενός από τη δράση της ως Διευθύντρια στο Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικής Ανάπτυξης για την Ένταξη (NPDCI), σκοπός του οποίου ήταν να συνεργαστεί με όλες τις Πολιτείες της Αμερικής για τη δημιουργία ενός διυπηρεσιακού συστήματος επαγγελματικής ανάπτυξης υψηλής ποιότητας (PD) για εκπαιδευτικούς καθώς και σε άλλα εθνικά Κέντρα για την επαγγελματική ανάπτυξη και την ένταξη και αφετέρου από την εμπειρία της ως καθηγήτρια στο UNC School of Education, ως ερευνήτρια στο UNC School of Education και ως πρόεδρος ή μέλος πολλών εθνικών και τοπικών συμβουλευτικών επιτροπών και αξιολόγησης για ζητήματα που αφορούν την ενταξιακή εκπαίδευση και την επαγγελματική ανάπτυξη των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών φέρνοντας, έτσι, μια τεκμηριωμένη πρακτική προσέγγιση στην επαγγελματική ανάπτυξη σε βασικούς τομείς της εκπαίδευσης.
Η βασική ομιλήτρια θα εστιάσει:
α) στη σημαντικότητα του ρόλου των στελεχών εκπαίδευσης και στις δεξιότητες που απαιτούνται από τους/τις εμπλεκόμενους/ες στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία προκειμένου να προωθείται η ισότιμη, ενταξιακή εκπαίδευση,
β) στα αποτελεσματικά μοντέλα επιμόρφωσης για την επαγγελματική ανάπτυξη/υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης και
γ) σε βασικούς άξονες με καλές διεθνείς πρακτικές ένταξης.
Την κεντρική ομιλήτρια θα πλαισιώσουν με σύντομες εισηγήσεις:
α) ο Δ/ντης ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘΑ που θα παρουσιάσει το εθνικό σχέδιο δράσης για την προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης,
β) Εκπρόσωπος της Εθνικής Αρχής για την Προσβασιμότητα που θα αναπτύξει τους βασικούς άξονες εκπαιδευτικών πρακτικών για την αξιολόγηση του ενταξιακού χαρακτήρα των παρεμβάσεων που υλοποιούνται στα σχολεία και
) στελέχη του ΙΕΠ που θα παρουσιάσουν την ενταξιακή διάσταση των ΠΣ και τις δράσεις του φορέα με τις οποίες προωθείται η ενταξιακή εκπαίδευση.
Η εν λόγω δράση θα υλοποιηθεί ακολουθώντας μεθοδολογία μεικτού τύπου/υβριδική. Οι συμμετέχοντες/ουσες από την Αττική θα παραβρεθούν δια ζώσης στο χώρο του Goethe-Institut Athen, Ομήρου 14-16, 10672, Αθήνα και όσοι/ες παρακολουθήσουν την επιμόρφωση από την περιφέρεια θα συμμετέχουν εξ αποστάσεως μέσω σχετικού συνδέσμου.
Δείτε εδώ την πρόσκληση.