«Έξυπνη παιδεία και πολιτισμός»

Στρατηγική διδασκαλίας, με εργαλεία και τεχνικές, βασισμένες στη νευροεπιστήμη, που ενεργοποιούν την ανάπτυξη του εγκεφάλου και βοηθούν στη μάθηση των παιδιών, παρουσίασε  σε ομιλία του στο «Χατζηγιάννειο» Πνευματικό Κέντρο Λάρισας, ο μαθηματικός κ. Νίκος Λυγερός.

Αναπτύσσοντας το θέμα «Έξυπνη παιδεία και πολιτισμός», ο κ. Λυγερός, διαχώρισε τις έννοιες της Παιδείας και της Εκπαίδευσης, λέγοντας, ότι έχουν διαφορετικό πλαίσιο και υποστήριξε ότι: «Στην Ελλάδα η υποχρεωτική εκπαίδευση ξέχασε ένα πράγμα, την παιδεία».

«Μας αρέσει η παιδεία…» τόνισε, «αλλά στέλνουμε τα παιδιά στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Η οικογένεια στην Ελλάδα δίνει πολλά χρήματα στην παιδεία των παιδιών, αλλά ουσιαστικά τα δίνει στην εκπαίδευση. Σε σχέση με άλλα Ευρωπαϊκά κράτη είναι μεγάλο το οικονομικό μερίδιο που δίνει η οικογένεια για την εκπαίδευση των παιδιών…».

Αναλυτικότερα όσον αφορά στην «έξυπνη παιδεία», αναφέρθηκε στα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί στους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, ώστε να τους βοηθήσουν στη μάθηση και συγκεκριμένα, υποστήριξε: «Πολλά παιδιά στην προσπάθειά τους να λύσουν μια άσκηση, φτάνουν στον κορεσμό (κουράζονται) πριν τη χαρά να καταλήξουν στο αποτέλεσμα. Η έξυπνη παιδεία, δείχνει πώς να προλάβει η χαρά τον κορεσμό, πώς να μετακινήσει την κούραση των παιδιών».

Τα εργαλεία που οδηγούν σε αυτό, σύμφωνα με τον κ. Λυγερό, «έχουν μαθηματικό υπόβαθρο, βοηθούν στην ενεργοποίηση του εγκεφάλου, σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα, με τεχνικές από την νευροεπιστήμη. Ο εγκέφαλος δεν είναι στατικός, έχει αποδειχθεί ότι υπάρχει μετακίνηση νευρώνων. Τα εργαλεία μπορούν να ενεργοποιούν και να επιδρούν διαφορετικά στο νευρωνικό δίκτυο του εγκεφάλου, βοηθώντας στη μάθηση».

Απάντηση