ΔΟΕ: Οξυμένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι στο εξωτερικό

ΔΟΕ: Οξυμένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι στο εξωτερικό

 

Κυρία Υπουργέ

Κυρία Υφυπουργέ

 

Οι εξαιρετικά κρίσιμες καταστάσεις που βιώνουν οι άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη κάτω από τη βαριά σκιά της εξάπλωσης του φονικού ιού Covid-19, έχουν επιφέρει τεράστιες αλλαγές στην καθημερινή ζωή όλων μας.

Μοιραία, είναι εντελώς διαφορετικό, πλέον, το τοπίο και στον χώρο της εκπαίδευσης όπου η βασική προσπάθεια είναι να κρατηθεί ζωντανή η παιδαγωγική σχέση μεταξύ  των μαθητών και των εκπαιδευτικών στην αναζήτηση της γνώσης με μη θεσμοθετημένες μεθόδους δίχως, φυσικά, σε καμία περίπτωση να μπορεί και να επιτρέπεται να υποκατασταθεί η καθημερινή, δια ζώσης, εκπαιδευτική πράξη.

Τα σχολεία στην Ελλάδα βρίσκονται σε κατάσταση αναστολής λειτουργίας από τις 11/3 και το ίδιο συμβαίνει και με τις σχολικές μονάδες του εξωτερικού όπου φοιτούν Έλληνες μαθητές και αποσπώνται Έλληνες εκπαιδευτικοί. Εκπαιδευτικοί οι οποίοι αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα οξυμένα προβλήματα, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, αφού κι εσείς , όπως και το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., γίνεστε καθημερινά αποδέκτες σειράς προβλημάτων τους τα οποία επιβάλλεται να αντιμετωπιστούν άμεσα.

Τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού έκλεισαν έπειτα από την έκδοση δύο K.Y.A. Στηνπρώτη στις 13/03/2020, που αφορά τη διαδικασία απαγόρευσης λειτουργίας ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού για το χρονικό διάστημα από 14/3/2020 έως και 27/3/2020, δηλώνεται ότι το επιμίσθιο καταβάλλεται κανονικά χωρίς να τίθενται κάποιες προϋποθέσεις και στην επόμενη στις 23/03, που αφορά την προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού για το χρονικό διάστημα από 21/3/2020 έως και 10/4/2020, τίθεται, αίφνης, η προϋπόθεση της παραμονής στην περιοχή τοποθέτησης.

Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί του εξωτερικού βρέθηκαν και συνεχίζουν να βρίσκονται μεταξύ δυο αντικρουόμενων ρυθμίσεων για το ίδιο ζήτημα (καταβολή επιμισθίου), υπό διαφορετικών οδηγιών από πλευράς των, κατά τόπους, Συντονιστών Εκπαίδευσης.Αλλού ζητήθηκε η παραμονή τους στη χώρα απόσπασης, αλλού δόθηκε η δυνατότητα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και από τη Ελλάδα ενώ αλλού αρχικά (μετά την πρώτη Κ.Υ.Α.) έμειναν ελεύθεροι να κατευθυνθούν προς την Ελλάδα και τις οικογένειές τους, ιδιαίτερα σημαντικό  για όσους δεν έχουν δικαιώματα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στις χώρες όπου υπηρετούν, αλλά στη συνέχεια τους γνωστοποιήθηκε ότι θα έπρεπε να επιστρέψουν για να είναι δυνατή η συνέχιση καταβολής του επιμισθίου.

Η θέση των συναδέλφων μας και των οικογενειών τους, ιδιαίτερα με τις μεγάλες διαφορές που παρουσιάζονται στα υγειονομικά δεδομένα της κάθε χώρας κάτω από συνθήκες επέκτασης του θανατηφόρου ιού, είναι εξαιρετικά δυσχερής. Όπου κι αν βρίσκονται, όπως είναι αυτονόητο, καταβάλλουν κανονικά ενοίκια (συνήθως πολύ υψηλά) και πληρώνουν λογαριασμούς. Αυτονόητα, επίσης, ανταποκρίνονται  ηλεκτρονικά  στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ακολουθώντας τις οδηγίες των ΣυντονιστώνΕκπαίδευσης.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμώντας τον κίνδυνο που διατρέχει η δημόσια υγεία με την πανδημία του κορωνοϊού,  θεωρεί εξαιρετικά σημαντικό και επείγον η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει σοβαρά υπόψη το σύνολο των προβλημάτων (οικονομικά, υγείας, οικογενειακών σχέσεων σε κρίσιμες συνθήκες κ.ά)  να διασφαλίσει την καταβολή του επιμισθίου σε όλους τους εκπαιδευτικούς και με σαφείς οδηγίες προς τους Συντονιστές Εκπαίδευσης (για σοβαρή και δίκαιη αντιμετώπιση όλων με βάση τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν) να παρέχει το απαραίτητο κλίμα ασφάλειας για όλους τους συναδέλφους, οι οποίοι με κάθε τρόπο συνεχίζουν να επιτελούν το έργο τους με υψηλό αίσθημα ευθύνης.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Απάντηση