Οργή γονέων και εκπαιδευτικών για τις εξετάσεις Pisa σε Δημοτικά και Γυμνάσια

Η συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών «ακύρωσε» τις εξετάσεις τύπου Pisa στο νησί της Κέρκυρας αφού τα σχολεία που είχαν επιλεχθεί δεν έλαβαν τελικά μέρος στον διαγωνισμό.

«Δεν θα επιτρέψουμε οι μαθητές και οι μαθήτριες μας να γίνουν τα πειραματόζωα που προστάζουν η ΕΕ-ΟΟΣΑ. Δεν θα επιτρέψουμε να “νεκρώσει” η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση όση απαιτεί η αγορά», ανακοίνωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Κέρκυρας.

Οργισμένη ήταν και η απάντηση του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, σε όσους εκφράζουν την αντίθεσή τους: «Αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους. Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς», δήλωσε.

Οι συγκεκριμένες εξετάσεις ολοκληρώθηκαν χτες εν μέσω κόντρας των εκπαιδευτικών και του υπουργείου Παιδείας, το οποίο τους έσυρε για άλλη μια φορά στα δικαστήρια προκειμένου να εμποδίσει τη στάση εργασίας που είχαν εξαγγείλει. Οι εκπαιδευτικοί πάντως δεν το έβαλαν κάτω και τελικά εμπόδισαν τις εξετάσεις σε όλα τα σχολεία της Κέρκυρας σε συνεργασία με συλλόγους γονέων. Οι εξετάσεις της «Ελληνικής Pisa» ακυρώθηκαν στα δημοτικά σχολεία Άφρας, Καναλίων, Κασσιόπης, Μαντουκίου και Σπαρτύλα.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών Κέρκυρας

Σε κανένα σχολείο της Π.Ε. Κέρκυρας ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ τύπου PISA, οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες συμμετείχαν καθολικά και στα 5 δημοτικά σχολεία στη στάση εργασίας χωρίς να ενδώσουν στην παραπλανητική και εκτός πλαισίου αρμοδιότητάς του απόπειρα του Γενικού Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να «εξαφανίσει» τη στάση εργασίας της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Ελπιδοφόρα είναι τα μηνύματα που έρχονται απ’ όλες τις περιοχές της χώρας που το ΥΠΑΙΘ προσπάθησε να πραγματοποιήσει τις εθνικές εξετάσεις κατάταξης τύπου PISA. Οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους γονείς των μαθητών τους και χωρίς να καμφθούν από τις απειλές και την τρομοκρατία που εξαπέλυσε η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ακύρωσαν τις εξετάσεις στο μεγαλύτερο ποσοστό τους. Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες των δημοτικών σχολείων Άφρας, Καναλίων, Κασσιόπης, Μαντουκίου και Σπαρτύλα, που σήκωσαν τη δεδομένη στιγμή με επιτυχία το βάρος της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου στον σύλλογο μας και ΑΚΥΡΩΣΑΝ στην πράξη την υλοποίηση του «ελληνικού διαγωνισμού PISA», συμμετέχοντας καθολικά στη ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ που προκήρυξαν ο σύλλογός μας, η ΔΟΕ (η απόφασή της βγήκε παράνομη χτες στα δικαστήρια, στα οποία για άλλη μια φορά προσέφυγε το ΥΠΑΙΘ) και η ΑΔΕΔΥ. Απέδειξαν ότι η σχολική κοινότητα, όταν δρα συντονισμένα και μαζικά, μπορεί να ακυρώσει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που οδηγούν στην εμπορευματοποίηση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης και στην κατηγοριοποίηση σχολείων-μαθητών -εκπαιδευτικών.Απέδειξαν ότι η σχολική κοινότητα, όταν δρα συντονισμένα και μαζικά, μπορεί να ακυρώσει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που οδηγούν στην εμπορευματοποίηση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης και στην κατηγοριοποίηση σχολείων-μαθητών -εκπαιδευτικών. Με την 4ωρη στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ σε ισχύ οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι γονείς στην συντριπτική τους πλειοψηφία και στην περιοχή μας, δεν προσφέρουν καμιά συναίνεση στους αντιπαιδαγωγικούς σχεδιασμούς του ΥΠΑΙΘ και υπερασπίζονται με πάθος και αποφασιστικότητα το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Είμαστε περήφανοι για τους μάχιμους εκπαιδευτικούς της τάξης! Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα όλων των μαθητών/τριών στην ολόπλευρη μόρφωση, ενάντια στην κατηγοριοποίηση, τις χορηγίες και τη γνώση εμπόρευμα. Δεν θα επιτρέψουμε οι μαθητές και οι μαθήτριες μας να γίνουν τα πειραματόζωα που προστάζουν η ΕΕ-ΟΟΣΑ.Δεν θα επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση όση απαιτεί η αγορά.

Η απάντηση του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη

Οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα (αποκαλούμενες και «Ελληνική PISA») στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά που διενεργήθηκαν, στοχεύουν στην αξιόπιστη αποτύπωση του επιπέδου των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών της Στ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου. Περισσότερα από 630 σχολεία σε όλη τη χώρα άντλησαν τα θέματα στα οποία έπειτα κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές. Το αποτέλεσμα των εξετάσεων δεν μετράει βαθμολογικά, τα γραπτά είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται στην αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Η στόχευση είναι διαφορετική: η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τον βαθμό επίτευξης των στόχων των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών σε εθνικό επίπεδο σε αυτή τη φάση και σταδιακά το ίδιο θα συμβεί και σε περιφερειακό επίπεδο και στο επίπεδο της σχολικής μονάδας. Τα θέματα είναι γνώριμα. Οι μαθητές τα έχουν ήδη διδαχθεί και δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία. Στόχος είναι να αποτυπωθεί ο βαθμός αφομοίωσης της εκπαιδευτικής ύλης, αλλά και ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους και κυρίως της κριτικής σκέψης τους. Η «Ελληνική PISA» είναι πολύτιμο εργαλείο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σήμερα και ένας ακόμη βατήρας για τις μεγάλες αλλαγές που χρειάζονται αύριο. Αντίστοιχες εξετάσεις διενεργούνται σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες με στόχο τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων. Οι εκπαιδευτικοί είναι αρωγοί και καταλύτες στην τιτάνια προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, λειτουργικό, δημιουργικό, ψηφιακό. Αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους. Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς. Ο δρόμος για τις μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση έχει ανοίξει με το ψηφιακό σχολείο που πρόσφατα ανακοινώθηκε, με το πολλαπλό βιβλίο, με τις επερχόμενες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με τη μελέτη ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων αντί αποσπασματικών κειμένων, με τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και με όσα ακόμη πρόκειται να ανακοινωθούν και να υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες

https://www.ethnos.gr/

Απάντηση