Economist: Απροσδόκητο το ελληνικό άλμα στην τηλεκπαίδευση

Ένα εκτενές, εγκωμιαστικό άρθρο για το σύστημα της τηλεκπαίδευσης στην Ελλάδα και για το πώς το lockdown έδωσε ώθηση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας φιλοξενεί ο Economist.

Στο κείμενο του Economist γίνεται μια περιγραφή της «Βίβλου του Ψηφιακού Μετασχηματισμού» και επισημαίνεται ότι «το δεύτερο lockdown της χώρας το Νοέμβριο (που αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον έως τις 11 Ιανουαρίου) έχει κινητοποιήσει ένα απροσδόκητο άλμα σε έναν σημαντικό τομέα, αυτόν της τηλεκπαίδευσης».

Ο αρθρογράφος του Economist κάνει μια αναδρομή στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και στο πρώτο κύμα της πανδημίας, όταν για πρώτη φορά η χώρα κλήθηκε να εφαρμόσει μαζικά τη μέθοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που έφτασε να εφαρμόζεται στον αριθμό – ρεκόρ των 300.000 ψηφιακών τάξεων.

Η κεντρική εικόνα του διθυραμβικού άρθου του Economist:

Economist: Τα laptops σε… ετοιμότητα

Ο Economist, που στον υπέρτιτλό του σημειώνει ότι στην Ελλάδα «τα laptops είναι σε ετοιμότητα» αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

«Σύμφωνα με νέο νόμο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν πλέον να πραγματοποιούν όλα τα μαθήματα διαδικτυακά, από το Νηπιαγωγείο έως την προετοιμασία για το Πανεπιστήμιο.

Τον Μάρτιο, όταν η εξάπλωση του κορωνοϊού οδήγησε στην αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων σε όλη τη χώρα, οι καθηγητές πχ μαθηματικών και θετικών επιστημών προχώρησαν απρόσκοπτα στη μεταφορά των μαθημάτων σε διαδικτυακή μορφή».

Στο άρθρο γίνεται αναφορά στη «σοβαρή» –όπως την χαρακτηρίζει– Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ενώ η βρετανική έκδοση συνομίλησε και με εκπαιδευτικούς που περιέγραψαν την εμπειρία τους από την τηλεκπαίδευση:

«Ένα πιλοτικό πρόγραμμα προσχολικής εκπαίδευσης για παιδιά τεσσάρων έως έξι ετών που ξεκίνησε το 2019 στη Λάρισα, στην κεντρική Ελλάδα, μπορεί πλέον να συνεχιστεί ψηφιακά με τη βοήθεια των γονέων, παρά το lockdown.

Η Στέλλα Μπούρα, η οποία το διευθύνει, λέει ότι οι μαθητές της απολαμβάνουν την εξ αποστάσεως μάθηση:

Τα παιδιά αισθάνονται άνετα επειδή μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τον δάσκαλό τους ως συνήθως. Συνεχίζουν να παρακολουθούν μαθήματα αγγλικών πρώιμης μάθησης, να παίζουν παιχνίδια και να μαθαίνουν τραγούδια.”

Ανάλογη θετική εικόνα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εκπέμπεται σύμφωνα με τον Economist και από την περιοχή της Θράκης:

Αισθανόμαστε πολύ εμψυχωμένοι“, λέει η Ελένη Χατζή, αναπληρώτρια διευθύντρια σε μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετεί τη μουσουλμανική μειονότητα της Ελλάδας στη Θράκη, μια υποβαθμισμένη περιοχή κοντά στα σύνορα με την Τουρκία.

“Φέτος έχουμε αριθμό ρεκόρ από μαθητές οι οποίοι θα δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις, και οι οποίοι έχουν αποκτήσει πολλές νέες δεξιότητες χάρη στο ψηφιακό πρόγραμμα».

Απάντηση