Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος των Μαθηματικών Γυμνασίου

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 44/10-09-2020 του Δ.Σ) το υπουργείο Παιδείας απέστειλε  απέστειλε στα Γυμνάσια της χώρας τις οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος των Μαθηματικών του Ημερησίου και του Εσπερινού Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2020-2021.

Οι παρακάτω οδηγίες έχουν στόχο να παρουσιάσουν κάποιες σημαντικές πλευρές για κάθε ενότητα και έτσι να υποστηρίξουν τον εκπαιδευτικό ώστε να σχεδιάσει τη διδασκαλία του και να επιλέξει υλικό.

Η κατανομή των διδακτικών ωρών που προτείνεται είναι ενδεικτική. Μέσα σε αυτές τις ώρες περιλαμβάνεται ο χρόνος που θα χρειαστεί για ανακεφαλαιώσεις, γραπτές δοκιμασίες, εργασίες κ.λπ.

Οι δραστηριότητες που περιέχονται είναι ενδεικτικές και προέρχονται από το πρόγραμμα σπουδών για το γυμνάσιο και τον οδηγό του εκπαιδευτικού, τα οποία είναι συμπληρωματικά προς τα ισχύοντα και μπορούν να ανακτηθούν από τον ιστότοπο του ψηφιακού
σχολείου: (http://ebooks.edu.gr/new/ps.php).

Ταυτόχρονα κατεβλήθη προσπάθεια οι οδηγίες να εξειδικευθούν ανά παράγραφο με συγκεκριμένες διδακτικές προτάσεις που λαμβάνουν υπόψη τη συνοχή και εξέλιξη των διδασκόμενων εννοιών και μεθόδων, την ανάδειξη των σημαντικών ιδεών καθώς και τη διδακτική πρακτική.
Τέλος, επισημαίνεται ότι η παράλειψη κεφαλαίων ή ενοτήτων που περιλαμβάνονται στη διδακτέα ύλη θα πρέπει να αποφεύγεται.

Ειδικά για το σχολικό έτος 2020-21, λόγω των ειδικών συνθηκών που διαμορφώθηκαν κατά το προηγούμενο σχολικό έτος (πανδημία Covid-19), προτείνονται τα παρακάτω:

Ο/η εκπαιδευτικός θα πρέπει να λάβει υπόψη του ότι θα χρειαστεί να αφιερώσει εύλογο χρόνο ώστε να καλύψει έννοιες και κενά των μαθητών του που έχουν πιθανόν προκύψει από το προηγούμενο σχολικό έτος.
Τα σημεία που χρειάζεται επιπλέον χρόνος και συζήτηση στην τάξη μπορεί να είναι διαφορετικά για κάθε μαθητή/τρια.

Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να ανιχνεύει αυτές τις ανάγκες, τόσο στην αρχή του έτους όσο και
κατά τη διάρκειά του, και να αναλαμβάνει τις ανάλογες πρωτοβουλίες.

Γενικά, κατά τη μετάβαση από το Δημοτικό στην Α’ Γυμνασίου, είναι περισσότερο πιθανό να υπάρχει τέτοια ανάγκη:
• σχετικά με τις μετρήσεις (μήκος, βάρος, χρόνος, χρήμα)
• στα μοτίβα
• σε γεωμετρικές έννοιες (γωνίες, πολύγωνα)
• στις έννοιες του εμβαδού και του όγκου και τους αντίστοιχους υπολογισμούς για συγκεκριμένα σχήματα

Για αυτές τις ανάγκες προτείνεται να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος κατά τη συζήτηση στην τάξη των αντίστοιχων ενοτήτων των Μαθηματικών της Α Γυμνασίου, δηλαδή στις παραγράφους 3.5 (από το μέρος Α) και 1.1, 1.2, 1.3, 1.6, 3.1 (από το μέρος Β).

Κατά τα λοιπά, ισχύουν οι παρακάτω οδηγίες ΕΔΩ

 

Απάντηση