Η Γ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ, με βάση και προηγούμενες αποφάσεις του Δ.Σ. και των Γ.Σ. της υπέρ της απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση, αποφάσισε τα εξής:
Γ΄ ΕΛΜΕ – ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης χρειάζεται να βρει τον κλάδο ενωμένο και θωρακισμένο με το όπλο της απεργίας – αποχής.
Αποφασίζουμε απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από το νόμο 4547/18 και την Υπουργική Απόφαση 1816 /ΓΔ4/11-1-2019 με τίτλο «Προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων».
Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να κηρύξουν ΑΜΕΣΑ απεργία-αποχή στη βάση και της αντίστοιχης απόφασης της ΑΔΕΔΥ και να προχωρήσουν σε όλα τα οργανωτικά μέτρα προετοιμασίας του κλάδου για τη μάχη αυτή.
Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.
Συνυπογράφουμε το κοινό κείμενο συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Ε.Λ.Μ.Ε. που περιλαμβάνει τις παραπάνω θέσεις και αποφασίζουμε το συντονισμό μαζί τους για κοινές πρωτοβουλίες και δράσεις.
ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ Γ.Σ.
Ακολουθεί η απόφαση:
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
Στη γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη ,31-10-2019, καταψηφίσθηκε η εισήγηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και υπερψηφίστηκε το παρακάτω πλαίσιο και πρόγραμμα δράσης.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. συνεχίζει την αντιλαϊκή – αντεργατική πολιτική και επιτίθεται στα σωματεί
Η κυβέρνηση της ΝΔ παίρνει τη σκυτάλη των αντιλαϊκών πολιτικών από το ΣΥΡΙΖΑ και υλοποιεί δεσμεύσεις της Ε.Ε. – ΟΟΣΑ – ΔΝΤ – ΣΕΒ με τα σύμφωνα σταθερότητας, τις δεσμεύσεις από τα μνημόνια, τα ματωμένα πλεονάσματα που οδηγούν την κοινωνική πλειοψηφία σε δυσβάστακτη διαβίωση. Μέσω ΤΑΙΠΕΔ προχωράει σε ιδιωτικοποιήσεις (ΔΕΗ, νερό, δημόσιας περιουσίας, ΕΛΠΕ, κλπ). και παρέχει στήριξη στις επιχειρήσεις που καταστρέφουν το περιβάλλον και τον πολιτισμό (Σκουριές,, Άγραφα, Φυλή, Ελληνικό, Πειραιά, κλπ).
Με το «Αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο» καταργεί το δικαίωμα της απεργίας με την ηλεκτρονική ψηφοφορία, υπονομεύει τα εργασιακά δικαιώματα, επιτρέπει στους επιχειρηματίες ανεξέλεγκτες επενδύσεις χωρίς στοιχειώδεις περιβαλλοντικούς κανόνες, κ.ά. Εφαρμόζει αντιμεταναστευτικές πολιτικές και με το κατάλληλο μίγμα εθνικισμού και ρατσισμού προετοιμάζει τις επερχόμενες απελάσεις προσφύγων. Καταθέτει νέο αντιλαϊκό προϋπολογισμό με επιβαρύνσεις στους μισθωτούς, χωρίς τις φοροελαφρύνσεις που είχε υποσχεθεί προεκλογικά, ενώ μειώνει κατά 4% τη φορολογία στους επιχειρηματίες και άλλο 4% το 2020. Με το δόγμα «νόμος και τάξη» η κυβέρνηση καταργεί το Πανεπιστημιακό άσυλο και με τον αντισυνδικαλιστικό νόμο που ψήφισε επιδιώκει να σταματήσει τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις.
Την ίδια στιγμή ο κινδύνος εμπλοκής της χώρας μας στο σκηνικό πολεμικής ανάφλεξης στην περιοχή μας εντείνεται από την πολιτική ταύτισης που ακολουθεί η κυβέρνηση με τις ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και την ΕΕ, την Τουρκική εισβολή στη Συρία ενάντια στον πολύπαθο κουρδικό και συριακό λαό, τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς που οξύνονται, την επέκταση των στρατιωτικών βάσεων των ΗΠΑ στη χώρα μας.
Το Δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί μπροστά σε νέο γύρο αντιεκπαιδευτικών μέτρων.
Η κυβέρνηση προωθεί μια σειρά βαθιά αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση, την εργασία, τα κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματα.
Η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας συνεχίζεται. Η αδιοριστία μονιμοποιείται, ενώ τα κενά σε όλη τη χώρα είναι περισσότερα από 3.500, εκατοντάδες στη Θεσσαλονίκη, 250 σε όλες τις δομές των σχολείων δυτικής Θεσσαλονίκης. Ο νόμος έκτρωμα, το προσοντολόγιο, της πιο σκληρής αξιολόγησης και της ανθρωποφαγίας, είναι στρωμένο χαλί για την κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία προτάσσει και γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Προωθεί την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, με τον ήδη ψηφισμένο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ και ετοιμάζεται να φέρει με το νέο νόμο μέχρι το τέλος του 2019 , εκτός από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των στελεχών, την αξιολόγηση του συνόλου των εκπαιδευτικών .
Επίκεινται νέες αλλαγές σε αντιδραστική κατεύθυνση για το «Νέο Λύκειο» των λίγων κι εκλεκτών με εθνικό απολυτήριο, με τις εξετάσεις όλων των τάξεων να μετράνε για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, τράπεζα θεμάτων, βάση του 10, κλπ.. Με τα ιδεολογήματα της δήθεν αριστείας και τη βαθιά συντηρητική στροφή στο περιεχόμενο της γνώσης (δηλώσεις Κεραμέως, κατάργηση της σύγχρονης ιστορίας, σημαία, κλπ.). Με τα ΕΠΑΛ να γίνονται δούρειος ίππος προώθησης της αξιολόγησης μέσω προγραμμάτων (σχέδιο δράσης, σύμβουλος καθηγητής, κ.ά) Με τη ραγδαία αύξηση του αριθμού των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων και τη γενικευμένη πλέον η αντιπαιδαγωγική εφαρμογή των συνδιδασκαλιών. Με χιλιάδες παιδιά προσφύγων να μένουν εκτός του δημόσιου σχολείου, γιατί δεν προωθούνται τα ανάλογα μέτρα (προσλήψεις αναπληρωτών, υπεύθυνοι σε όλες τις δομές, περιορισμοί στην απόδοση ΑΜΚΑ, μεταφορά μαθητών, κ.ά.).
Με την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας πτυχίων ΑΕΙ και κολεγίων με στόχο την παράκαμψη του άρθρου 16 και με τη γενίκευση της πληρωμής των μεταπτυχιακών προγραμμάτων προωθείται ένα καθεστώς πλήρους ιδιωτικοποίησης.
Η υπoχρηματοδότηση στην εκπαίδευση συνεχίζεται, με το 2,87% για φέτος του προϋπολογισμού και με τη συνολική μείωση να φτάνει στο 26,6% από το 2009. Η μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών συνεχίζεται, με μειώσεις μισθών 30% έως 40% την τελευταία δεκαετία.
Οι αντιασφαλιστικές αλλαγές του νόμου Κατρούγκαλου επεκτείνονται καθώς ετοιμάζουν ιδιωτικοποίηση των επικουρικών ταμείων , μείωση των εισφορών από το καλοκαίρι του ΄20, που θα επιφέρουν νέες μειώσεις στους σημερινούς συνταξιούχους, μετατροπή της σύνταξης σε επίδομα για τους νέους συνταξιούχους και οριστική εξαφάνιση της σύνταξης για τους νεοεισερχόμενους στην εργασία.
Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ, δέσμια των μνημονιακών κομμάτων και σύμφωνη με τον πυρήνα των κυβερνητικών πολιτικών, αρνείται να εκπληρώσει και τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της και αφήνει ακάλυπτο τον κλάδο και το σχολείο από τις συνεχείς επιθέσεις που δέχονται. Αρνήθηκαν να οργανώσουν πανελλαδικές κινητοποιήσεις για ολιγομελή, Ξένες γλώσσες, τμήματα μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, πολιτική αδιοριστίας, κενά, προβλήματα των αναπληρωτών, κ.ά.. Στην εισήγηση που κατέθεσαν στις Γ.Σ. δεν υπάρχει καμία ανάλυση για την πολιτική κατάσταση , τους στόχους και την πολιτική κατεύθυνση των μέτρων που εφαρμόζονται αλλά και αυτών που προωθούνται στην εκπαίδευση ,προφανώς για να συγκαλύπτουν τις ευθύνες των μνημονιακών κόμματων, των κυβερνήσεων και της ΕΕ.Τα δε αιτήματα είναι γενικόλογα και υποβαθμισμένα. Μάλιστα ,για πρώτη φορά , η ΟΛΜΕ, απροκάλυπτα και ανοιχτά, προτείνει την εφαρμογή της πρότασης του ΟΟΣΑ και όλων των κυβερνήσεων που κατά καιρούς, ανεπιτυχώς επιδίωξαν, την εφαρμογή της αξιολόγησης. Ζητάει «την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου», όπως ονομάζουν όλοι πλέον την έναρξη της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων. Πρόγραμμα δράσης , ουσιαστικά δεν υπάρχει, καθώς για μια ακόμη φορά, μας παραπέμπει στις αποφάσεις της ηγεσίας της ΑΔΕΔΥ προτείνοντας «στήριξη των απεργιών της ΑΔΕΔΥ για αναπτυξιακό νόμο και προϋπολογισμό», ενώ ούτε η ΑΔΕΔΥ έχει πρόταση αγώνα.
Η στάση αυτή, όχι μόνο δεν βοηθά την ανάπτυξη αποφασιστικών αγώνων, αλλά αντίθετα λειτουργεί σαν τροχοπέδη.
Οι αγώνες να περάσουν στα χέρια των ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών,για να επανέλθουν αγωνιστικά στο προσκήνιο οι εργαζόμενοι , για να συμβάλλουμε στο σταμάτημα της αδράνειας που έχουν επιβάλλει οι δυνάμεις του κυβερνητικού, αλλά και του κομματικού συνδικαλισμού στα σωματεία.
Ήταν χαρακτηριστική η στάση τους στην αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων ενάντια στον αντισυνδικαλιστικό νόμο που καταργεί τις απεργίες και την ημέρα που ψηφίστηκε δεν προκήρυξαν απεργία!
Την προηγούμενη περίοδο από το Μάρτη του ΄18 αναπτύχθηκαν μαζικοί αγώνες εκπαιδευτικών, με συμμετοχή χιλιάδων αναπληρωτών και μονίμων σε μαζικά συλλαλητήρια σε ολόκληρη τη χώρα και με κορύφωση την κατάληψη της Πρυτανείας το Γενάρη του ΄19, ανέδειξαν την άμεση ανάγκη μαζικών μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, και έστειλαν το μήνυμα ότι μπορούν να υπάρξουν νίκες (άδεια ανατροφής 3,5 μηνών, μη εφαρμογή του προσοντολόγιου στους πίνακες αναπληρωτών) και ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών. Πρόσφατα, οι πρώτες ΓΣ στην εκπαίδευση, η συμμετοχή εργαζομένων στις απεργιακές κινητοποιήσεις ενάντια στο «αναπτυξιακό» νομοσχέδιο και οι φοιτητικές μαζικές ΓΣ, με αποφάσεις για καταλήψεις σχολών και συμμετοχή σε πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, δείχνουν ότι με μαζικούς όρους κινήματος εργαζομένων και νεολαίας μπορούμε το αμέσως επόμενο διάστημα να αποκρούσουμε αυτές τις αντιδραστικές πολιτικές
Διεκδικήσεις και αιτήματα αιχμής
Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.
Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1000 ευρώ καθαρά. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Άμεση καταβολή του κατηργημένου ΜΚ των ετών 2016-2017. Δραστική μείωση των κρατήσεων στις απεργίες. Αναπλήρωση όλων των μισθολογικών απωλειών Κλαδική σύμβαση εργασίας.
Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου. και όλων των αντιασφαλιστικών-αντισυνταξιοδοτικών νόμων. Όχι στην ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης, που προωθεί η κυβέρνηση. Σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς και χωρίς όριο ηλικίας. Αξιοπρεπείς συντάξεις -πραγματικές αυξήσεις σε όλες τις συντάξεις.
Όχι στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση και την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Απεργία-αποχή!
Επαναφορά του ωραρίου στα προ του ΄13 επίπεδα.
20 μαθητές/τμήμα, 15/ΟΠ, 10/εργαστήριο, μείωση μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Όχι στο Νέο Λύκειο της αγοράς και των εξεταστικών φραγμών. Όχι στα ΕΠΑΛ της υποβαθμισμένης εκπαίδευσης, της μαθητείας και της φτηνής κατάρτισης. Ενιαίο δημόσιο δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά.
Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων και των παιδιών μεταναστών στην πρωινή σχολική ζώνη με τμημάτα υποδοχής σε όλα τα σχολεία.
Όχι στον αντισυνδικαλιστικό νόμο και τις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στα Πανεπιστήμια.
Όχι στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και τον πόλεμο. Καμιά εμπλοκή της χώρας. Να κλείσουν οι βάσεις.
Πρόγραμμα Δράσης
Να ξεκινήσει αποφασιστικός, πολύμορφος αγώνας διαρκείας που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις, συγκεντρώσεις, αποκλεισμούς, καταλήψεις, απεργίες και θα φτάσει μέχρι τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Η εξέλιξη του αγώνα θα καθορίζεται κάθε φορά από τις Γ.Σ. Επιδιώκουμε να πάρει πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά, με συμμετοχή στον αγώνα δάσκαλων, φοιτητών, μαθητών και γονέων.
Η Γ.Σ. προέδρων στις 2/11 να γίνει αφετηρία για αποφασιστικά βήματα του κλάδου, με μαζικές και ανυποχώρητες κινητοποιήσεις και δράσεις:
Οργανώνουμε απεργιακή απάντηση ενάντια στα αντιεκαπιδευτικά μέτρα, για την προώθηση των διεκδικήσεων μας με κήρυξη 24ωρης ή και 48ωρης απεργίας στις 21/11 ή και 22/11.
Μετά την απεργία νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. προέδρων στις 30/11 για κλιμάκωση του αγώνα.
Παράλληλα αποφασίζουμε:
Συμμετοχή στις 4/11 στο μαθητικό και φοιτητικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο
Πανεκπαιδευτική συγκέντρωση την Παρασκευή 8/11, στις 6.00 μ.μ. στο Άγ. Βενιζέλου με αιχμή τους μόνιμους μαζικούς διορισμούς και την κάλυψη όλων των κενών.
Συμμετοχή στον τριήμερο εορτασμό και στην πορεία του Πολυτεχνείου
Οι ΕΛΜΕ και οι συνάδελφοι της πρώην διαθεσιμότητας οργανώνουμε κινητοποίηση την Παρασκευή 15/11, στις 1.00 μ.μ. στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης για να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου για τους συναδέλφους της πρώην διαθεσιμότητας. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να οργανώσουν κινητοποίηση την Παρασκευή 29/11, στις 1.00 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας.
Συνάντηση συντονισμού των σωματείων και συλλογικοτήτων της εκπαίδευσης για την οργάνωση των κινητοποιήσεων, τη Δευτέρα 4/11, στις 6.30 μ.μ., στην ΕΔΟΘ
Αν η Γ.Σ. των προέδρων δεν αποφασίσει ένα αντίστοιχο πρόγραμμα δράσης, οι ΕΛΜΕ να το προωθήσουν και να το υλοποιήσουν σε τοπικό επίπεδο.
Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ με αποφάσεις των Γ.Σ. στη Γ.Σ. των προέδρων να συντονιστούν σε πανελλαδικό επίπεδο, προσαρμόζοντας ανάλογα τις κινητοποιήσεις.