Στο ERT NEWS μίλησε ο πρόεδρος του ΙΕΠ Σπύρος Δουκάκης και περιέγραψε το νέο μοντέλο μάθησης το οποίο φέρνει μεγάλες αλλαγές στο πώς θα μαθαίνει ο μαθητής και πώς θα διδάσκει ο εκπαιδευτικός.
Για τα νέα προγράμματα σπουδών, το πολλαπλό βιβλίο, το ψηφιακό φροντιστήριο και την ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά βίας στα σχολεία μίλησε ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Σπύρος Δουκάκης.
Τα βασικά σημεία από όσα είπε ο πρόεδρος του ΙΕΠ:
Νέο μοντέλο εκπαίδευσης στα σχολεία
Με τα νέα προγράμματα σπουδών καταφέραμε να φτιάξουμε το “σενάριο” από το νηπιαγωγείο μέχρι την Γ΄ Λυκείου, τι θα μάθει ο μαθητής, σύμφωνα με το προσδοκώμενο μαθησιακό αποτέλεσμα.
Τα βιβλία – το πολλαπλό βιβλίο στηρίζονται στα προγράμματα σπουδών. Δεν έρχονται όμως για να είναι πάλι όπως παλιά, ένα βιβλίο το οποίο διαβάζει ο μαθητής, απομνημονεύει και το λέει την επόμενη ημέρα. Είναι ένα εργαλείο από τα τόσα που θα του παρέχει το νέο μοντέλο εκπαίδευσης.
Το βιβλίο είναι ένα βοηθητικό εργαλείο, δεν είναι το εργαλείο μάθησης πλέον. Ο εκπαιδευτικός δεν θα ξαναδιδάξει το βιβλίο. Το βιβλίο είναι για να το έχει ο μαθητής στο σπίτι του, για να το λάβει υπόψη του σε περίπτωση που δεν έχει κατανοήσει κάτι από το πρωινό μάθημα. Ο εκπαιδευτικός θα έχει στη διάθεσή του πολλαπλά υλικά και σίγουρα θα πετύχει καλύτερα τον στόχο του από ό,τι τον πετυχαίνει σήμερα.
Διαβάστε επίσης – Πρόεδρος ΙΕΠ: Πότε θα φτάσουν τα νέα σχολικά βιβλία στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών
Ψηφιακό φροντιστήριο
Με το ψηφιακό φροντιστήριο οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία , στον δικό του χρόνο και ρυθμό να κάνουν επανάληψη και να ενισχύσουν τη μάθησή τους. Οι μαθητές θα συνδέονται στο κανάλι του Υπουργείου Παιδείας και θα παρακολουθούν τα βίντεο. Ταυτόχρονα τα βίντεο θα συνδέονται με άλλα ψηφιακά υλικά.
Πολύ σύντομα θα λειτουργήσει το ψηφιακό φροντιστήριο πρώτα με τα μαθηματικά και τη γλώσσα Γυμνασίου. Το περιεχόμενο που θα διδαχτεί με την έναρξη θα αφορά αυτό που θα “τρέξει” το αμέσως επόμενο διάστημα. Μόλις ολοκληρωθεί ο κύκλος θα αρχίσουμε να εμπλουτίζουμε το περιεχόμενο με όλα τα μαθήματα και για όλες τις τάξεις Λυκείου, Γυμνασίου και κάποιων τάξεων του Δημοτικού. Εκπαιδευτικός ο οποίος θα βρίσκεται παρασκηνιακά θα μπορεί να λύνει τυχόν απορίες.
Οι εκπαιδευτικοί θα εγγράφονται εθελοντικά σε αυτό το μητρώο και το ΙΕΠ θα αξιοποιεί εκπαιδευτικούς για να συνδράμουν σε δράσεις του φορέα, όπως: αξιολόγηση, προτάσεις βελτιωσης και κριτική για τα εργαστηρίων δεξιοτήτων, την τράπεζα θεμάτων κ.ά Ο πρόεδρος του ΙΕΠ τέλος σημείωσε ότι για τη δράση αυτή δεν υπάρχουν χρήματα από άλλες πηγές.
πηγή: https://www.edweek.gr/