Μεγαλώνει η λίστα με τα σχολεία που έβαλαν «λουκέτο» λόγω κοροναϊού – «Φουντώνουν» οι καταλήψεις

Αναβρασμός επικρατεί στα σχολεία της χώρας, με τους μαθητές να έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις ζητώντας μεγαλύτερες αίθουσες, μικρότερο αριθμό μαθητών στις τάξεις και επαρκές προσωπικό καθαριότητας.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία ο αριθμός των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη ανέβηκε στα 770 εκ των οποίων τα 330 είναι στην Αττική και 80 στη Θεσσαλονίκη, ενώ οι μαθητές ετοιμάζονται για νέο συλλαλητήριο την 1η Οκτωβρίου.

«Οι μαθητές αποδείξαμε με τη στάση μας πως οι λόγοι για τους οποίους κινητοποιούμαστε είναι σοβαροί. Κάναμε γνωστά παντού τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στα σχολεία μας! Αναμετρηθήκαμε με τη συκοφάντηση και διαστρέβλωση του αγώνα μας, μας παρουσίασαν ως “το κίνημα του τίποτα”, ως “μαθητές- αρνητές μάσκας”, είπαν πως “το κάνουν για να χάσουν μάθημα” και τα γνωστά. Μας λένε, τώρα πως οι κινητοποιήσεις μας είναι υγειονομικές βόμβες. Τα σχολεία είναι υγειονομικές βόμβες! Εμείς αγωνιζόμαστε ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ, φορώντας τη μάσκα μας και κρατώντας αποστάσεις… Και αυτό είναι που μας βγάζει στο δρόμο!», αναφέρει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.

Κρούσματα κοροναϊού σε 150 σχολεία

Την ίδια στιγμή αυξάνεται και η λίστα των σχολείων – δημόσιων και ιδιωτικών- στα οποία έχουν εντοπιστεί κρούσματα κοροναϊού σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, κρούσματα κοροναϊού έχουν εντοπιστεί σε 150 σχολεία,με τα περισσότερα να βρίσκονται στην Αττική, που αποτελεί το επίκεντρο της πανδημίας, αυτή τη στιγμή.

Πρωτόκολλο ΕΟΔΥ για τα κρούσματα στα σχολεία

Βάσει πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ, σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος, αρχικά γίνεται ενημέρωση των γονέων των συμμαθητών του μαθητή που νοσεί, καθώς και της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης  Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

Σε δεύτερο στάδιο, αποστέλλεται δελτίο ιχνηλάτησης στη Γενική Γραμματεία Πολιτική Προστασίας και στη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

Τέλος, η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας, σε επικοινωνία με τον ΕΟΔΥ και την οικεία Διεύθυνση Εκπαιδευσης για τυχόν αναστολή λειτουργίας τμήματος, τμημάτων ή συνολικά της σχολικής μονάδας.

Σε σχέση με τις στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος (εκπαιδευτικού ή μαθητή), μετά την καταγραφή τους και την απομάκρυνση από το σχολικό περιβάλλον για 14 ημέρες μετά την τελευταία επαφή με το κρούσμα, προβλέπεται η διενέργεια τεστ σε περίπτωση που εκδηλώσει ύποπτα συμπτώματα για COVID-19.

Η απάντηση του υπουργείου

Η «απάντηση» του υπουργείου στους μαθητές που χάνουν μαθήματα λόγω κοροναϊού είναι η τηλεκπαίδευση ενώ ξεκίνησε και η συζήτηση για την αναπλήρωση ωρών, στους μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων.

Στο υπουργείο Παιδείας δηλώνουν ότι θα είναι ευέλικτοι με τον τρόπο διδασκαλίας και για την αναπλήρωση ωρών όλα τα σενάρια είναι πάνω στο τραπέζι. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εναλλακτικες, ύστερα από 15 ημέρες χαμένων ωρών διδασκαλίας είναι η περικοπή περιπάτων και εκδρομών και και μάθημα σε αργίες, προκειμένου να μην παραταθεί το διδακτικό έτος.

Σύμφωνα με την αρμόδια υπουργό Νίκη Κεραμέως, «περιμέναμε τα κρούσματα γι’ αυτό έχουμε θωρακιστεί». Υπογράμμισε ότι «αυτή την στιγμή είναι κλειστό το 0.2% των τμημάτων των σχολείων σε όλη την χώρα».

Σχετικά με τα κρούσματα στα σχολεία και πότε κάποιος μαθητής μπαίνει σε καραντίνα η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες του ΕΟΔΥ, καθώς και για την ιχνηλάτηση των επαφών.

Μιλώντας για τις καταλήψεις η κ. Κεραμέως, παραδέχτηκε ότι υπάρχει το φαινόμενο, όμως τα περισσότερα σχολεία είναι ανοιχτά και υπογράμμισε ότι «ο διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία, δεν μπορεί κανείς να στερεί από τον άλλο την εκπαίδευση. Ακούμε αιτήματα άσχετα με την εκπαιδευτική διαδικασία».

Απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης για ελλείψεις στα σχολεία η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «έχουν δοθεί πάνω από 300 εκατ. ευρώ για επιπλέον προσλήψεις για να καλύψουμε επιπρόσθετες ανάγκες».

«Οι καταλήψεις δεν έχουν καμία θέση, χρειάζεται διάλογος αλλά με ανοικτά σχολεία», υπογράμμισε η κ. Κεραμέως.

 

πηγή: https://www.tanea.gr/

Απάντηση