Δικαστική “σφαλιάρα” στο υπ. Παιδείας: Δικαιώθηκαν νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί

Δικαστική “σφαλιάρα” στο υπ. Παιδείας: Δικαιώθηκαν νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί (του’20) που δεν μονιμοποποιήθηκαν λόγω μη αξιολόγησης, εξαιτίας της τότε μη έγκαιρης έκδοσης ερμηνευτικής απόφασης του νόμου “Κεραμέως”

Δικαστήριο: “Το ρυθμιστικό περιεχόμενο υλοποίησης της εν λόγω διαδικασίας δεν είχε ολοκληρωθεί , με την οποία καθορίστηκαν το πρώτον λεπτομέρειες ουσιώδεις για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας αξιολόγησης”

Δικαιώθηκαν από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί  (του’20) που δεν μονιμοποποιήθηκαν λόγω μη αξιολόγησης   
δικαίωση των νεοδιόριστων από το δικαστήριο, εξαιτίας της τότε , του 2020,  μη έγκαιρης έκδοσης ερμηνευτικής απόφασης του νόμου “Κεραμέως”.

Το δικαστήριο έκρινε ότι οι νεοδιόριστοι (του’20) μονιμοποιούνται αυτοδίκαια (χωρίς αξιολόγηση) καθώς  και τις πράξεις ανάκλησης (από τις Δ/νσεις) των μονιμοποιήσεων μη-νόμιμες.

Ειδικότερα,η απόφαση του  Διοικητικού Εφετείου Αθηνών ορίζει:

  • Επειδή, εν όψει των διατάξεων που παρατέθηκαν και ερμηνεύτηκαν σχετικώς με τη διαδικασία αξιολόγησης, ως προϋπόθεσης για την μονιμοποίηση των δοκίμων εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει διετή δοκιμαστική περίοδο, μη νομίμως ανακλήθηκε, με έρεισμα τις διατάξεις του άρθρου 78 παρ. 3 του ν. 4823/2021, η Φ .10.1./1752/5-4-2023 απόφαση της Διευθύντριας Δ.ΠΕ. Δυτικής Αττικής περί μονιμοποίησης των αιτούντων, λόγω συμπλήρωσης διετούς πραγματικής ευδόκιμης υπηρεσίας, κατά (συμπληρωματική) εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 40 παρ. 3 του ν. 3528/2007, δεδομένου ότι, κατά το χρόνο λήξης της διετούς δοκιμαστικής περιόδου από τον διορισμό των εν λόγω εκπαιδευτικών, καθώς και κατά τον χρόνο έκδοσης της ανακληθείσας απόφασης, δεν ήταν εφικτή η διενέργεια της αξιολόγησης αυτών, ελλείψει του απαιτούμενου ρυθμιστικού πλαισίου, πρέπει, συνεπώς, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη ανακλητική απόφαση, κατ’ αποδοχή του σχετικού ισχυρισμού των αιτούντων, καθισταμένης ούτω αλυσιτελούς της εξέτασης των λοιπών λόγων ακύρωσης που παρατίθενται στο δικόγραφο. 
  • Επειδή, εν όψει όλων των ανωτέρω, πρέπειη κρινόμενη αίτηση να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη απόφαση της Διευθύντριας Δ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής. 
  • Εξάλλου, πρέπει να αποδοθεί στους αιτούντες το καταβληθέν παράβολο και να επιδικαστεί σε βάρος του καθ’ ου η δικαστική δαπάνη των ανωτέρω, το ύψος της οποίας καθορίζεται στο ποσό των 576 ευρώ.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Δέχεται την αίτηση ακύρωσης .

Ακυρώνει την Φ .10.1 /1752/6-4-2023 απόφαση της Διευθύντριας της Δ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής .

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Εξαιτίας του   τότε, του 2020,  μη έγκαιρης έκδοσης ερμηνευτικής απόφασης του νόμου “Κεραμέως”

Η απόφαση που αφορά τους πρώτους διορισμούς, του 2020,   ελήφθη λόγω του γεγονότος ότι τότε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν είχε εκδώσει την ερμηνευτική απόφαση-εγκύκλιο επί του νόμου (σ.σ. εκδόθηκε αργότερα).

Συγκεκριμένα στο αιτιολογικό της απόφαση το δικαστήριο αναφέρει:

“Επειδή, από το συνδυαστικό περιεχόμενο των διατάξεων που προπαρατέθηκαν, προκύπτει ότι, προϋπόθεση για την μονιμοποίηση των δοκίμων εκπαιδευτικών, είναι η αξιολόγησή τους κατά τη λήξη της προβλεπόμενης διετούς δοκιμαστικής περιόδου, βάσει της διαδικασίας που διαγράφεται στα άρθρα 66 – 79 του ν. 4823/2021. Ωστόσο, το ρυθμιστικό περιεχόμενο υλοποίησης της εν λόγω διαδικασίας δεν είχε ολοκληρωθεί προ της εκδόσεως Α. της 9950/ΓΔ5 Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. Β 388 /27-1-2023), με την οποία καθορίστηκαν το πρώτον λεπτομέρειες ουσιώδεις για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας αξιολόγησης, ειδικότερα δε, προσδιορίστηκαν, μεταξύ άλλων, τα αρμόδια όργανα για τον προγραμματισμό των αξιολογήσεων, το περιεχόμενο των εκθέσεων αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης, καθώς και του Πρακτικού συζήτησης, ενώ διασαφηνίστηκαν ουσιώδεις έννοιες της διαδικασίας, όπως η χρήση τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας, καθώς και το είδος των καταχωρηστέων πληροφοριών που αφορούν στα προσόντα των υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικών .Β. της 12980/Ε3/ΥΑ (Φ.Ε.Κ. Β 602/8-2-2023), με την οποία εκπονήθηκε η προβλεπόμενη από το άρθρο 81 του ν. 4823/2021 ειδική ψηφιακή εφαρμογή – πλατφόρμα, δια της οποίας λαμβάνουν χώρα όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες των εμπλεκόμενων στην διαδικασία αξιολόγησης προσώπων. Γενομένων των ανωτέρω δεκτών, για το διάστημα κατά το οποίο εξέλιπε το ρυθμιστικό πλαίσιο υλοποίησης της διαδικασίας αξιολόγησης, κατά τα προαναφερόμενα, ετύγχαναν
εφαρμογής , συμπληρωματικώς, οι διατάξεις του άρθρου 40 παρ. 3 του ν. 3528/2007 περί μονιμοποίησης δοκίμων λόγω συμπλήρωσης διετούς πραγματικής υπηρεσίας “.
Η νομική σύμβουλος της ΔΟΕ, σχετικά , σχολιάζοντας την απόφαση τονίζει: «Με την υπ’ αρ. 1510/2024 απόφαση του ΔΕΑ κρίθηκε επί της ουσίας, ότι μέχρι την έκδοση της υπ’ αρ. 9950/ΓΔ5 Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. Β 388 /27-1-2023) και της υπ’ αρ. 12980/Ε3/ΥΑ (Φ.Ε.Κ. Β 602/8-2-2023) Υπουργικής Απόφασης, δεν υπήρχε πλαίσιο για την αξιολόγηση των νεοδιόριστων. Ως αποτέλεσμα αυτού, εφαρμογής τυγχάνουν οι διατάξεις του άρ. 40 του ν. 3528/2007 περί μονιμοποίησης δοκίμων λόγω συμπλήρωσης διετούς πραγματικής υπηρεσίας, χωρίς καμία αξιολόγηση. Άρα η ανάκληση των πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών δεν έγινε νομίμως και για τον λόγο αυτό ακυρώθηκε. Η απόφαση σημαίνει, ότι όσοι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν διετία πριν την 8-2-2023 θα πρέπει να μονιμοποιηθούν αυτομάτως, χωρίς την διαδικασία, που ορίζεται με τις ως άνω Υπουργικές Αποφάσεις.»

 

πηγή: https://www.esos.gr/

Απάντηση