Μετάβαση στο περιεχόμενο
Μενού
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • Αναζήτηση
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Παιδιά και οθόνες: Οδηγίες της Αμερικανικής Παιδιατρικής Ακαδημίας

...22/11/20180

Παιδιά και οθόνες: Οδηγίες της Αμερικανικής Παιδιατρικής Ακαδημίας

Δεδομένου ότι περισσότερο από το 30 τοις εκατό των παιδιών στις ΗΠΑ εκτίθενται για πρώτη φορά στις έξυπνες συσκευές και τις ψηφιακές οθόνες πριν ακόμα βγάλουν την πάνα, οι γιατροί ψάχνουν να βρουν τη μαγική φόρμουλα που θα ορίσει τον χρόνο που πρέπει να εκτίθεται κάθε παιδί ανάλογα με την ηλικία του στο νέο ψηφιακό τοπίο.

Είτε πρόκειται για παιδιά ηλικίας τριών ετών που παίζουν στα δάχτυλα τα τάμπλετ, παιδιά επτά ετών που παρακολουθούν το ένα βίντεο στο YouTube μετά το άλλο ή εννιάχρονα που διεκδικούν το δικό τους smartphone κι εφήβους να έχουν τα δικά τους προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάθε στάδιο της παιδικής ηλικίας και της εφηβείας συνοδεύεται από τις αντίστοιχες προκλήσεις για τους γονείς που δυσκολεύονται να διαχειριστούν τη νέα πραγματικότητα.

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP) κατά καιρούς εκδίδει αυστηρές συστάσεις σχετικά με την έκθεση των παιδιών στις οθόνες αν και πρόσφατα επανήλθε με μια πιο «χαλαρή» επικαιροποίησή τους, που λαμβάνει υπόψη την εδραίωση των ψηφιακών μέσων στη ζωή των οικογενειών αλλά και τις θετικές συνέπειες που ενδεχομένως έχουν.

Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτές τις συστάσεις, αρχικά πρέπει να αποφεύγουμε τη χρήση οθονών από παιδιά μέχρι 18 μηνών- κι αν τις χρησιμοποιούμε να γίνεται μόνο για λόγους επικοινωνίας με συγγενείς και φίλους μέσα από την ανταλλαγή βίντεο και φωτογραφιών. Οι γονείς παιδιών ηλικίας 18 έως 24 μηνών πρέπει να επιλέγουν προγράμματα υψηλής ποιότητας και, κυρίως, να τα παρακολουθούν μαζί με τα παιδιά τους για να τους βοηθούν να καταλάβουν τι βλέπουν.

Για παιδιά ηλικίας από 2 έως 5 ετών, οι συστάσεις περιορίζουν τη χρήση οθόνης σε 1 ώρα ημερησίως και πάντως για προγράμματα υψηλής εκπαιδευτικής ποιότητας. Και πάλι η παρουσία των γονέων κρίνεται αναγκαία για να αλληλεπιδρούν με τα παιδιά τους, να τα καθοδηγούν και να τους εξηγούν το περιεχόμενο που βλέπουν, επικοινωνώντας μαζί τους.

Για παιδιά ηλικίας 6 ετών και άνω, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής προτείνει να μπαίνουν σταθερά όρια στον χρόνο που αφιερώνουν τα παιδιά στις οθόνες ενώ οι γονείς πρέπει να ελέγχουν ότι ο χρόνος αυτός δεν αντικαθιστά τον ενδεδειγμένο ύπνο, τη σωματική άσκηση και άλλες συνήθειες που είναι στοιχειώδεις για την ψυχική, πνευματική και σωματική ευεξία του παιδιού.

Πέρα από αυτές τις οδηγίες όμως, η Ακαδημία τείνει να συμφωνήσει με τα αποτελέσματα πρόσφατων ερευνών που δείχνουν ότι δεν έχει σημασία μόνο ο χρόνος που δαπανάται από τα παιδιά στις οθόνες αλλά και η φύση και το είδος των προγραμμάτων στα οποία εκτίθενται. «Αντί να μετράμε τις θερμίδες (τα λεπτά που περνάει ένα παιδί στην οθόνη, δηλαδή) καλύτερα να σκεφτόμαστε τι τρώμε (το περιεχόμενο του ψηφιακού προγράμματος που καταναλώνουμε.», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Jocelyn Brewer, ψυχολόγος που ειδικεύεται στην έννοια της “ψηφιακής διατροφής”.

Είναι δύσκολο να απομονώσουμε τις οθόνες από την ζωή των παιδιών μας όταν πλέον έχουν γίνει μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της μάθησης και της επικοινωνίας. Αυτό όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε εκεί ως γονείς στη νέα αυτή πραγματικότητα, να γνωρίσουμε ποια μέσα χρησιμοποιούν και να συζητάμε μαζί τους. Να παίξουμε και να μάθουμε μαζί τους, γιατί πάντοτε η αλληλεπίδραση βοηθάει την επικοινωνία αλλά μας δίνει και τη δυνατότητα να έχουμε εμείς τον έλεγχο της κατάστασης.

Επίσης, πρέπει ως γονείς να είμαστε ανοιχτοί στα προειδοποιητικά σημάδια. Τα προβλήματα αρχίζουν όταν η χρήση των οθονών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εκτοπίζει τη φυσική δραστηριότητα, την ανάγκη για εξερεύνηση και την κοινωνική επαφή στον πραγματικό κόσμο, που είναι κρίσιμη για τη μάθηση. Η υπερβολική χρήση της οθόνης μπορεί ακόμα να βλάψει την ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου.

Όλα καταλήγουν πως σε αυτή τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα περισσότερο από απαγορεύσεις χρειάζεται ο ενεργός ρόλος των γονέων και η αυθεντική επαφή τους με τα παιδιά- αυτό είναι το μυστικό που θα προλάβει την προβληματική χρήση των οθονών και θα τις μετατρέψει σε ευκαιρία για μάθηση και επικοινωνία.

 πηγή

Κοινοποιήστε:

  • Facebook
  • X

Μου αρέσει αυτό:

Like Φόρτωση...

Σχετικά

Κατηγορίες
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
Προηγούμενο άρθρο

Η ESA και η Nissan δημιούργησαν ένα κινητό εργαστήριο αστρονομίας

Επόμενο άρθρο

Τι θα γινόταν αν ο αυτισμός ήταν … υπερδύναμη;

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΜΑΣ

 

Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ
Ο Ευθύμιος Καξίρας στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο Κίμων Δρακόπουλος στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού φεστιβάλ - 2η ημέρα
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ - 1η ημέρα
Ο κ. Γιάννης Ζουγανέλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο κ. Μανώλης Κέλλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΟΠΣΥΔ: Διευκρινίσεις σχετικά με τη καταχώριση δικαιολογητικών

26/04/2025

Κ. Μητσοτάκης: Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση δεν έχουν θέση στο σύστημα εκπαίδευσης- Με ικανοποίηση άκουσα ότι θα μειωθεί η διδακτέα ύλη

26/04/2025

Το Πρότυπο Λύκειο Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

12/04/2025

Συμμετοχή των Μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

10/04/2025

Μαθηματικά, δημιουργία και έμπνευση στο 11ο ΓΕΛ Λάρισας – Εκδήλωση στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

06/04/2025

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5ο Πανελλήνιο Μαθη(μα)τικό Φεστιβάλ – «Τα Μαθηματικά Είναι Παντού»

05/04/2025

Η 1η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://www.youtube.com/watch?v=_UWm-P4F7Sc&t=174s

Η 2η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/4Ei1t4mK0P0

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/j3bmVKJUt1s

Ο Αθανάσιος Φωκάς στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/vv2lobi-L5Y

Δημοσιεύστε το άρθρο σας εδώ

“Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ”  δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί  να δημοσιεύσει το άρθρο του.

Εάν θέλετε να δημοσιευτεί το άρθρο σας αρκεί να το στείλετε στο kbourazanas@gmail.com

 

 

* Αν κάποια  εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

  • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
  • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πνευματικά δικαιώματα © 2025 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.

Θέμα Codilight απόFameThemes
%d